Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

kapitan planeta 12 Oct 2010 02:01 55587 40
  • PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Witam

    Chciałem wam pokazać jak w domowym zaciszu zbudować na prawdę dobre kolumny estradowe o dużej mocy i skuteczności za relatywnie niewielkie pieniądze. We wstępie chciałem powiedzieć że często spotyka się sytuacje gdy ktoś zakupił głośniki o wspaniałych parametrach i zarazem bardzo drogie i mimo wszystko efekt jest mierny. Dobre Naklejki to nie wszystko trzeba wiedzieć co się robi albo robić to tak samo jak pokazują ci co wiedzą. Ja pokaże wam jak zbudować mocne i bardzo dobrze grające kolumny szerokopasmowe zamykając budżet w kwocie 2 tysiecy złotych za parę, jednocześnie zapewniam, że jest to konstrukcja oparta o staranne projekty techniczne oraz pomiary a jakość wykonania i brzmienia miażdży wszystkie sklepowe konstrukcje w tej cenie i nie tylko… zapraszam

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti) PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Dane kolumny:

    System: 2x12”+1” / 2-drozny bass reflex
    Moc nominalna (ciągła) - 600W RMS
    Moc Programowa (szczytowa) – 1200W
    Skuteczność SPL(1W@1m) - 102dB (1/2pi)
    Max SPL @1m ciągła (600W calk) – 129 dB (1/2pi)
    Pasmo przenoszenia (-3dB) - 62 – 20kHz
    Impedancja znamionowa – 4 ohm
    Kierunkowość - (CD) pionowa 60 pozioma 90
    Podłączenia – 2x speakon
    Materiał - 12mm sklejka z drzew liściastych
    Wykończenie - lakier strukturalny „Warnex”
    Waga: 27kg !!!
    Wymiary zew (WxSxD). - 102x40x43 [cm]
    Strojenie BR - 55Hz (pomiar)
    Tunele BR-dwie rury PCV fi zew 110mm długość 70mm
    Pojemność netto – 97 L
    Głośniki niskotonowe - 2x Celestion TF 1225
    Głośniki wysokotonowe - STX D800ti
    Horn - MRH-83
    Podział pasma – zwrotnica pasywna 18/12dB Linkwitz-rilley ze stabilizatorem imp. Zabezpieczenie głośnika HF, tłumienie szeregowe, minimalny opór własny filtra LP
    F podziłu – 1600Hz

    Słusznie zauważyliście podobieństwo do PDP-612 i PA1000 w rzeczy samej w obu konstrukcjach zostały użyte takie same głośniki niskotonowe albo driver jednak na tym kończy się jakiekolwiek podobieństwo.

    2. Projekt

    Obudowa została zaprojektowana w technologi 3D co pozwala przewidzieć wszelkie skomplikowane relacje fizyczne elementów wobec siebie mówiąc prościej można prawie że pomacać gotową kolumnę gdy ta jeszcze nie istnieje, zaplanować każdy najmniejszy drobiazg nie będzie wpadek że coś się nie zmieści no i pozwala stworzyć realistyczny design estetyczny już w fazie projektu oraz uzyskać najwyższą precyzje wykonania

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti) PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti) PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti) PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    3. Budowa

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    To tylko niektóre z ok. 100 elementów-na jedną kolumnę

    Żeby wyciąć odpowiednio elementy trzeba przestrzegać kilku zasad :
    - Używamy przez cały czas tylko jednej miarki i jednej linijki
    - Linie rysujemy czarnym długopisem, a nie ołówkiem ( linia jest cieńsza, lepiej widoczna i cały czas budowy identyczna … ołówek się ściera)
    - zanim zaczniesz ciąć upewnij się czy się nie pomyliłeś zmierz wszystko dwa razy !
    - staraj się minimalizować błąd, wszystkie linie prowadź w identyczną metodą, i zgodnie z zasadami kreślarskimi, zawsze linijka powinna przystawać wzdłuż do jakiejś krawędzi czy lini a nie obok

    Wycinanie elementów, w których są cięcia pod kątem, a w kolumnie trapezowej trochę ich jest trzeba wykonać na pile z pochylaną tarczą, jeśli nie macie takiej piły to polecam rozrysowane elementy oddać do stolarza zapłacicie za to grosze 20-30zł a będziecie mieli pięknie i precyzyjnie docięte elementy a to połowa sukcesu.

