Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7 DTL brak mocy

pawelj88 11 Paź 2010 20:13 8817 13
  • #1 11 Paź 2010 20:13
    pawelj88
    Poziom 8  

    Witam serdecznie:)
    Posiadam Opla Astre 1.7 DTL 68 KM z 1995 roku. Mam problem z silnikiem przy obrotach do 2 tys strasznie mułowaty jest. Np przy zmianie biegów z 1 na 2 nie moze sie wkrecic na obroty dławi go i szarpie autem. Dopiero pow 2 tys troszke lepiej. Jezdze citroenem 1,9 D o mocy 68 KM i bez porównania dynamika jest o wiele lepsza, ciagnie od samego poczatku. Prosze o pomoc.

  • #2 11 Paź 2010 20:17
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    A co zrobiłeś w tej sprawie oprócz pytania na forum. Jakaś diagnostyka czy coś w tym stylu była robiona

  • #3 11 Paź 2010 20:35
    pawelj88
    Poziom 8  

    Sprawdzilem chodnice intercolera i jest szczelna, odkreciłem przewody od turba i jest w nich osad po oleju wiem ze bierze troche oleju, ale wirnik obraca sie swobodnie. zapaliłem silnik na odkreconym przewodzie do kolektora ssacego i wtedy było bardziej słychac jak turbo pracuje i nawet dosyc mocno dmuchało powietrze. Nie chce pakowac sie w niepotrzebne koszty i wymieniac turbiny, bo to moze byc cos innego...

  • #4 12 Paź 2010 01:00
    darady
    Poziom 13  

    Witam sprawdź ustawienie rozrządu

  • #5 12 Paź 2010 20:46
    pawelj88
    Poziom 8  

    rok temu bylem u mechanika bo wymienial simeringa na wale korbowym i musiał sciagac pasek wiec zauwazyłby gdyby byl przestawiony rozrzad....

  • #6 12 Paź 2010 20:55
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.

  • #7 12 Paź 2010 21:09
    pawelj88
    Poziom 8  

    kolego ale cos mi sie wydaje ze ten silnik nie ma komputera...

  • #8 12 Paź 2010 21:54
    matrixs
    Poziom 24  

    pawelj88 napisał:
    kolego ale cos mi sie wydaje ze ten silnik nie ma komputera...

    Nie ma komputera?
    Podjedź do kogoś kto sprawdzi błędy i zlokalizuje usterkę.

  • #9 12 Paź 2010 22:00
    Paweł#G
    Poziom 14  

    W tym silniku nie ma komputera(z komputerem te silniki były chyba dopiero w astrze II).
    Na początek można zobaczyć czy po zwiększeniu obrotów węże idące do intercoolera robią się twarde i czy rusza się cięgno sterujące przy turbo (najlepiej by było zmierzyć ciśnienie doładowania w czasie jazdy (ok 0,5 atmosfery , kg/cm²)- ale kto ma manometr o odpowiednim zakresie? :) ). Oprócz tego proponuje sprawdzić układ paliwowy (przypchany filtr paliwowy uszkodzone wężyki itp ). Jeśli ma tak od zakupu to może być skręcona dawka paliwa - ojciec tak miał w swojej astrze, lub przycięte zwiększenie dawki paliwa po pojawieniu się doładowania (góra pompy - tam gdzie dochodzi wężyk od kolektora ssącego) .

    Następnie bym sprawdził:
    - czy katalizator nie jest zapchany?
    - czy nie leją wtryski (sama pompa paliwowa przeważnie jest dobra)?
    - rozrząd - czy nie przestawiła się pompa paliwowa, lub wałek rozrządu ( ciekawe rozwiązanie bez klina, sam stożek - ustawiane na czujnik zegarowy)?

    Czy występują jakieś objawy oprócz niedoboru mocy (dymienie itp)?

  • #10 13 Paź 2010 00:02
    darady
    Poziom 13  

    ja bym mimo wszystko jeszcze raz sprawdził ustawienie rozrządu oraz początek tłoczenia. Nawet jak mechanik zmieniał uszczelniacze mógł poznaczyć po staremu i ustawić źle.

  • #11 13 Paź 2010 17:03
    pawelj88
    Poziom 8  

    Koledzy dzis odkrecałem kolejny raz przewody od turbiny no i oleju jest dosyc sporo w nich, oprocz tego oska bedzie miala z 2mm luzu. Sprawdzałem ciegno przy turbinie jak pisał Paweł#G i było zapieczone, a z wezyka ktory do niego dochodzi nie wydostaje sie powietrze, ani nie ma tez ssania... Wiem ze musze regenerowac turbo, ale zanim to zrobie chciałbym jeszcze sprawdzic rozrzad... zabrałem sie za to dzis ale na wałku rozrzadu nie ma zadnych znakow. Jak go trzeba ustawic i czy obejdzie sie bez czujnika zegarowego??
    Co do katalizatora, to jakis rok temu wyciałem go i wstawiłem strumienice, natomist filtry wymieniam dwa razy do roku...

  • #12 13 Paź 2010 21:42
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Ja Ci radze oddaj auto do mechanika sam sobie tylko wydatków niepotrzebnych narobisz. Powiedz jeszcze ile oleju Ci ubywa w silniku, a dowiesz się czy na pewno masz turbinę do wymiany, co do jej luzu to powinna mieć.

  • #13 19 Paź 2010 19:42
    pawelj88
    Poziom 8  

    sprawdzałem dzis i w kolektorze ssacym jest od 0,5-1 cm osoadu z oleju. Turbina jest napewno do regeneracji...

  • #14 28 Lis 2010 14:12
    crosskx
    Poziom 2  

    cześć, ja też mam silnik (1,7 dtl) w astrze. Kiedyś ciężko mi się jeździło, ze względu na brak mocy auta i jego ogólne zamulenie ;) więc postanowiłem trochę auto ożywić. Teraz astra idzie jak przecinak, niesamowicie przyspiesza, po prostu czuć, że ma dużo większy moment obrotowy. na 4 i 5 zwija się cudownie ;)
    wystarczy podnieść ciśnienie na turbinie (u mnie bije do max 1,1 bar) do tego trzeba zamontować zear i co najważniejsze zmienić pin boost w pompie wtryskowej, lub potraktować go szlifierką, nic skomplikowanego ;) cały koszt modyfikacji to pół godz roboty i kupno zegara, radość z jazdy bezcenne ;DDDD
    silnik pracuje już na takich obrotach 2 lata i nic nie mówi ;D
    spalanie oczywiście wzrosło teraz spala 7-8 litrów ale przy mojej ostrej jeździe ;D
    na trasie 6-6,5 litra więc tragedii nie ma

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME