Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 900 SPI - Okopcone świece, b.duże zużycie paliwa

NeoX 12 Paź 2010 18:58 9692 20
  • #1 12 Paź 2010 18:58
    NeoX
    Poziom 15  

    Witajcie!

    Zauważyłem iż w moim cinquecento na nowo wymienionych świecach (wymienione jakieś 200km temu, wraz z olejem pompą paliwa filtrem oleju oraz powietrza) zaczął gromadzić się czarny osad. Doszedłem do tego w internecie, że powodem tego może być zły skład mieszanki, i zwykle wystarczy regulacja gaźnika. No tak, problem tylko że ja mam samochód na wtrysku jednopunktowym, a sam komputer nie podlega regulacji. Co wtedy robić?

    Dodam, iż jakiś czas temu miałem pewien problem: przy skręcaniu silnik gasł O_o, powodem były zbyt małe obroty na biegu jałowym. Naprawiłem to trochę prowizorycznie, podciągając linkę od gazu. Po tej naprawie silnik pracował normalnie, obroty biegu jałowego były odpowiednie.

    Odkąd dostałem ten samochód mam również pewien problem ze zbyt dużym zużyciem paliwa. Wynosi ono 13 litrów na setkę w mieście przy bardzo ekonomicznej jeździe!
    Może ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane? Co sprawdzić?

    0 20
  • #2 12 Paź 2010 19:31
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Proponuje kolego podjechać do warsztatu samochodowego ponieważ bez urazy ale samemu z taką wiedzą i podejściem (podciągnięcie linki) raczej tego nie naprawisz! Proponuje na początek sprawdzić sonde lambda ,ona odpowiada za "skład mieszanki". Pozdrawiam!

    0
  • #3 12 Paź 2010 19:31
    kreslarz
    Poziom 35  

    Witam!
    Przy wtrysku komputer dostaje informację między innymi o temperaturze silnika. Gdy ten czujnik zawiedzie, to komputerowi "wydaje się" że silnik jest cały czas zimny i karmi go mocno wzbogaconą mieszanką. Sprawdź ten czujnik. Gdzie on jest w Twoim samochodzie nie wiem, bo mam inny, ale też na jednopunktowym wtrysku. Dodatkowo warto zajrzeć w przewód między filtrem powietrza a gaźnikiem, czy tam coś nie utknęło. Miałem taki przypadek, że część filtra powietrza wpadła do początku gaźnika, przyblokowała dolot powietrza i samochód zaczął palić 16 l/100. Do tego stracił prawie całą energię. Naszukałem się tego trochę!
    Pozdrawiam

    0
  • #4 12 Paź 2010 19:39
    GT_194
    Poziom 13  

    Miałem kiedyś podobny problem w Cinquecento 700 , samochód bardzo dużo palił. Po analizie składu mieszanki okazało sie że praktycznie idzie samo paliwo bez powietrza. Po ok. 1000 km podniósł mi się poziom oleju (prawdopodobnie paliwo). Przyczyną była uszkodzona sonda lambda. Po wymianie wszystko wróciło do normy.:D

    0
  • #5 12 Paź 2010 23:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Paź 2010 01:02
    NeoX
    Poziom 15  

    owik napisał:
    No na bank przez sondę, która tam jest potrzebna jak umarłemu kadzidło...

    W Cinquecento 700 w wersji z gaźnikiem AISAN była sonda lambda ;)

    Z drugiej strony zastanawia mnie, komputer powinien zgłosić uszkodzenie sondy lambda, a tego nie robi, co by wskazywało na uszkodzenie czujnika temperatury...
    No ale na wszelki wypadek sprawdzę oba te elementy :)

    Z tym mechanikiem racja powinienem oddać do warsztatu niestety obawiam się że to wiąże się z kosztami które przekreślą opłacalność naprawy :(

    1
  • #7 13 Paź 2010 09:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 13 Paź 2010 10:15
    carrot
    Moderator Samochody

    Po podciągnięciu linki gazu sterownik nie dostaje informacji o zamkniętej przepustnicy i nie odcina wtrysku przy hamowaniu silnikiem, a potem niektórzy się dziwią, że spalanie wzrosło

    0
  • #9 13 Paź 2010 10:40
    NeoX
    Poziom 15  

    Przy okazji spytam: czy komputer ma w CC osobny czujnik temperatury cieczy chłodzącej niż ten co jest podłączony pod wskaźnik na desce? Bo na desce wskazania są prawidłowe.

    0
  • #11 14 Paź 2010 16:09
    NeoX
    Poziom 15  

    Sprawdziłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz zasysanego powietrza - są ok, pokazują wyniki zgodne z notą katalogową.