    Wycinanie rowka na kratę : W domowym zaciszu można to zrobić bez większego kłopotu. Należy dobrać frez o odpowiedniej średnicy ustawić żądaną głębokość frezowania na frezarce. Następnie musimy przykręcić w odpowiedniej linii „prowadnice” dla frezarki jest to ekstremalnie ważne i dość trudne, bo prowadnica musi być przykręcona równolegle w idealnej odległości.
    Najlepiej ustalić to tak :
    TEST
    1. Przykręcamy na dwa wkręty prowadnice (prosta listwa np. ze sklejki) do jakiegoś kawałka sklejki i rysujemy długopisem na powierzchni linie wzdłuż prowadnicy (odrysowujemy gdzie przylega do deski),
    2. Frezujemy rowek suniemy po prowadnicy frezarkę mocno dociskając do prowadnicy.
    3. Odkręcamy prowadnice i mierzymy, jaka jest odległość od krawędzi rowka do wcześniej odrysowanej linii.
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    AKCJA
    4. Na elemencie mamy narysowaną linie gdzie powinien być rowek, i wiemy, jaka jest odległość prowadnicy od krawędzi rowka, wiec odmierzamy i rysujemy linie.
    5. Wzdłuż narysowanej linii przykręcamy prowadnice.
    6. frezujemy rowek w elemencie sunąc frezarkę wzdłuż prowadnicy
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    7. Sprawdzamy czy dobrze jest a musi być idealnie (jak nie to kubeł i powtórka) bo krata musi być idealnie równo

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Wycinamy wsporniki dla kraty, bardzo ważne wy były wszystkie 3 idealnie identyczne wiec musimy je wykonać techniką kopiowania.

    1. odrysowujemy ekstremalnie dokładnie wzór, (łuk za pomocą cyrkla )

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    2. Ekstremalnie dokładnie wycinamy i wzór i dopieszczamy szlifując niedoskonałości papierem ściernym

    3. Odrysowujemy od wzoru kopie, po 3 na kolumnę i zaznaczamy, która strona do góry (wzoru nie montujemy do kolumny, bo będzie się różnił od kopii, natomiast kopie będą wszystkie identyczne)

    4. wycinamy wyrzynarką odrysowane kopie z lekkim nadmiarem

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    5. do wyciętej z nadmiarem kopi przykręcamy idealnie równo wzór i ścinamy frezarką z odpowiednim frezem nadmiar i uzyskujemy gotową kopie każda kopia będzie identyczna
    A tak wygląda ten frez i czynność :
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Rozrysowane mamy otwory do wycięcia na przedniej ściance, wiec w środek koła (w którym będzie głośnik) wbijamy igłę, gwóźdź żeby zrobić dziurkę (dla wiertła) i wiercimy dziurę w którą wbijemy oś od cyrkla frezarki
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti) PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    I frezujemy idealny okrąg niestety nie mam foto z tej pracy ale tak to wygląda
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    Najlepiej użyć cienkiego frezu max 5mm średnicy (najłatwiej idzie)
    Otwory prostokątne najłatwiej wyciąć wyrzynarką
    Otwory okrągłe za małe dla frezarki (np. BR) też wyrzynarką a najlepiej otwornicą do wiertarki o odpowiedniej średnicy


