Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat UNO 1.0 bosch Problem z obrotami na biegu jałowym

o_piotr 13 Paź 2010 11:40 8650 2
  • #1 13 Paź 2010 11:40
    o_piotr
    Poziom 9  

    Problem jest dość ciekawy i już od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić.
    Jest to Fiat UNO 1.0 Fire z wtryskiem boscha "Bosch Motronic" z 1999r, wyposażony w instalacje LPG 2 generacji BINGO-M.
    Kilka miesięcy temu pseudo silnik krokowy otworzył przepustnice do końca i przestał regulować co oczywiście skutkowało obrotami rzędu 5-6k więc go odłączyłem. Na benzynie trzeba było utrzymywać obroty poprzez dodawanie gazu, natomiast na gazie pracował (stała dawka gazu na wolnych obrotach). Sprawdziłem ten silniczek i okazało się że jest sprawny, następnie przewody idące do komputera też okazały się sprawne czyli obstawiłem na komputer. Zamówiłem na allegro dokładnie taki sam i po jego podłączeniu i ponownym podłączeniu silniczka slink zaczął pracować równo, obroty regulowały się, jednak po chwili zaczęły falować i znów wskoczyły na bardzo wysokie. Moja radość nie trwała długo, podłączyłem stary komputer i ku mojemu zdziwieniu pracował poprawnie. Może nie regulował się "idealnie" miał lekkie zachwiania ale pracował dobrze na gazie jak i na benzynie przez 2 dni. Aktualnie na benzynie na wolonych obrotach pracuje tak jakbym sam dodwał gazu i odejmował. Oborty rosną i zaraz prawie gaśnie i tak w kółko. Na gazie ma wysokie obroty. Prosze, poradźcie co może być przyczyną.

    0 2
  • #2 13 Paź 2010 21:11
    M.A.K
    Poziom 14  

    jeśli silniczek ssania ponoć ok i czujnik temperatury to sprawdź pocentiometr przepustnicy , przeczyść styki w nim

    0
  • #3 16 Lut 2012 21:35
    o_piotr
    Poziom 9  

    Pomimo upływu czasu problem nadal pozostaje nierozwiązany. Potencjometr przepustnicy sprawdzony i ustawiony przy użyciu woltomierza tak aby miał odpowiednie napięcie przy zamkniętej przepustnicy. Poprawiło to jazdę na benzynie, przestał szarpać, lecz z biegiem jałowym nadal jest problem. Jeżeli zrobię reset, podłączę regulator (cofnąłem go i jeżdżę z odłączonym) i odpalę bez dotykania gazu to co prawda słabo ale jednak się reguluje. Natomiast kiedy tylko zacznę operować gazem, zacznę jechać to zaczyna mu odbijać, sam dodaje gazu podczas jazdy. Finalnie otwiera przepustnice i tak zostaje...

    0