Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pompa wtryskowa OPEL VECTRA B DTI ?

monmar1 14 Oct 2010 21:10 70863 44
Buderus
  • #1
    monmar1
    Level 13  
    Zakładam temat aby zweryfikować mechanika.

    Jakiś czas temu nie odpaliła mi rano VECTRA ( X20DTH ) - bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów zapowiadających awarię. Zaciągnąłem do mechanika, który stwierdził, że trzeba regenerować pompę wtryskową. Ściągnął podobno do siebie jakiegoś speca od pomp, który stwierdził, że to nie tylko sterownik i trzeba regenerować całość. Dzisiaj okazało się, że mój samochód został zaholowany (bez mojej wiedzy) właśnie do tego speca od pomp i tam będzie przeprowadzona naprawa.
    W rozmowach z jednym i drugim mechanikiem dowiedziałem się, że podobno przyczyną awarii było zaciągnięcie przez pompę oleju z silnika przez uszczelniacze wtryskiwaczy co skutkowało uszkodzeniem mechanicznym pompy oraz jej sterownika. Ta usługa ma kosztować około 2200zł ( inna pompa w dobrym stanie za około 1500zł, uszczelniacze wtrysków około 200zł i robicizna około 500zł ).

    Proszę o opinie w tej sprawie.
  • Buderus
  • #2
    pcat
    Level 11  
    monmar1 wrote:

    cyt........
    Jakiś czas temu nie odpaliła mi rano VECTRA ( X20DTH ) - bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów zapowiadających awarię.



    Czy , sprawdzałeś przed oddaniem do mechanika możliwość uruchomienia na ,,plaka''
    Miałem podobną sytuację z tym 2.0DTI - Po nocy zero reakcji na kręcenie rozrusznikiem i silnik milczał. Na plaka udało się uruchomić.
    Uszkodzone miałem dwie świece żarowe - a pozostałe możliwe że słabiej już grzały - i silnik nie zapalał.