    Składamy wszystko do kupy, robimy to precyzyjnie za pomocą kleju i wkrętów
    Klej – wikolowy
    Wkręty – dla 12mm sklejki wkręty „3,5 x 35” co jakieś 10 -15 cm
    Pamiętajmy, że ten element, który przykręcamy do drugiego musi mieć wywiercone dziurki na wkręty ( wiertło 3-4mm) łepek wkręta powinien się schować pod powierzchnie na jakieś 4mm szczególnie na krawędziach kolumny, które będą zaokrąglone wiec dodatkowo powinno się wywiercić „fazke” wiertłem 6mm z ustawionym ogranicznikiem głębokości wiercenia na 4mm
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    Kleju dajemy dużo… tyle by wycisnęło go przy skręcaniu na całej długości. Wyciśnięty nadmiar szybko ścieramy wilgotną szmatą


    Montujemy wzmocnienia … na tym zdjęciu nie ma jeszcze tych poprzecznych
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Jak złożymy już całą „bude” to montujemy głośniki i szukamy środka ciężkości na jego lini będą rączki na takiej wysokości by przy noszeniu nie zaczepiać kolumną o nic
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    O frezowaniu gniazd na rączki było coś w temacie „SUB 15 na B&C” trzeba wyfrezować dla nich stanowisko na głębokość ok 3-4mm najłatwiej od wcześniej wyciętego szablonu z dokładką kopiującą do frezarki choć można ręcznie po prowadnicy dokręcanej do każdej linii. a tak to ma wyjść :

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)


    Następnie wykręcamy głośniki i zajmujemy się wykańczaniem pod lakier

    Krawędzie (łączenia płyt) frezujemy tym samym frezem którego użyliśmy do kopiowania. Trzeba wyrównać łączenia płyt (bo zazwyczaj nigdy nie uda sie idealnie połączyć i zrobi się taki maleńki stopień ten stopień bardzo szybko i łatwo usuwa się tym samym frezem co przy kopiowaniu, bo frez potraktuje go jako nadmiar
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    dopiero teraz przystępujemy do zaokrąglania krawędzi też odpowiednim frezem zaokrąglającym z łożyskiem ja użyłem o promieniu R = 10mm
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)
    Szpachlujemy:
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Szlifujemy
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Najlepszy efekt uzyskamy szlifując szlifierką oscylacyjną (równa jak stół i gładka powierzchnia) przy lakierze jakość przygotowania powierzchni jest kluczowa
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Malujemy: lakier strukturalny warnex można też nitromalem w obu przypadkach jest to skomplikowane. Potrzebny jest pistolet do malowanie barankiem o samym malowaniu też już wspominałem w temacie „SUB 15” ale powiem coś więcej bo często o to pytacie:
    1. pędzlem malujemy zakamarki rozcieńczoną farą (wewnątrz co widać przez BR wyfrezowane rowki itp)
    2. rozcieńczmy farbę do postaci płynnej i pryskamy drobną mgiełką aby nadać kolor (ciśnienie około 3 atm) nie powstanie wtedy jeszcze żadna struktura i czekamy aż wyschnie

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    3. gęstą farbą i niskim ciśnieniem (ok 1-1,5 atm) pryskamy już drobnymi kroplami każdą ściankę całą równomiernie z 4ech różnych kierunków i małymi porcjami nie można dopuścić żeby farba się zlała bo wtedy nici ze struktury a dodatkowo grozi to zaciekami. dużo czekamy i mało pryskamy ... po troszku ale całą ściankę równomiernie czekamy 20min i znowu z pod innym kątem - CIERPLIWIE

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Jeśli się powiedzie wyjdzie taki efekt

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Zwrotnice: robione w oparciu o pomiary

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Części można kupić w firmie POLINK: takie mają symbole katalogowe
    *5452 CEWKA - (1,1mH 0,099ohm dr 1,4mm)
    *1840 CEWKA - (0,4mH 0,43 ohm dr 0,8mm)
    400/ 2.70 - (kondensator 2,7µF jentzen cross-cap)
    400/ 8.20 - (kondensator 8,2µF jentzen cross-cap)
    400/ 10.00 - (kondensator 10µF jentzen cross-cap)
    CERAMII20 4.3 - (rezystor SQP 20W 4,3ohm)
    CERAMII20 8.20 - (rezystor SQP 20W 8,2ohm)
    żarówkę + gniazdo... na Stacji benzynowej

