Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD Fiesta 1,1i,brak napiecia na wtrysk.

15darekvw 13 Paź 2010 19:38 4235 21
  • #1 13 Paź 2010 19:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    Autko jak w temacie z 92r,jest iskra na kazdej swiecy,pompka pompuje paliwo,brak napiecia jest na wtrysk,jak poda sie troche paliwa w gardziel wtrysku to auto chodzi przez chwile i widomo ze gasnie po kilku sekundach,prosze mnie pokierowac gdzie szukac usterki w tym przypadku lub podpowiedziec zkad idzie zasilanie na wtrysk,sprawdzono swiece,kable,instalacje,wtrysk,silnik krokowy,bezpieczniki,dziekuje za odpowiedzi ktore mi pomoga w zlokalizowaniu usterki.

    0 21
  • Relpol
  • #2 13 Paź 2010 20:00
    daw210
    Poziom 13  

    .Hm przyczyna może byc w samym komputerze silnika próbowales akumulator odłączyć na chwile i ponownie zapalić?

    0
  • #3 13 Paź 2010 20:08
    rico37p
    Poziom 28  

    A czy to posiada gaz?

    0
  • #4 13 Paź 2010 20:14
    15darekvw
    Poziom 27  

    Auto nieposiada gazu,samego akumulatora nieodłanczałem ale wypinałem sterownik z kostki aby sprawdzic wizualnie czy wszystko jest ok na płycie,dodam ze auto jezdziło normalnie i na drugi dzien juz niechciało odplic ponownie.

    0
  • #5 13 Paź 2010 20:25
    daw210
    Poziom 13  

    Jak masz możliwość podmiany komputera to spróbuj narazie tylko podmienić jak będzie palił to masz problem rozwiązany

    0
  • Relpol
  • #6 13 Paź 2010 20:30
    guard10
    Poziom 28  

    Witam po pierwsze sprawdz : przy wylaczonym zaplonie odepnij wtyczke od ECU ,wlacz zaplon i miedzy pinem 37i masa,57 i masa ma byc 12v,nastepnie miedzy 37i59 ,37i53 na ECU ma byc od1-3 ohm a rezystancia mierzona na wtyczce samego wtrysku 5.5-8 ohm.Tak naprawde to podmien wtrysk i zobacz czy zaskoczy.Pozdrawiam

    0
  • #7 13 Paź 2010 20:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    mam mozliwosc podmiany wtrysku wiec jutro sprawdze czy cos dała ta podmiana,dam napewno znac.

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak na marginesie mam rozumiec ze jesli bedzie nieodpowiednia rezystancja na wtrysku to niedostanie wtrysk napiecia?

    0
  • #8 14 Paź 2010 08:18
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 14 Paź 2010 15:30
    15darekvw
    Poziom 27  

    Przekaznik był sprawdzany cewka,styki i wszytko jest ok napiecie dochodzi na przekaznik i łapie,jesli chodzi o sam wtysk tez jest sprawny poniewaz jak podam napiecie z zewnatrz niezalezne od sterowania nim to po dłuzszym kreceniu rozrusznikiem auto pali i silnik pracuje,brakuje mi tylko zasilania na wtrysk zeby auto odpaliło.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    a czy zasilanie wtrysku idzie bezposrednio z ze strownika silnika z pinu 58 lub 59 ?bo dostałem schemacik ale niewiem do jakiej poj.silnika,dzieki za odpowiedz.

    Dodano po 3 [godziny] 12 [minuty]:

    podmiana sterownika silnika tez nic niepomogła podmieniłem dwa inne sterowniki i auto niepali nadal.

    0
  • #10 14 Paź 2010 19:52
    ecsb
    Poziom 16  

    A może kabelki mają przerwę, albo przekaźnik od alarmu odcina wtryskiwacz?

    0
  • #11 14 Paź 2010 20:10
    15darekvw
    Poziom 27  

    auto nieposiada alarmu ,jesli chodzi o zabezpieczenie to fakt był ukryty przlacznik odciecia wtrysku ale przywróciłem go do stanu pierwotnego i niema zadnych odciec ani zabezpieczen,mam pytanie czy zailanie wtrysku chodzi mi o -12V jest zasilane bezposrednio ze strownika silnika i z którego pinu? bo +12V jest po zapłonie jak sie kluczyk przekreci i fizycznie jest napewno na jednej koncówce wtrysku mierzyłem miernikiem i zaróweczka pod obciazeniem i wszystko jest ok.

