Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Galaxy 1,9 TDI świecą, mrugają kontrolki ABS i Airbag

horse667 11 Oct 2010 23:23 3889 2
  • #1
    horse667
    Photocopiers specialist
    Witam, uwaga powieść, otóż od dłuższego czasu, męczy mnie taki problem. Świecą się, żarzą, lub mrugają w/w kontrolki, nie ma to żadnego związku z tymi elementami, jest to raczej coś w rodzaju "choinki". Dzieje sie to losowo, podczas jazdy albo na postoju, przy włączonym silniku lub wyłączonym (kluczyk w pozycji zapłon).
    Kontrolki zapalają się, przygasają, albo delikatnie żarzą się w rytm włączanych innych odbiorników prądu. Np jak naciskam hamulec, włączam światła, włączam kierunkowskazy, albo spuszczam szybę, praktycznie reagują na wszystko, a np za chwilę już nie. Był czas, że np przez pół roku nie było tego efektu tylko delikatne mrugnięcie w momencie włączania jakiegoś odbiornika), a potem znów był. Poza tym nic sie nie dzieje, kontrola systemów odbywa sie prawidłowo (auto jest badane przeze mnie vagiem). Czasami jeszcze razem z kontrolkami rozjaśnia sie podświetlenie zegarów, ale rzadko. Tak działo sie na starym akumulatorze, na nowym, przed i po wymianie regulatora napięcia (w sumie to bez znaczenia, bo potrafi to samo robić, na wyłączonym silniku). Nie mogę, znaleźć, żadnej reguły, wyjąłem zegary, przelutowałem wszystkie podejrzane luty, również w skrzynce bezpieczników. Może ktoś ma jakąś sugestie, ale proszę nie pisać w stylu, masz wystrzeloną poduche, albo uszkodzony ABS, Nieprawidłowe działanie systemów, można całkowicie wykluczyć.
    P.S.Dodam, że auto jest u mnie trzy lata, i zrobiłem nim już 130 tys km, nigdy nie było zalane wodą, a dzieje się tak od początku z przerwami.
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masa na silniku, sprawdzić wiązkę spinaną okrągłą wtyczką na silniku.
  • #3
    horse667
    Photocopiers specialist
    Dzięki wielkie koledze Pawłowi, co prawda jego wypowiedż, nie była idealnie celna, ale trafiła w "tarczę". Powodem, owszem była masa, ale absurdalnie była to masa akumulatora na blache. Wydaję mi się to wręcz nielogiczne, ale tak właśnie jest. Najpierw sprawdziłem tą masę, na silniku, owszem po odłączeniu tych mas powstawały dodatkowe efekty w postaci świecących kontrolek od oleju, itp, ale pierwotny problem nie zniknął, nawet po dokładnym wyczyszczeniu oczek, i podaniu bezpośrednio masy z akumulatora. Natomiast, po podaniu masy z akumulatora na karoserię, zauważyłem, że coś zaiskrzyło, zdziwiłem się szczególnie, że przy wyłączonym zapłonie nie ma rezystancji. Podałem kablem dodatkową masę z akumulatora na karoserię, i jest super, nawet nic nie mrugnie, a tak dobrze nie było nigdy. Swoją drogą to ciekawostka, może ktoś ma na ten temat teorię.
    pozdrawiam horse