    Jeśli użyjecie tych samych części co ja to przyda się wam ten schemat:
    -grube czarne linie idą od spodu płytki a przerywane górą
    -czarne kółka to miejsca wierceń dziur (w które wkładamy nóżki elementów itp)
    -jest to Oryginał... karta z zeszytu w kratkę wiec daje wam skale
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    składamy wszystko do kupy
    -wkładamy wygłuszenie, zwrotnice, okablowanie itp.
    -zakładamy uszczelki pod głośniki rączki i terminal - jest to absolutnie konieczne
    -montujemy głośniki (ja mam przykręcane śrubami imbusowymi z nakrętkami pazurkowymi)
    -tunele BR z rury PCV zaokrąglamy wyloty by nie furkotało powietrze i malujemy na czarno (sprayem)
    na koniec wciskamy w rowek kratę pomalowaną na czarno (najlepiej proszkowo) na wsporniki kraty przyklejamy paski czarnego filcu by nie brzęczała
    i się cieszymy :

    Kolumny grają na prawdę świetnie. przeszły pierwszy chrzest bojowy na weselu, i wszyscy je bardzo chwalili za dźwięk i możliwości i nikt nie wierzy, że te paczki nie są „sklepowe”
    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Na prawdę polecam… choć wiadomo obudowa obudową nie każdy jest w stanie taką zrobić, ale można inaczej po swojemu ważne że system gra świetnie

    No i zdradziłem wam kilka bardzo cennych sekretów

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    kapitan planeta
    Level 28  
    Offline 
    Has specialization in: produkcja subwooferów i kolumn pa, projekty 3d
    kapitan planeta wrote 1313 posts with rating 76, helped 82 times. Live in city Wrocław. Been with us since 2008 year.
  • #2
    Matitronik
    Level 16  
    2000zł za takie parametry 8-O Wygląd jak z linii produkcyjnej :!:
    Chciałbym zapytać czym je napędzasz i skąd nabyłeś materiał na zabezpieczenie frontu (kratkę):?:

    Pozdrawiam
  • #3
    pawel_aa
    Level 25  
    Nareszcie jakaś porządna i przemyślana konstrukcja!

    Przy tej wielkości razi trochę cienka sklejka (12 mm).
    Do pełni szczęścia brakuje tylko narożników zabezpieczających.
  • #4
    Hammer111
    Level 28  
    Jestem pod niesamowitym wrażeniem. Jak długo je budowałeś???Na jednym ze zdjęć widzę, że stoją jako tzw.górka. Napędzasz je jakim wzmacniaczem.Nie ukrywam, że zainteresowały mnie.Jeszcze raz słowa uznania i pozdro.
  • #5
    kapitan planeta
    Level 28  
    Dzięki
    Zazwyczaj napędzam je ATX-800 a i tak Basy jakie mam teraz (2szt B&C 15PS100 po jednej na strone) wymiękają dużo wcześniej niż mignie clip w ATX.
    wiec żeby nadgonić je muszę zmienić doły na jakieś dobre 2x18" (na stronę) i z wstępnych planów będą to mojej roboty SB 218 na głośnikach 18G550... czaje się na nie od dłuższego czasu ale jest to jednak spory wydatek

    budowałem ... ciężko powiedzieć bo nie wstawałem rano co dziennie i szedłem robić tylko jak miałem czas a i projekt i pomiary itp. coś koło miesiąca będzie trochę fatygi jest przy tym

