Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I - przerywa na gazie, obroty falują

14 Paź 2010 20:31 7107 24
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam:

    Fiata Punto I 1,1
    rocznik 95

    Mam następujący problem.

    Posiadam instalacje gazową Landierenzo A/1 - V05
    Podczas jazdy na gazie samochód zaczyna przerywać, kichać z gaźnika i ogólnie nie da się jechać, jednak nie dzieje się tak za każdym razem, niekiedy auto jedzie normalnie nie przerywa nie szarpie, jednak zależy kiedy, nie ma znaczenia czy zimy czy ciepły zaczyna właśnie przerywać. Dodam że na benzynie jedzie normalnie, niekiedy zdaży się że są jakieś pojedyyńcze szarpnięcia ale ogólnie dobrze jedzie.
    Obroty wariują na benzynie zaczyna falować poźnie obroty wzrastają do 2.5 tys. dodam gazu i spadają i znow zaczynają falować potem znów rosną (na benzynie), na gazie raz utrzymują się na 1 tys raz na 1,5.


    Co może być przyczyną takiego wariactwa silnika? Jeśli ktoś posiada schemat w/w instalacji gazowej prosiłbym o wstawienie w tym temacie.

    Bardzo proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Yyyy przepraszam, źle się wyraziłem :P z filtra powietrza dokładnie :] mój błąd

    Dodano po 21 [minuty]:

    Proszę o pomoc :[ bardzo mi zależy na rozwiązaniu tego problemu.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
  • Poziom 9  
    Ciekawe jest że jak zaczyna przerywać to obroty zaczynają falować, silniczek krokowy sprawdzalem, wygląda na sprawny.

    Czy może to być też wina przewodów lub świec?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Grzesiek , może to być wina przewodów lub świec. Może to być też wina zasilania paliwem. Zauważ, ze na benzynie auto pracuje dobrze, przy zużytych świecach lub przewodach, na gazie będzie pracował troszeczkę gorzej ale bez takich wariacji. Ja bym obstawił parownik. Parownik nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu i silnik zachowuje się jak się zachowuje. Zestaw naprawczy, benzyna ekstrakcyjna i do dzieła. Przed rozmontowaniem należy zaznaczyć sobie wartości na śrubach regulacyjnych, aby móc normalnie do gazownika podjechać na dokładną regulację składu mieszanki. Sprawdź jeszcze filtr fazy ciekłej, jak jest zapchany też nie będzie puszczał gazu do reduktora a ten nie będzie miał co odparowywać i tak dalej.
  • Poziom 9  
    Parownik już sprawdzałem, czyściłem i nic to nie dało, teraz to już nawet na benzynie niekiedy zaczyna przerywać, dziwne jest to że raz chodzi dobrze a raz przerywa, czy są jakieś sposoby naprawy uszkodzonej sondy?

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Może to sonda szwankuje :[ nie mam pojęcia
  • Poziom 13  
    Zanim czepisz się sondy sprawdź na analizatorze spalin zarówno na benzynie jak i na gazie. Jeżeli na benzynie szwankuje słabiej a na gazie bardziej mogą to być przewody i świece, ale takie koszty trzeba omijać. Sondy się nie naprawia tylko wymienia się jak świece. Jak podłączysz komputer nawet gazowy to sprawdzisz sobie działanie sondy.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    jak bedziesz wymieniał sonde to lepiej jechac do tłumikarza bo bedzie ja ciezko odkrecić
  • Poziom 9  
    Właśnie z tymi przewodami to mały dylemat, bo raczej by przerywał cały czas a nie co jakiś czas, i po wrzuceniu na benzyne nie skakały by obroty i samoczynnie nie wzrastały.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    xtom napisał:
    jak bedziesz wymieniał sonde to lepiej jechac do tłumikarza bo bedzie ja ciezko odkrecić
    Dostęp jest wręcz idealny, nie ma nic trudnego w jej odkręceniu, w najgorszym razie wystarczy drewniany młotek do puknięcia w klucz...
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    tzok napisał:
    xtom napisał:
    jak bedziesz wymieniał sonde to lepiej jechac do tłumikarza bo bedzie ja ciezko odkrecić
    Dostęp jest wręcz idealny, nie ma nic trudnego w jej odkręceniu, w najgorszym razie wystarczy drewniany młotek do puknięcia w klucz...

    próbowałem odkręcić u siebie i poddałem się śruba jest zapieczona więc przydałoby się podgrzać palnikiem :|
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po co grzać? Odpalić i gaz do dechy :D
  • Poziom 9  
    Tylko czy możliwa by była awaria sądy w ten sposób że raz działa dobrze a raz nie działa?