    Jednak , jeśli w twoim przypadku wskazano na uszkodzenie w pompie lub sterowaniu - to faktycznie koszt pompy ze sterownikiem - używanej oscyluje w podanej cenie 1400zł do 1700zł
  • #3
    jaclac26
    Level 15  
    coś mi się zdaje ze chcą cię troch naciągnąć na kase. jak pompa zaciągła olej przez wtryskiwacze? czegoś tu nie rozumie
  • Buderus
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie błędy zgłasza sterownik silnika? I możemy dalej rozmawiać. Zakładam, że fachowiec sprawdził dokładnie masę i zasilanie idące na pompę.
  • #5
    andrzejbe
    Level 12  
    Nawet jeśli to usterka pompy wtryskowej, to nie zgadzaj się na włożenie jakiejś używanej! Za rok będziesz ją wymieniał ponownie. Za te pieniądze z powodzeniem zregenerujesz kompleksowo swoją. Czy nie jest tak, że mechanik "przypadkowo" ma na zbyciu używaną pompę? Naprawdę za te pieniądze masz już kompleksową, porządną naprawę, a nie ładowanie do auta kolejnego szrota.
  • #6
    monmar1
    Level 13  
    Podobno moja pompa (ta uszkodzona) nie nadaje się już do regeneracji.
    Nie znam kodów usterek - nie było mnie przy diagnozie.
    Co do kosztów, to czytam z necie, że ludzie płacą za taką usługę w granicach 1400zł - 2600zł czyli w moim przypadku średnia cena.
  • #7
    wopor
    Level 32  
    witam, te pompy sa bardzo wyczulone na jakość paliwa i lubia sie przycierać jak paliwo złej jakośći, ponieważ sterownik jest na pompie chłodzony stopień sterujacy przepływajacym paliwem to efektem jest zonk sterownika( tranzystora sterujacego), nie wiem co sie pozacierało u ciebie ale kompletna regeneracja takiej pompy w Bydgoszczy z gwrancja na rok w Bosch serwisie to 2900zł, uzywki są problematyczne bo skoro ktoś demontuje silnik to coś w nim nie halo było i tyle ,powodzenia
  • #8
    Figurant
    Level 14  
    Na aucie koleżanki przerabiałe ten temat 2 tygodnie temu. Naprawa pompy (uwaga są różne modele ale zawsze Bosch) w Boschu to zabawa około 2000-2500 a więc przy wartości auta zabawa nieopłacalna. Koszt używanej to okolo 800-1200 ale ciężko trafić pompę, która byłaby jeszcze zamontowana w samochodzie - np. Angliku ściągniętym na części i zakup staje się również ryzykowny bo nawet jak sprzedawca ją wymieni to kosztów robocizny już nie pokryje. W pompach tych pada sterownik, ale może być też zwarcie pomiędzy sterownikiem i samą częścią wykonawczą pompy. Tam są przewody, ktore lubią się przetrzeć i chwilowo zwierać. Tak było u kumpeli.
  • #9
    mrozilla1974
    Level 2  
    No u mnie podobnie-jak dotad nie narzekalem na oplowskie diesle ale od kilku dni ..dupa blada hm.Jak jest zimny ciezko pali,tak jakby paliwo mu z pompy zchodziło przez noc-no doslownie krecenie po kilkanascie sekund i nawet nie pierdnie.Jak juz zaczyna zalapywac to tak jakby po jednym garze lapal,dopiero na rozruszniku jakos wchodzi na obroty itd.Jak cieply to wszystko w porzadku,zapala normalnie.No i sprawa jest jeszcze tego typu ze swiece mi sie nie zapalaja-no chyba ze jest ok zera na zewnatrz a silnik jest zimny maks-wtedy mrugna.Od zawsze tak mialem ale do tej pory jakos odpalal w miare na zimnym silniku.Swiece zarowe,przekaznik,czujnik temperatury,filtr paliwa mam wymienione,wiem ze sa ok.Mam nadzieje ze ominie mnie czarny scenariusz czyli"pompa do regeneracji"itp-jezeli tak to pcham padalca na np Allegro ,jako uszkodzony itp:)Szkoda by mi w sumie bylo bo mam 2000r i w fajnej wersji hm.Cóż,prosze o komentarze,pozdro wszystkim.Krzysiek.
  • #10
    monmar1
    Level 13  
    Sprzedaż pojazdu to żadne rozwiązanie - przecież możesz kupić następny model, w którym historia się powtórzy. W tego co juz masz zainwestowałeś i nikt Ci tego nie odda - zrobisz pompę i spokój na kilka lat.
  • #11
    mrozilla1974
    Level 2  
    wiem.Ale mam nadzieje ze to nie to.Nie wywale przeciez jakies 2500pln na naprawe auta wartosci 12tys.
  • #12
    Figurant
    Level 14  
    Proponuję zajrzeć do tej pompy przed wymianą. Mogą być tak naprawdę 3 przyczyny
    a) elektronika - walnięty sterownik - raczej nie do naprawy, ewentualnie lepiej wymienić sterownik lub całą pompę
    b) przewody, o których pisałem pomiędzy sterownikiem i pompą
    c) słaba pompa tzn zużyta część robocza - problem z rozruchem to brak "siły" pompy by nabiła odpowiednie ciśnienie. Objawia się to głównie w czasie upałów i na cieplym silniku bo wtedy jest rzadsze paliwo i tym samym trudniej o ciśnienie.

    Moderated By Pawel wawa:

    Chcesz ostrzeżenie za pisanie bredni? Sterowników sam naprawiłem ponad setkę. Przewody... ja się nie spotkałem z samoistnym ich uszkodzeniem. Jeszcze jest kwestia wiązki silnika. Co do punktu C to się z Tobą prawie zgadzam.

