Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Włacznik wentylatora chłodnicy cc 900!

klima133 13 Paź 2010 17:18 3398 19
  • #1 13 Paź 2010 17:18
    klima133
    Poziom 8  

    Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem cc 900:) Mam problem polegający na nie włączaniu się wentylatora, szukałem na forach o tym ale nic nie opisuje dokładnie tego co mi potrzeba.
    Sprawa wygląda tak ze wentylator się nie włączał od dłuższego czasu lecz zaczęło mi to dopiero teraz przeszkadzać gdy w moim mieście pozamykali dwie główne drogi i gnije się długo w korku.
    Na początku wymieniłem włącznik wentylatora na chłodnicy, potem termostat, potem wiatrak bo stary miał okropne bicia. Jak robię zwarcie na wtyczce to wentylator się włącza czyli na kablach jest wszystko okej prąd płynnie bezpiecznika nie wybija. Do chłodnicy na pewno dopływa gorąca woda bo czuć że termostat ją puścił, jednak jak wszystko założę tak jak być powinno wentylator się nie włącza. Dodam że włącznik który kupiłem jest z "górnej półki" doszły mnie słuchy że taki włącznik od nowości może być zepsuty, wykręcałem go i wkładałem do gotującej się wody lecz to też nie dało skutku, jak jeszcze można sprawdzić włącznik? W sklepie powiedzieli że na części elektryczne nie daje się gwarancji i nie ma możliwości ich zwrotu, czyli mam jeszcze kilka razy płacić po kilkadziesiąt złotych aż trafię na odpowiedni?!

    0 19
  • #2 13 Paź 2010 18:00
    ociz
    Moderator Samochody

    Drogi nie zawsze znaczy dobry. Jakiej marki kupiłeś?
    Z tych co widzę np w ofercie IC to bym wybrał tylko WAHLER.

    0
  • #3 13 Paź 2010 18:16
    jannaszek
    Poziom 39  

    Nie tak łatwo zagrzać CC.
    Musi pochodzić sporo i najlepiej na wyższych obr.
    A to że termostat puścił, to nie powód żeby od razu zadziałał włącznik, czy zagotował ci wodę?

    0
  • #4 13 Paź 2010 18:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wyłącznik należy sprawdzić w bardzo gorącej, wręcz wrzącej wodzie. Zmontować go na pająka, do kubka i zalać wrzątkiem. Sprawdzić, czy załącza. Oczywiście nie zadziała od razu, musi się chwilę nagrzać.
    Jeśli zadziała, to wszystko w porządku. Wentylator ma się włączać przy przegrzewaniu silnika, a nie po otwarciu dużego obwodu chłodzenia.

    0
  • #5 13 Paź 2010 19:46
    klima133
    Poziom 8  

    Powiem szczerze że nie pamiętam bo kupowałem go z początkiem lipca, nazwa chyba jakaś dwuliterowa była. Co do zagrzania, jak w normalnym aucie, temperaturę złapie z 10-15min w korku podjeżdżając co chwila i zagrzanie mamy gotowe. Raz czy dwa zagotował mi wodę ale to było ekstremalne 130stopni, ostatnio doszedł do 120 a przecież wentylator powinien się po przekroczeniu 90 włączyć. Błażej napisałem w pierwszym poście że próbowałem tego sposobu, trzymałem go w gotującej się wodzie przez 5 może 7minut i nic. Czytałem coś o szeregowym podłączeniu żarówki pod włącznik, ma ktoś może schemat jakiś takiego podłączenia?

    0
  • #6 13 Paź 2010 20:54
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    90' to normalna, poprawna temperatura pracy i przy niej wentylator nie ma prawa się włączyć. Wywaliło ci płyn z układu?
    Spróbuj podgrzać termowyłącznik powyżej 100'.
    Rozumiem, ze wykluczyłeś wszystkie inne przyczyny usterki? Wentylator podłączałeś na krótko do akumulatora, czy zwierałeś wtyczkę termowyłącznika? Chłodnica przy tremowyłączniku ciepła?