    Narożników nie ma i nigdy nie będzie i nie widziałem żeby ktoś w lakierowanych paczkach je montował. Natomiast sklejka jest idealna ale ciężko w to uwierzyć jak się nigdy takiej sklejki w rękach nie miało. 18mm płyta wiórowa to tekturka w porównaniu z 12mm sklejką

    krata Centrostal Wrocław tam siedzi jakaś firma co handluje tym. ale trzeba brać arkuszami 2x1m model kraty to chyba była RV 8-10 x 1,5 ale nie chce skłamać
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    wisnia_lwa
    Level 28  
    Konstrukcja wspaniała, wygląd lepszy od niejednej "firmowej", co tu więcej pisać- 100% PRO :)

    Jednak zwrócę Ci uwagę na jeden szczegół- w projekcie zwrotnicy masz źle podane jednostki pojemności kondensatorów- masz mF, a powinno być chyba uF ? :)

    Do pawel83ck- poczytaj opinie o tym driverze (nie gwizdku, bo to nie ,żaden gwizdek :) ), w tej cenie bezkonkurencyjny, parametry podane jak najbardziej rzetelnie.
  • #8
    darkus12
    Level 18  
    Witam. Konstrukcja w 100 % udana, mi się osobiście podoba, i raczej pójdę na prostotę i zrobię kopie, bo na prawdę spodobały mi się. Jak już moi poprzednicy powiedzieli, narożniki i będzie na prawdę... jak z fabryki. Gratuluje tak udanej konstrukcji i życzę dalszych sukcesów.
  • #9
    kapitan planeta
    Level 28  
    Wisnia punkt dla ciebie za spostrzegawczość oczywiście że mikro ... zaraz poprawie
  • #10
    lElektryk
    Level 18  
    Super Ci to wyszło! Konstrukcja faktycznie wygląda jak z fabryki ; ) Jakie są koszty sklejki? Gdzie jąkuowałeś? Czy wychodzi dużo drożej niż wiórówka? Żałuje że swoje zrobiłem z wiórówy, bo w założeniach malutkie i poręczne nadstawki wyszły stosunkowo za ciężkie. Jakbyś mógł dać dokładniejsze namiary gdzie tą kratę można kupić i za ile bym był wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • #11
    _eddie_
    Level 33  
    Do tych paczek widziałbym raczej suby 2*15" ;) . Ogólnie mistrzostwo.
  • #12
    marian133
    Level 38  
    Ładne nadstawki,Ja dał bym bulpren pod kratę (ale to tylko moje zdanie).

    darkus12 wrote:
    Jak już moi poprzednicy powiedzieli, narożniki i będzie na prawdę... jak z fabryki.


    Naprawdę? to pokaż malowane paczki (te nowego typu) z narożnikami.
  • #13
    szukin33
    Level 1  
    kapitan planeta, czy kolumna jest w środku przedzielona pomiędzy dwoma basowymi głośnikami? czy tak powinno sie robic?
  • #14
    kapitan planeta
    Level 28  
    hmm wasze pozytywne komentarze dużo dla mnie znaczą ...dziękuje

    Elektryk sklejkę musisz kupić w hurtowni bo tam dostaniesz najtaniej cena zależy od tego jakiej klasy tą sklejkę wybierzesz ja użyłem klasy I/II z drzew liściastych sucho trwałą, rosyjską kupuje się je w płytach np. 1,5x1,5m za taki arkusz zapłacić jako detalista powinieneś ok 70zł brutto (31zł/ m2) klasa II/III będzie znacznie tańsza ale nie będzie już tak piękna i równa. Na miejscu na pewno mają piłe formatową wiec potną ci za kilka klepaków na prostokątne formatki z których później wytniesz elementy wiec tak na prawdę dużo drożej nie zapłacisz niż za wiór a materiał masz z innej galaktyki.