  • #13
    mrozilla1974
    Level 2  
    Nie trzyma mi paliwa franca-bylem dzisiaj u mechanika.No cóż,zawór zwrotny -w niewidocznym miejscu-..i allegro niestety.No szkoda mi,serio,świetnie mi się sprawowała Vecia.I tak bywa.
  • #14
    monmar1
    Level 13  
    Wczoraj odebrałem swoją vectrę po wymianie pompy wtryskowej i sterownika. Wydaje mi się, że auto nie zbiera się tak żwawo jak przed awarią pompy. Niby wszystko chodzi ok - odpala od strzału, pracuje równo, nie kopci, itd.. Wcześniej można było odczuć wyraźny przyrost mocy przy obrotach 1800-2000 obr/min. , a teraz trochę słabiej. Dopiero gdy silnik osiągnie max temperaturę to jakby trochę lepiej.
    Czy rozwiązaniem będzie wzbogacenie mieszanki ?
  • #15
    lego9
    Level 11  
    Witam dołączę się do tematu miałem kiedyś opla astrę 2.0dtl i pewnego ranka zaczął się mój koszmar z odpalanie wszyscy mechanicy do których trafiłem chcieli naprawiać mi pompę, na moje szczęście podczas rozmowy z mechanikiem stał obok uczeń z drugiej klasy który się przysłuchiwał rozmowie,kiedy szew odszedł do innego klienta uczeń podpowiedział mi żebym wymienił przelewy łączące wtryskiwacze aż do pompy z stwierdzeniem ze to standard posłuchałem go i wymieniłem koszt naprawy to 25 zł i auto paliło jak kiedyś,rozwijając temat dalej przelewy wtryskiwaczy są podłączone do przewodu zasilającego pompę pokiwa drobna nie szczelność powoduje zapowietrzanie się układu samochód odpala, po paru sekundach gaśnie i wtedy kręcimy aż się odpowietrzy trochę to trwa tak było w moim przypadku.
  • #17
    monmar1
    Level 13  
    Odświeżając temat mam jedno pytanie:
    Po wymianie pompy na sprawną wszystko chodzi ok, silnik zbiera się ładnie - na zimnym również lecz zupełnie nic a nic nie kopci. Nawet kręcenie do 4500 obr/min nie powoduje najmniejszej chmury dymu za pojazdem ( w nocy nie widać charakterystycznej łuny za pojazdem w światłach innych samochodów ).
    Czy wszystko jest w porządku czy mam zbyt ubogą mieszankę paliwa ?
    Mam to zostawić w spokoju czy powinienem jechać na kompa ?
  • #18
    wlodko123456
    Level 1  
    mrozilla1974 wrote:
    No u mnie podobnie-jak dotad nie narzekalem na oplowskie diesle ale od kilku dni ..dupa blada hm.Jak jest zimny ciezko pali,tak jakby paliwo mu z pompy zchodziło przez noc-no doslownie krecenie po kilkanascie sekund i nawet nie pierdnie.Jak juz zaczyna zalapywac to tak jakby po jednym garze lapal,dopiero na rozruszniku jakos wchodzi na obroty itd.Jak cieply to wszystko w porzadku,zapala normalnie.No i sprawa jest jeszcze tego typu ze swiece mi sie nie zapalaja-no chyba ze jest ok zera na zewnatrz a silnik jest zimny maks-wtedy mrugna.Od zawsze tak mialem ale do tej pory jakos odpalal w miare na zimnym silniku.Swiece zarowe,przekaznik,czujnik temperatury,filtr paliwa mam wymienione,wiem ze sa ok.Mam nadzieje ze ominie mnie czarny scenariusz czyli"pompa do regeneracji"itp-jezeli tak to pcham padalca na np Allegro ,jako uszkodzony itp:)Szkoda by mi w sumie bylo bo mam 2000r i w fajnej wersji hm.Cóż,prosze o komentarze,pozdro wszystkim.Krzysiek.
    WITAM JA MAM DOKŁADNIE TAKI SAM PROBLEM U MNIE NA 100PR PADŁA POMPA SŁYSZAŁEM ŻE DOBRZE REGENERUJĄ W TUCHOLI NAJPRAWDOPODOGNIEJ ZAPROWADZE AL BĘDE WDZIECZNY JEŻELI KTOŚ MI POLECI JAKIŚDOBRYCH SZPECY OD POMP
  • #19
    karsik
    Level 11  
    Witam ja w swoim 2,0 DTI mam tak ze ciężko pali jak jest ciepły , jak gorący odrazu odpala, jak zimny po 3 razach grzania swiec, wszystkie swiece nowe, podobno można zamontowac jakiś przekaźnik czy coś wie ktoś coś o tym?
  • #20
    anka242
    Level 1  
    Nie chce cie straszyć ale mi też tak się działo że jak był ciepły ciężko odpalał, to po pewnym czasie poszła pompa wtryskowa:( Mam Opla Vectra 1,7 DTI
  • #21
    johny_bb
    Level 2  
    Pomocy !!!Posiadam vectre b 2.0 dti 01r. pojechałem nia na zakupy następnie wróciłem autko chodziło wspaniale zaparkowałem pod domem odczekałem minutkę żeby pochodził na wolnych obrotach zgasiłem i wróciłem po 5 minutach i nie odpalił juz chyba po 5 razie kręcenia rozrusznikiem załapał ale na tak niskich obrotach że całym ałtem trzepało i co najlepsze to zero reakcji na pedał gazu mozna bylo wcisnąć do podłogi i nic nie reagował zgasiłem go i juz wogóle nie odpalił. Następnego dnia było wszystko ok a dzisiaj ta sama sytuacja sie powtórzyła, zawsze przy tym problemie silnik jest cieplutki może komuś przytrafiła sie taka sytuacja?? Proszę was o pomoc!!
  • #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnostyka komputerowa na początek, pewnie ulega uszkodzeniu nastawnik. Pewnie ulegnie uszkodzeniu sterownik. Możliwe, że uszkodzeniu ulega czujnik obrotów wałka pompy. teraz rozumiesz po co diagnostyka?
  • #23
    johny_bb
    Level 2  
    już umówiłem się do mechanika na wtorek żeby podłączyć autko do komputera ale na dzień dobry powiedział że prawdopodobnie pompa siadła. Jeśli będę coś więcej wiedział to napisze:-)