    0
  • #7 13 Paź 2010 21:03
    klima133
    Poziom 8  

    Dziwne bo mam w domu jeszcze dwa auta i w każdym po przekroczeniu 90stopni włącza się wentylator. Tak płyn mi wywaliło raz jak woda była zagotowana a ja odkręciłem korek:D nie wiedziałem ze wyrzuci go w powietrze a mnie przy okazji poparzy ale człowiek uczy się na błędach w końcu:) Co do innych usterek to tak, robiłem zwarcie na wtyczce ale też podłączałem go bezpośrednio z silniczka wiatraka do akumulatora. Chłodnica najpierw robiła się ciepła przy wężu wpuszczającym wodę i potem stopniowo cała, gdy grzał się bardziej chłodnica była na tyle gorąca że nie dało się jej złapać w rękę, dodam ze mosiężna śruba włącznika także była bardzo gorąca.

    0
  • #8 13 Paź 2010 21:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zastanów się, dlaczego układy chłodzenia w autach, to układy ciśnieniowe i dlaczego wyrzuciło ci płyn, po odkręceniu korka.
    Jeśli podgrzany powyżej 100' wyłącznik nie ruszy, to pozostaje ci jego wyłącznika lub zakup/zmajstrowanie wyłącznika opartego o jakiś czujnik, elektronikę i przekaźnik i zamontowanie na chłodnicy. Wtedy sam będziesz sobie mógł ustalić temperaturę załączania. Pamiętaj tylko, że zbyt niska temperatura silnika tez jest dla niego szkodliwa.

    0
  • #9 13 Paź 2010 21:11
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    klima133 napisał:
    Tak płyn mi wywaliło raz jak woda była zagotowana a ja odkręciłem korek:D nie wiedziałem ze wyrzuci go w powietrze a mnie przy okazji poparzy ale człowiek uczy się na błędach w końcu


    W opisie TECHNIK MECHANIK? No nie noooo... Proszę....

    0
  • #10 13 Paź 2010 21:12
    jannaszek
    Poziom 39  

    Nie widzę tu żadnego problemu, czym że jest wymiana czujnika na sprawny? skoro juz zdiagnozowałeś i nawet się poparzyłeś ( układy zamknięte mają wyższą temp. wrzenia).

    0
  • #11 13 Paź 2010 21:19
    klima133
    Poziom 8  

    Technik-mechanik ale dopiero uczeń do egzaminu zawodowego jeszcze parę miesięcy:D A gdyby zrobić sobie po prostu w kabinie włącznik wentylatora i takim sposobem go uruchamiać? Jannaszek, czujnik który teraz mam założony jest nowy właśnie, i jest nie sprawny a sklepy nie dają na takie części gwarancji.

    0
  • #12 13 Paź 2010 21:31
    ElectroTom
    Poziom 24  

    Nie jeden kierowca ma taki patent w swoim aucie.

    0
  • #13 13 Paź 2010 21:36
    jannaszek
    Poziom 39  

    W czasach kiedy wszystko wytwarzają automaty, coś nowego i nie sprawnego, jest czymś normalnym.
    Taki wyłącznik w CC jest po prostu w tym aucie koniecznością, ale po to, aby przetrenować łożyskowanie wentylatora, który zaciera sie co 2-3 lata.

    0
  • #14 13 Paź 2010 21:37
    klima133
    Poziom 8  

    No tak ale ja jednak robię to sobie a nie komuś a nie lubię maniany. Napisałem o tym ale zrobienie czegoś takiego to byłby chyba ostatni akt desperacji.

    0
  • #15 13 Paź 2010 21:39
    jannaszek
    Poziom 39  

    żaden akt desperacji.Wielu to ma.
    Plus oczywiście normalny włącznik w chłodnicy.

    0
  • #16 13 Paź 2010 21:41
    klima133
    Poziom 8  

    A czy mega ogromne spalanie LPG (13-14/100) może być spowodowane tym złym chłodzeniem silnika?

    0
  • #17 13 Paź 2010 21:43
    jannaszek
    Poziom 39  

    Przeciez nie jeżdzisz z gotujacą wodą, więc nie.
    A motor masz dogrzany.

    A może masz wylącznik sprawny i to wywalanie wody, to gaz przedostający się z dziurawego parowacza, ktoś już tak tu miał.

    0
  • #18 13 Paź 2010 21:46
    klima133
    Poziom 8  

    Aha, aha. Muszę się chyba przenieść na kategorie LPG

    0
  • #19 13 Paź 2010 21:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Możesz jeszcze spróbować go rozgrzać i stuknąć w niego lekko czymś metalowym. Te niektóre buble czasem tylko pierwszy raz nie chcą bez "pomocy" zadziałać a później już sobie jakoś radzą.

    0
  • #20 13 Paź 2010 22:28
    ElectroTom
    Poziom 24  

    Może poza termicznym wył. masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

    0