    Natomiast nie jestem pewien co do działania sondy Lambda, ale najprawdopodobniej ona nie działa;/
    Podpiąłem się pod styki od sondy przy komputerze i napięcie ciągle rośnie, od 0.75V do 0.97V. Mam co prawda zwykły miernik, który może i jest za wolny, ale mimo wszystko napięcie nie powinno ciągle być około 1V, dobrze rozumuje?

    0
  • #12 14 Paź 2010 20:34
    wopor
    Poziom 32  

    witam, a jak by tak zaczać od poczatku zamiast rozbierac wsio co sie tylko znajduje na silniku? czyli zmierzyc cisnienie sprężania nominał to 12 barów, wrócic do poprzedniego ustawienia linki gazu, musi być przepustnica zamknieta, skoro obroty fiksują to mozliwe uszkodzenie krokowca, co do okopcenia świec ,bierze olej? (ostatnio robiłem cieniaska uszkodzony miał potencjometr przepustnicy) jak pracuje wtrysk na wolnych ma takie ładne cykanie? ,powodzenia

    0
  • #13 14 Paź 2010 23:00
    NeoX
    Poziom 15  

    Z tą linką od gazu to jest ok, poprzedni kierowca metodą chałupniczą wymienił linkę i najprawdopodobniej źle ją przykręcił, bo samochód miał trochę za niskie obroty.
    Teraz jest tak że przy puszczonym pedale przepustnica jest zamknięta więc wydaje mi się ze jest ok,

    Oleju nie bierze, a cykanie wtryskiwacza jest równomierne i bez jakichś przerw czy dziwactw :)

    0
  • #14 14 Paź 2010 23:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Przy odpuszczonym pedale gazu linka ma mieć lekki luz.

    0
  • #15 14 Paź 2010 23:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 14 Paź 2010 23:56
    NeoX
    Poziom 15  

    owik napisał:
    Pod jakie styki się podpinałeś ja masz tylko jeden?


    Chodzi ci o czujniki temperatury i lambdy?
    Podpinałem się pod styki przy ECU

    0
  • #17 18 Paź 2010 12:48
    drzasiek
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Ostatnio w seicento 900 miałem przypadek szarpania przy obciążeniu i falowania obrotów, pisałem o tym na forum, otrzymałem poradę aby sprawdzić przewody podciśnieniowe. Posprawdzałem przewody, znalazłem cienki gumowy zbrojony wężyk wychodzący z tego samego rozdzielacza co plastikowy wężyk podciśnieniowy (ten był chyba ciśnieniowy skoro gumowy) z zaworkiem zwrotnym, był pęknięty przy króccu zaworka zwrotnego.. wężyk uciąłem, założyłem dalej i jak ręką odjął, obroty ładne, przestało szarpać i spalanie spadło.. Dodam również że też miał wcześniej dość mocno okopcone świece nawet zaraz po wymianie na nowe..

    1
  • #18 21 Paź 2010 23:20
    Zielony KIA
    Poziom 10  

    Witaj, a pamietasz o wymianie filtra paliwa?
    jest po prawej stronie z tyłu pojazdu, w zalezności od rocznika najczęściej metalowy... FIAT nie lubi zmian materiałów pędnych/ szczególnie oleju... i świec zapłonowych... polecją championa, ale najlepiej jeździ na NGK, wytrzymywały u mnie nawet 70tkm miałem CC 899 z 95 r silnik pracował równo i spokojnie, w zalezności od przebiegu doradzałbym przed zimą wymiane przewodów elektrycznych... spróbój uruchomić samochód w nocy i otwórz maskę jesli nie świecą to OK,,, czasmi mają przebicie i to tez skutkuje wzrostem zuzycia paliwa...i radze pilnować tankownia na dobrych stacjach.... czasem tańsze paliwo nie spełnia parametrów... i silnik kopie....
    Powodzenia

    0
  • #19 22 Paź 2010 00:02
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Jakie kolego zalecasz wymieniać przewody elektryczne "przed zimą"? Wiązke elektryczną czy może np. wysokiego napięcia? Pozdrawiam!

    0
  • #20 22 Paź 2010 07:29
    drzasiek
    Specjalista - Mikrokontrolery

    RobertLodz09 napisał:
    Jakie kolego zalecasz wymieniać przewody elektryczne "przed zimą"? Wiązke elektryczną czy może np. wysokiego napięcia? Pozdrawiam!

    Przewody wysokiego napięcia.

    0
  • #21 26 Mar 2011 23:28
    modzel273
    Poziom 8  

    :arrow::arrow::arrow:--http://www.youtube.com/watch?v=OXQuOM_e5t0

    0