    Mam pytanie, bo widzę że jest tam jakiś komputer, za co on jest odpowiedzialny, czy ma powiązanie z sondą lub centalką od gazu?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    grzesiek67 napisał:
    Tylko czy możliwa by była awaria sądy w ten sposób że raz działa dobrze a raz nie działa?

    Mam pytanie, bo widzę że jest tam jakiś komputer, za co on jest odpowiedzialny, czy ma powiązanie z sondą lub centalką od gazu?

    musisz jechać na kompa i sprawdzić czy coś się nie zmieniło w centralce albo wywal krokowca i wsadz register
  • Poziom 9  
    Aaa zapomniałem dodać że w przełączniku od gazu gdy chodzi na gazie, zapala się zielona dioda (co oczywiscie jest normalne) jednak niekiedy zaczyna mrugać, nie ma to związku czy mruga czy nie bo, sprawdzalem i czy mruga czy sie świeci to albo przerywa, albo jedzie normalnie. Czy to też z czymś nie ma związku?
    Myślę że jak podłączą się pod komputer to powinno wykazać ew. błąd sondy lamda?
  • Moderator Samochody
    Myślę, że błędu sondy lambda komputer Ci nie wykaże, bo żeby wykazało błąd sondy na tym sterowniku to musiałaby mieć zwarcie, prędzej wykaże graniczną wartość adaptacji (z powodu braku bądź niewłaściwej emulacji).

    Jak przełącznik od gazu "świruje" to można podejrzewać "zgniłą" instalację elektryczną. Sprawdź punty łączenie instalacji LPG z fabryczną instalacją pod maską. Zwróć uwagę na stan obsadek bezpieczników (ślady nadtopienia lub biały/zielony nalot), jeśli instalator używał szybkozłączek ("wampirków") to je wyrzuć, skręć kable i polutuj.
  • Poziom 9  
    Może nie świruje, bo przełączać z bezyny na gaz i na odwrót sie normalnie przelącza, i niekiedy jak miga albo jak świeci to też chodzi dobrze. No ale na pewno tak nie powinno być, niestety żeby to sprawdzić muszę poczekać do wekeendu :[
  • Moderator Samochody
    Nie wiem jak to wygląda w Twojej centralce, ale przełącznik od STAGa jak miga wolno to chodzi na benzynie i czeka na przełączenie na gaz (aż się silnik zagrzeje), jak świeci to chodzi na gazie, jak szybko miga to znaczy, że awaryjnie przełączył się na benzynę z powodu spadku ciśnienia/braku gazu.
  • Poziom 2  
    Nie wiem czy problem jest dalej aktualny ale ja miałam podobny problem z moim Punto i po wielu wizytach u mechaników, gdzie wymieniane były przewody i świece i filtry okazało się, że przyczyną były nie stykające przewody w przełączniku gaz/benzyna, tym z diodami montowanym obok kierownicy. Wystarczyło wymienić owe urządzenie i było po problemie. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Problem nadal nie rozwiązany, przewody, świece, cewki zmianiane nic nie pomogło, błędy z komputera skasowane, jeden błąd się powtarzał związany był z ładowaniem, wystepowaly zmiany napięcia, muszę wymienić szczotki bo się pewnie wytarły ale wątpie żeby to miało jakieś znaczenie.

    Jest coraz gorzej teraz na benzynie zaczyna gasnąć nie da się jechać, rozebrałem silnik być może to luzy zaworowe. Nie mam pojęcia. :[
  • Moderator Samochody
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    hmmmm, w moim punto właśnie zaczęło się od przerywania i braku płynnej jazdy na gazie...a później to samo zaczęło się dziać na benzynie...w pierwszej kolejności okazało się, że jest pęknięty przewód dochodzący do monowtrysku przez co zaciągał lewe powietrze (pękł podłużnie przez co było to ciężko zauważyć i w szczególności jak się rozgrzał samochód to cały układ już nie był tak szczelny jak powinien), okazało się też, że poszła do tego pompa paliwowa...po wymianie tego wszystkiego na benzynie już było OK ale dalej problem był na gazie co rozwiązało, tak jak pisałam, wymiana tego przełącznika gaz/benzyna montowanego obok kierownicy, przewody tam nie stykały tak jak należy, dopiero jak się go rozmontowało na części to było to widoczne. Od tego czasu już wszystko chodzi....
    Mam nadzieję, że uda Ci się w końcu dojść co jest grane...daj znać
  • Poziom 9  
    Problemem były chyba zawory które przepuszczały gaz w kolektor przez co kichał, kupiłem inny silnik za 450 zł z wtryskiem i czujnikami więc taniej mnie to wyszło niż kupno poszczególnych pierdółek i wymiana metodą prób i błędów.

    Dziękuje wszystkim za pomoc
  • Poziom 1  
    Sprawdzić mapy,u mnie tak było.żle dobrane wtryski powodują rozregulowanie .