Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C180 Classic kombi zapala i gaśnie 1999r

jkelektronik 13 Paź 2010 14:50 5356 11
  • #1 13 Paź 2010 14:50
    jkelektronik
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.Auto to C180 benzyna kombi 99r ,wersja silnika z przepływomierzem .Zaczęło się od tego że mercuś po zapaleniu nierówno pracował,słychać było stuki w okolicy silnika.Po rozgrzaniu, łapał równe obroty ale przy dodaniu gazu, dusił się i brak było mocy.Wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa ,świece,filtr powietrza .Nie pomogło,przeczyściłem przepływomierz ,sprawdziłem potencjometr przepustnicy-dobry,czujnik temperatury silnika 4kohm przy temp.około 14 st.Po tych wszystkich zabiegach, auto po przekręceniu kluczykiem zapala i zaraz gaśnie.Po sprawdzeniu świec widać że elektrody są czarne co znaczy że go zalewa.Dodam jeszcze iż w między czasie kilkakrotnie zdejmowałem klemę z akumulatora.Proszę szanownych kolegów o jakieś podpowiedzi.Dziękuję.

    0 11
  • #2 14 Paź 2010 08:40
    hollow
    Poziom 20  

    No więc, jak mniemam auto nie jest zagazowane. Możliwe że masz problem z wyprzedzeniem zapłonu lub dawką wtrysku. Trzeba by sprawdzić sondę i wtryski czy nie leją.

    0
  • #3 14 Paź 2010 09:52
    jkelektronik
    Poziom 10  

    Witam kolegę i dziękuję za zainteresowanie tematem.Wydaje mi się że to właśnie wtryski leją . ale to że leją jest winą zapłonu czy samych wtrysków.Czy można jakoś sprawdzić te wtryski .Ja próbowałem podłączać napięcie na wtryskiwacz, około 3v i jak usłyszałem elektromagnes to dmuchałem do wlotu wtryskiwacza i resztki paliwa wylatywały strumieniem .Sondy niestety nie sprawdzałem.

    0
  • #4 14 Paź 2010 21:46
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Zdejmij przewody podcisnieniowe z regulatorów ciśnienia na listwie wtryskowej i sprawdź czy nie ma w nich paliwa.

    0
  • #5 15 Paź 2010 13:22
    jkelektronik
    Poziom 10  

    Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie.Wczoraj byłem u diagnosty , komputer nie wykazał żadnych błędów , ciśnienie paliwa na zaworze listwy 3,56 pompa MTM,już miałem odjechać gdy podszedł mechanik odpiął wtyk przepływomierza i ... silnik odpalił . obroty w porządku , moc chyba ok i przede wszystkim odpalił .Pytanie teraz tylko , jaki przepływomierz zastosować z tych tańszych a jednocześnie w miarę dobrych ?

    0
  • #6 17 Paź 2010 15:05
    hollow
    Poziom 20  

    Najlepiej żeby przepływka była taka sama. I jeżeli nie było błędu przepływki to jakie były jej wartości, skoro był podpinany kompa to czy były sprawdzane wartości rzeczywiste?

    0
  • #7 17 Paź 2010 23:01
    jkelektronik
    Poziom 10  

    Na temat wartości nic nie mogę powiedzieć .Diagnosta stwierdził tylko że ma odczyt z przepływki ale nie był pewien że jest ona w pełni sprawna .Dodam że silnik podczas pomiaru nie pracował dłużej niż kilka sekund .

    0
  • #8 19 Paź 2010 08:27
    hollow
    Poziom 20  

    no to faktycznie może być nieciekawie.

    0
  • #9 19 Paź 2010 09:09
    nobisz
    Poziom 14  

    cos mi się wierzyć nie chce, że auto gaśnie, a komputer nie zgłasza błędu. Może pojedź do innego diagnosty?

    0
  • #10 19 Paź 2010 18:59
    hollow
    Poziom 20  

    bardzo często się zdarza, że auto gaśnie i nie ma błędu, np: gdy jest za duży wtrysk, gdy jest chwiejny stuk zasilania kompa, może sam komp być zepsuty, może jakiś przekaźnik się przegrzewa, zimny lut (cyna bez ołowiu) itp itd.
    Tak zgodzę się z kolegą nobisz że inny diagnosta nie zaszkodzi.

    0
  • #11 10 Lis 2010 23:55
    popos
    Poziom 1  

    jkelektronik
    kolego jestem bardzo ciekawy czy zmieniles przeplywomiez ? i czy silniczek po starcie gasnie czy nie .ja mamten problem od 2 lat i nik nie moze poradzic z tym moj to jest w210 silnik 111 2l benzyna i jak jest ponizej 11 stopni to zapala i gasnie a jak jest po wyrzej 12 stopni C to pali i jezdzi ,napisz czy uporales sie ze swoim mercem

    0
  • #12 25 Kwi 2011 23:49
    jkelektronik
    Poziom 10  

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.Jednak proszę zwrócić uwagę iż wcześniej udzieliłem odpowiedzi na zaistniały problem.Wadliwym podzespołem okazał się przepływomierz a błędne wskazania komputera u diagnosty wynikały z faktu zalewania wtrysków, co z kolei było wynikiem uszkodzenia tegoż przepływomierza.
    Dziękuję za uwagę.

    0