Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym

13 Paź 2010 22:24 6975 18
  • Poziom 17  
    Witam Wszystkich.
    Kłopot jak w temacie. Łada ...stara już (model ze srebrną atrapą i wycieraczkami na lampach) 1300 w pewnym momencie zaczęła dziwnie się zachowywać. Mianowicie silnik na wolnych obrotach zaczął chodzić nierówno szarpać i źle trzymać na wolnych obrotach. Do tej pory w aucie zostały wymienione w celu znalezienia przyczyny: gaźnik którego zmiana nic nie dała bo oryginał też nie jest zły, aparat zapłonowy - nówka, 2 kpl świec wysokiego napięcia, pompa paliwa, przewody wysokiego napięcia, cewka... I NIC TO NIE DAŁO.
    Objawy polegają na tym że auto na wolnych obrotach pali masę benzyny, z tyłu z rury leci sadza, śmierdzi benzyną nie przepaloną! Silnik na tych wolnych obrotach nierówno pracuje a czym dłużej tym bardziej zawala swiece sadzą i zaczyna coraz bardziej się telepać. Czyszczenie świec pomaga ale do ponownego zawalenia. Zawala równo na wszystkich cylindrach a kręcenie regulacyjne gaźnika nic nie daje. Czytałem o jakimś module elektrycznym oraz module gaźnika. Wiem że gaźnik ma elektromagnetyczny zawór do biegu jałowego sterowany przez "coś".

    Mogę tylko powiedzieć że raz jedyny coś ruszyłem (ale nie wiem co) i po zapaleniu silnik chodził jak zegarek... na wszystkich 4 cylindrach idealnie. Ucieszyłem się. Podokręcałem co trzeba zamknąłem maskę aby się przejechać i sprawdzić. Po ruszeniu coś się zruszyło i silnik na wolnych obrotach zgasł. Po zapaleniu chodził już nierówno.
    Może ktoś z Was miał podobne kłopoty i zna rozwiązanie.
    Załączam fotki spod maski auta. Jest tam moduł zapłonowy i inne. Ja myślę że to wina jakiegoś "zbutwiałego" i złamanego przewodu.
    Ale może się mylę?
    Auto było u mechanika... nic nie zrobił.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    Filtr powietrza wymieniałeś? Nie bierze lewego powietrza? Aparat zapłonowy się nie rozregulował?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 17  
    Bez filtra powietrza efekt ten sam jest... to nie filtr.
    Aparat teraz był regulowany u mechanika ale nie ma efektu.
    Dodaję zdjęcia o których napisałem na starcie.
    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowymKłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
  • Moderator Samochody
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Albo pęknięte sprężynki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Albo najzwyklejsza usterka gaźnika - podtapiany pływak np. Ta "elektronika gaźnika' to prosty układ "cut off", odcinający dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - jego usterka powodowała by gaśnięcie silnika na biegu jałowym, czyli nie ma tutaj znaczenia.
  • Poziom 17  
    Jeśli ten moduł gaźnika nie ma wpływu to dobrze.
    Aparat zapłonowy jest absolutnie nowy.
    W związku z tym moduł zapłonowy i kabel brązowy co odchodzi od - cewki wys / nap. Podtopienie pływaka? Oba gaźniki byłyby podtopione... gaźnik rozbierałem i czyściłem. Poziom paliwa sprawdzałem na pływaku.
    NIe, gaźnik ma mechaniczne zabieranie 2 przepustnicy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Jeśli masz nowy aparat zapłonowy, to nadal gaźnik podejrzany - nie kojarzę , ale jeśli jest podobny jak ten (samara) to membrany do przejrzenia.
    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    pompa paliwa też wymieniona... nowa jest

    Dodano po 6 [minuty]:

    Chodzi mi o ten element... czy to nie jest jakiś moduł zapłonowy?
    (zaznaczone czerwone)

    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    W związku z tym że mam przypuszczenia iż jest jakiś kabel urwany, złamany (starość) itd., a wpadł mi schemat łączenia opisywanych w poście elementów zapłonu i obsługi gaźnika postanawiam, że zgodnie ze schematem pociągne dodatkowe (mostki) kable do ujętych w schemacie punktów. Myślę że to najlepszy sposób aby znaleźć taki defekt elektryki. Może to zadziała a może nie ale wtedy będzie wiadomo jeszcze więcej a być może zostanie rozwiązany w/w problem auta.

    Co Wy na to?

    Załączam schemat.

    Kłopot z nierówną pracą silnika Łada 1300 na biegu jałowym
  • Moderator Samochody
    Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max).

    Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór działał tak, że jak miał podłączone zasilanie to nie odcinał, po odłączeniu zasilania odcinał (jak zawór gaszący w dieslu). W razie awarii modułu wystarczyło więc podłączyć zawór pod 12V po stacyjce (np. do zacisku 15 na cewce, moduł jest podłączony do -1) i można było jechać dalej, dodatkowo zdejmowało to ogranicznik obrotów ;)
  • Poziom 17  
    Bardzo możliwe że jest tak samo? To Proponujesz podłączyć zawór gaźnika do + cewki czy porobić mostki kablem wg rysunku powyżej?
  • Moderator Samochody
    Najpierw spróbuj podłączyć wszystko w/g schematu, jeśli nie zadziała to podłącz zawór "na krótko" pod 12V po stacyjce (odłącz go od modułu).