Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Automatyczny włącznik świateł

McKansy 13 Oct 2010 22:52 7290 6
    McKansy
    Level 14  
    Witam,

Zakładam ten temat, aby prosić Was drodzy forumowicze o małą pomoc. Postanowiłem, że chciałbym mieć automatyczny włącznik świateł w moim Audi A6 C5, jednak nie chcę montować gotowych układów takich jak np. na Allegro, gdyż po pierwsze, to tandeta, a po drugie nie działa tak jak chciałbym. Przeszukałem co nieco internet, w szczególności forum elektrody i powoli ucząc się podstaw elektroniki wymyśliłem sobie taki oto układ jak na rysunku poniżej (przepraszam za błędy, ale jak mówię jestem początkującym). Chcę, aby - przełącznik świateł był ciągle przełączony na pozycję załączonych świateł mijania i dopiero po uruchomieniu silnika (na kabelku, który "dostarczę" do mojego układu pojawi się napięcie powyżej 13V) mają się załączyć światła (oczywiście po wyłączeniu silnika analogicznie). Tak samo z pozycyjnymi - jeśli będę miał przekręcony przełącznik na pozycję świateł pozycyjnych, mają się tylko one włączyć po uruchomieniu silnika. Oczywiście jeśli przełącznik będzie w pozycji zerowej (wyłączony) - nie ma się nic włączać.

Nie wiem, czy dobrze to sobie wymyśliłem (chodzi o schemat) - ma tam być układ, którego schemacik znalazłem tutaj na forum, wykrywający napięcie powyżej ustalonych 13V i dający sygnał do dwóch przekaźników (jeden do świateł pozycyjnych, drugi do mijania).

Bardzo proszę jak to możliwe, o sprawdzenie układu, ewentualną podpowiedź, co jest źle, wtedy będę kombinował dalej oraz jeśli wszystko jest dobrze, to jeśli można o podanie jakiej wartości mają być rezystory w układzie wykrywania napięcia, ponieważ tego, to już kompletnie nie wiem, jak policzyć.

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc,
    Pozdrawiam!
    electro_Nick