    No i 27 kg wagi takiej kolumny to jest rekordowo mało, nawet największy "suchar" nie miał by problemu z jej noszeniem

    Jeśli nie jesteś z Wrocławia to nie przyda ci się namiar na centrostal, gdzie ja kupuje krate bo oni nie wyślą ci raczej 1 arkusza 1x2m pocztą ;) to hurtownia ale spróbować możesz na necie znajdziesz nr. tel

    Eddie raczej 2x15 niż ... ? bo ja szykuje sie na 2x18" (na stronę)

    marian to samo im powiedziałem. Co do pianki bulprenowej pozytywnie cie zaskoczę ... przed kratą jest ok 12mm rantu specjalnie zaprojektowanego na gąbkę wiec można gąbkę przykleić bez problemu zarówno od wew jak i od zewnątrz bo jest to w opcji.
    Gąbkę mam w domu ale jednak zdecydowałem się na taki design -kwestia gustu

    jedynie jeszcze dojdą na kratę profesjonalne trójwymiarowe emblematy ale nie wiem czy mogę je pokazać

    Dodano po 2 [minuty]:

    szukin przecież widzisz na zdjęciach... nie powinno się tak dzielić na pewno nie w 2 way bo nic to nie da dobrego a tylko dodatkowy kłopot (2,5way już prędzej)
  • #15
    gófer
    Level 34  
    O w końcu pokazałeś te paczuszki, a i zwrotkę jednak udostępniłeś. Co do dołów to też bym obstawiał bardziej 2x18 aczkolwiek raczej nie na beymie, choć też zależy za ile ją możesz mieć.
  • #16
    _eddie_
    Level 33  
    Ja proponowałem basy 2*15 (taki dziki przykład to 2 * Kappa Pro-15LF2 w BR)by nieco dźwignąć granicę podziału między paczkami. Do tego paczka basowa na tych kappach to wtedy 1,2kW więc łatwiej manewrować proporcjami. Że o mobilniejszej stronie konstrukcji nie wspomnę. No i na koniec te TF1225 lżej by żyły niż przy 18" ;) .

    Co do wagi paczki to jest aż niemożliwe przy diy. Świetna robota! Ps - piankę daj na front.
  • #17
    chaka
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czemu zastosowałeś te głośniki? Rozumiem że TF1225 mają niezły środek, ale przy paczce tej wielkości osobiście skłaniałbym się ku większej ilości basu i przeniesieniu środka na driver.
  • #18
    kapitan planeta
    Level 28  
    Przeniesieniu więcej środka na driver? dobre ale niestety chyba bardziej nie można a na pewno nic dobrego by to nie dało

    Te kolumny to element 3 drożnego systemu estradowego - nie rozdzielnego kompletu. zupełnie nie istotne jest jak grają basem, pałeczkę przejmują od 80Hz. niskim basem grają subwoofery ... i żaden głośnik średnio-nisko tonowy nie może się porównywać z ich robotą wiec nie widzę powodu by iść na jakieś kompromisy.

    Poza tym w PA nie istnieją głośniki 12" średnio-niskotonowych, które skutecznie grają basem ... jeśli oboje rozumiemy to samo mówiąc bas

    aha i co masz na myśli mówiąc tej wielkości ? to są kolumny które mają 97 litrów netto na wysokość sięgają do paska od spodni na zdjęciach może wyglądają na duże ale na żywo są dość małe. Musze dodać zdjęcie jak wyglądają przy człowieku
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    kapitan planeta
    Level 28  
    ja bym widział wiele podobieństwa nawet do kolumn kilku producentów i nie mówię o kolorze ;) ale chyba widać że projekt jest stworzony od podstaw w każdym detalu i jest to mój własny pomysł a podobieństwo jest całkowicie przypadkowe i tylko ogólne
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    lElektryk
    Level 18  
    Nie no, w sumie to wychodzi prawie 2x drożej sklejką, za wiórówke płaciłem 18zl/m2 przyciętej już na wymiar, także bez żadnych odpadów.
    A i z Wrocławia jestem ; ) ale to może na PW, co by tu nie "nabijać postów"
    Pozdrawiam.
  • #23
    gófer
    Level 34  
    chaka wrote:
    Czemu zastosowałeś te głośniki? Rozumiem że TF1225 mają niezły środek, ale przy paczce tej wielkości osobiście skłaniałbym się ku większej ilości basu i przeniesieniu środka na driver.