    0
  • #12 14 Paź 2010 20:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 14 Paź 2010 20:51
    15darekvw
    Poziom 27  

    przekaznik głowny to jest ten wiekszy zielony i sprawdzałem go rozbierałem i wszsytko jest ok nawet jak zapłon jest właczony i włoze przekaznik to załancza sie pompka paliwa na chwile i jest przejscie wiec przekaznik odpada ma 100%,a jakie ma znaczenie ten rezystor wtrysku?

    0
  • #14 16 Paź 2010 13:24
    15darekvw
    Poziom 27  

    prosze mi podpowiedziec od jakich czujników/czujnika jest uzalezniony wtrysk lub skad bierze sterownik sygnał zeby podac napiecie na sama cewke wtrysku,bo to co wyłapałem to na pinie 58 niema wyjscia masy ,dzieki za odpowiedz wszystkim zainteresowanym.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam na pinie 59

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Paź 2010 13:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału.
    Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku.
    Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1 modułu zapłonu , skąd idzie na pin 56 sterownika silnika. Sam czujnik wału wisi na 5 i 6 pinie modułu zalonu.

    0
  • #16 16 Paź 2010 14:00
    15darekvw
    Poziom 27  

    dziekuje za odpowiedz w poniedziałek zobacze co i jak ;-)

    0
  • #17 18 Paź 2010 21:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Gru 2010 16:09
    tomekgalka
    Poziom 9  

    Witam
    Czy problem został rozwiązany, gdyż mam identyczny przypadek.
    Według schematu wszystkie przewody są ok tylko właśnie brakuje wysterowania masy z komputera bodajże pin 58 lub59, sygnał plus +12V dochodzi do wtryskiwacza ale nie dostaje wtryskiwacz sygnału masy. A jakby wykonać poprzez przekaźnik sygnał podania masy np po przekręceniu rozrusznikiem i przy wyłączeniu pojazdu odcinałby sygnał masy, czy muszą być impulsy ??

    0
  • #19 28 Gru 2010 17:00
    15darekvw
    Poziom 27  

    Temat jest jasny juz ale zajeło mi to troche czasu,nic niewykombinujesz podaniem masy poprzez przekaznik bo niebedzie działał prawidłowo i uszkodzisz go na dłuzsza mete,jesli instalacje masz ok,a problem jest z zasilaniem -12V to do wymiany masz wtrysk,ja kupiłem niby sprawny i jak go sprawdzałem na stole tez był sprawny,opornosci ok, ale niestety w aucie inaczej to wygladało i kreciłem sie wkółko,bo pomysłów było juz brak,po wymianie nastepnego wszystko jest ok,mysle ze post mój zaoszczedzi ci troche czasu;-) bo ja go troche straciłem,zycze powodzenia i temat zamykam poniewaz został rozwiazany;-)

    Dodano po 3 [minuty]:

    i na marginesie tak jak napisał ''emeryt2'' zasilania wtrysku niezmierzysz wskaznikiem napiecia ani zaróweczka ,tylko oscyloskop ;-)

    1
  • #20 28 Gru 2010 20:06
    tomekgalka
    Poziom 9  

    Otóż poprzednio facet wymieniał wtrysk i ten był niby sprawny 100% który jest teraz, ale widocznie nie jest a wtrysk wykluczyłem na początku bo niby wymieniony. jak podmienię wtrysk dam znać.
    A z czego jest wysterowane wyjście masy z komputera, z jakiego czujnika zbiera informacje do tego?
    Iskra jest bo na gazie chodzi.

    0
  • #21 28 Gru 2010 20:11
    15darekvw
    Poziom 27  

    wtysk masz trafiony napewno tez z tym walczyłem i byłem pewien na 1000% ze jest sprawny ten co wymieniłem a wyszło inaczej , pin 58 masz bezposrednie wyjscie na zasilanie wtrysku masa , a sterownik silnika bierze syganł w obrotów wału korbowego ale jak by on był uszkodzony to niemiał bys iskry ;-)

    0
  • #22 29 Gru 2010 20:05
    15darekvw
    Poziom 27  

    i jak tam maja sie sprawy z kolegi fiesciną ?

    0