    Dodano po 36 [sekundy]:

    już umówiłem się do mechanika na wtorek żeby podłączyć autko do komputera ale na dzień dobry powiedział że prawdopodobnie pompa siadła. Jeśli będę coś więcej wiedział to napisze:-)
  • #24
    angela
    Level 11  
    Pompę naprawisz w granicy 700 1000 zł w firmie w woj. wlkp NOW-CAR 788060788. osobiście tam naprawiałam swoją i autko jezdzi pieknie do dzis już 8 m-cy
  • #25
    johny_bb
    Level 2  
    Witam odpowiadam na swoje pytanie może komuś się przyda w przyszłości:)
    Padła pompa wtryskowa i to dzień przed oddaniem autka do mechanika akurat wracałem z pracy i pozostał tylko HOL!!! ceny regeneracji pompy do tej vectry zaczynają sie od 2500 do 3500 zł. Ja regenerowałem w Sobótce pod Wrocławiem. Czas naprawy ok 10 dni.
  • #26
    vectroman
    Level 1  
    Potwierdzam zdanie Angeli . Też naprawiałem pompę w firmie NOW-CAR i jeżdżę vectrą już ponad 5 miesięcy bez szwanku. Kolega mi polecił firmę bo naprawiał tam swoją audi a6 i też jest zadowolony już ponad 1,5 roku .Może i są firmy które naprawiają te pompy powyżej 2000zł . Ja zapłaciłem 1100zł i gorąco polecam.
    Tel do Mistrza od tych pomp 788060788.
  • #27
    matt584
    Level 9  
    siemka dołaczam sie do teatu mam opla astre z silnikiem 2.0dtl i ktoregoś razu padł mi sterownik pompy i go zregenerowałem i teraz jk postoi prez noc na płaskim niechce mi odpalać jeśli jest ujemna tempertur tak powyżej -10stopni odpala a jezlei postawie na górce to pali normalnie mi i odrazu mówie wymieniłem trawersy te zapłaciłm 550zł za wymian mineły 2 dni znowu mi nie pali jesli stawiam na góorce odpala ale teraz jeżeli nawet postoi on z godzine lub dwie znowu powtrza sie i musze ratować go plakiem. ratunku już nie mam pojecia co może byc "czyżby naprawde pompa do wymiany sie szykuje?? cekam na odpowiedzi pozdrawiam :)
  • #29
    matt584
    Level 9  
    no i to już wymieniłem i tak poza tematem to na 20l ropy zrobiłem 280km to chyba troche za mało dziś mam zamiar ominąć filter paliwa i puścić prosto od baku \
  • #30
    kmitki
    Level 22  
    Napewno masz nieszczelność w układzie paliwowym. Wszystko od samego baku aż do pompy musisz posprawdzać.