    Primo-bez sensu w przypadku układu trójdrożnego. Secundo-miało być tanio a same drivery 2 cale z tubami to koszt większy niż całe te kolumny.
  • #24
    jarek_uk
    Level 13  
    Czy ten Celestion ma 250rms czy 300 rms , dla mnie super wiecej takich ludzi na forum ja się zastanawiałem jak umieścic kratę ładny opis pozdrawiam.
  • #26
    Anonymous
    Level 1  
  • #27
    kapitan planeta
    Level 28  
    nie, ma być tak jak jest... próbowałem tak i tak-- poza tym to jest filtr 18dB a nie 12 (nie obraca fazy o 180)

    Dodatkowo ja stosuję -1dB przy 6kHz korekcji. Ale to już niuanse
  • #28
    Eminence
    Level 17  
    Ojjj kapitanie.
    Troche pozno ale dopiero zauwazylem. Najpierw te piekne bassy teraz te kolumny tez w 100% piekne. Mysle ze daleko z tym zajdziesz. oczywiscie 10/10 wyglad jak z lini produkcyjnej a parametry lepsze niz niektore profesjonalne glosniki po 2000 jeden.
  • #29
    atmeg
    Level 14  
    Hmm , Napewno konstrukcja,wykonanie i opis na forum ,wszystko bardzo dobre . Gratuluje koledze i jesli inni cos podobnego chca budowac to maja kogo nasladowac.
    Dodam od siebie , w naglosnieniach preferuje uklady z aktywnym podzialem pasma , wiec przydaloby sie wyprowadzic na zewnatrz oddzielne zasilanie glosnikow.
  • #30
    kapitan planeta
    Level 28  
    Gdzieś chyba w dziale "nagłośnienie estrada" prezentowałem swój projekt przełącznika który można zastosować beż żadnych ceregieli przełączać tryb zasilania na "Bi-amp mode" lub "pasive mode". Ale okazało się że nie ma w naszym kraju dostępnego takiego przełączka, który by nadał się do takiej mocy, są tylko jakieś nisko amper'owe (a robienie na zamówienie kilku sztuk mija się z celem)

    kapitan planeta wrote:
    Po sugestii Gófer'a Zaprojektowałem taki układ przełączania różnych trybów w kolumnie
    daje ten układ możliwość przechodzenia na PASIVE lub BI-AMP MODE dodatkowo przy łączeniu więcej niż jednej kolumny na kanał możliwość wyboru trybu czy połączanie ma być równoległe czy szeregowe co daje 2 lub 8ohm przy dwóch kolumnach (w BI AMP szeregowe dotyczy tylko głośników niskotonowych)

    Problem w tym że nie wiem jak znaleźć przełącznik do pasive/bi-amp w którym musi być sześć niezależnych torów ON/ON w jednym urządzeniu dwu-stawnym. Proszę o pomoc jeśli ktoś wie gdzie można taki dostać

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Lub prościej bez wyjścia szeregowego

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)

    Chodzi przede wszystkim o ten dolny przełącznik gdzie taki dostać
    , jak ktoś jest mocny w te tematy i ochotę podzielić się komentarzem to też bardzo proszę


    link do tematu :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1531497.html

    wiec jedyna realna opcja to zastosowanie złącza "kostki" którą można wpiąć na dwa sposoby, ale z definicji wzmaga to pierw dostania się do niej, a nie może być ona na zewnątrz

    kapitan planeta wrote:
    no jest duży problem z takim switchem, też myślałem o połączeniu kilku przełączników w jeden ale jak by nie wyszło zostaje plan B

    PRO Kolumny estradowe 2x12 +1 (celestion TF1225 + D800 ti)