Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki jezyk programowania jest mi potrzebny?

Parnt 14 Paź 2010 21:03 1220 5
  • #1 14 Paź 2010 21:03
    Parnt
    Poziom 10  

Witam!
    Jestem poczatkujacym programista i mam jedno pytanie. Chcialbym stworzyc program ktory po kliknieciu wynajduje plik i go wysyla na ftp. Juz wczesniej prosilem o to by mi go skonstruowac, lecz poradzono mi bym sam sie za to wzial, wiec sie biore. tak jak juz wspomnialem, chcialbym taki program napisac, lecz nie wiem jakich sie jezykow poslugiwac?
    Mam zakupiona ksiazke Jerzego Grębosza "Symfonia C++" III wydanie, jestem co prawda dopiero na setnej stronie, lecz wydaje mi sei ze nauka C++ bedzie niewystarczajaca by taki program napisac. Zatem prosze podac mi jezyki/srodowiska jakich mam sie nauczyc by ten program zrobic i ew. jesl iznacie i polecacie jakies ksiazki(najlepiej polskie, bo zalezy mi na dobrym zrozumieniu).

Ogolnie przejrzalem "po łebkach" strony tej ksiazki ktorej posiadam i nie widze nic na temat FTP, wiec zaczalem watpic, ze po ukonczeniu tej lekturki bede umial moj wymarzony program zrobic.

Pozdrawiam!

0 5
  • #2 14 Paź 2010 21:44
    MirekCz
    Poziom 35  

Dodanie obsługi FTP może się ograniczyć do znalezienia na sieci gotowej biblioteki, którą tylko trzeba odpowiednio wywołać ;)

Zamiast C++ możesz rzucić okiem na C#. Wiele rzeczy podobnych, ale generalnie jest to pewne uproszczenie i jest tez wiele prostych bibliotek do wszelkich możliwych rzeczy - wystarczy poszukać na google.

0
  • #3 14 Paź 2010 22:36
    marcinj12
    Poziom 40  

Może do czegoś tak małego wystarczy Ci plik .bat (zakładam że piszesz pod Windowsem :))?
    I magiczne narzędzie: google, z magicznymi słowami: bat i co potrzebujesz, na początek: bat ftp, potem: bat find files.
    "Program" napiszesz w notatniku.