Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeszcze raz o wolnych obrotach

m2303 23 Wrz 2004 10:11 1761 5
  • #1 23 Wrz 2004 10:11
    m2303
    Poziom 14  

    Witam!
    Jestem posiadaczem Renaulta Laguny 1.8 RT , r.95. Zauważyłem niestabilne wolne obroty. Szukając usterki znalazłem uszkodzony kabel WN- wymieniłem komplet, przy okazji również świece. Następnie zauważyłem pękniętą kopułkę rozdzielacza zapłonu-wymieniłem, palec był dobry-przeczyściłem go lecz nie poprawiło to sprawy. Zauważyłem też, że silniczek krokowy sterujący przepustnicą wykonuje cały czas falujące ruchy, przy zimnym silniku -większe, zaś przy gorącym-mniejsze. Wymontowałem go, sprawdziłem, przeczyściłem przekładnię ślimakową, nasmarowałem, przeczyściłem również znajdujący się wewnątrz czujnik oporowy, zamontowałem i... dalej to samo. Co do osiągów samochodu jak również spalania nie mam żadnych zastrzeżeń! Co steruje tym silniczkiem, czy czujnik przepływu powietrza, czy sonda lambda, czy może są jakieś złe styki lub dostaje się tzw. "lewe powietrze"?
    Podpowiedzcie coś, co jeszcze i jak można w kolejności zrobić?! Pozdrawiam.

    0 5
  • #2 23 Wrz 2004 10:42
    krzysiek40
    Poziom 22  

    No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa.
    Powdzenia!!!

    0
  • #3 23 Wrz 2004 10:50
    sq6fmy
    Poziom 22  

    Hej!

    A wyczysciles sama przepustnice? Standardowa czynnosc w felicii jak plywaja obroty wiec moze i tobie pomoze. WD40 ladnie usuwa wszystkie osady na przepustnicy

    pozdr
    fmy

    0
  • #4 23 Wrz 2004 11:12
    m2303
    Poziom 14  

    Dzięki Wam za szybką reakcję!
    Nawiasem mówiąc kiedyś trochę za dużo oleju wlałem do silnika i zanim zmniejszyłem tę ilość, część tego oleju, nie wiedząc czemu, znalazła się poza silnikiem wypchnięta pod kolektorem ssącym. Tak wynikało z relacji kolegi, który tam zajrzał! Czy to jest ten trop o niedokręconym kolektorze lub wadliwej uszczelce pod nim?! Pozdrawiam :o

    0
  • #5 24 Wrz 2004 14:36
    m2303
    Poziom 14  

    Witam!
    Mam wydmuchaną uszczelkę. W tym typie silnika jest uszczelka na kolektor ssący i wydechowy razem. Wydech zresztą też hałasuje. Nic tylko brać się do roboty! Dzięki dla "krzysiek 40", że mnie naprowadziłeś na cel. Zresztą przy okazji też przejrzę przepustnicę.
    Pozdr.

    0
  • #6 24 Wrz 2004 14:38
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Nie ma sprawy.
    Powodzenia !!!

    0