Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1.4 16V, problem z przepustnicą

raffaell2 15 Paź 2010 14:05 21484 23
  • #1 15 Paź 2010 14:05
    raffaell2
    Poziom 8  

    Witam
    Wałkowałem swój problem na forum megane, ale niestety nikt mi nie pomógł - mało tego. Nikt nie odpowiedział niczego konkretnego. Szukam więc rady na elektrodzie.

    Problem jest następujący:
    Po odpaleniu rozgrzanego auta, ale trochę juz schłodzonego silnika silnik momentalnie gaśnie.
    Posprawdzałem czujnik położenia wału, który najczęściej odpowiada w renault za takie problemy, ale jest OK. Zrezygnowany pojechałem do elektryka
    i on wyczyścił przepustnicę i jak ręką odjął :mrgreen:
    Przejechałem z 500 km i niestety problem powrócił. Rozebrałem sam - była troche wilgotna od oleju. Wyczyściłem i prawie ok - nie byłem na adaptacji, ale że nie gasło to olałem. Znów z 500 km i znów to samo. Pomyślałem, że jak wyczyszczę i zrobią i w serwisie adaptacje będzie ok (bo elektryk też nie robił). Radość była ogromna gdy okazało sie to prawdą.
    Niestety - na jakieś kolejne 500 km. Już po jakis 200km po odpaleniu ciepłego silnika te obroty były nieco niższe niż tydzień temu. Z dnia na dzień coraz gorzej aż problem powrócił.

    Czy ktoś rozumie o co chodzi?
    Przepustnica jest wilgotna od oleju, ale tak może być (tak wyczytałem) a oleju nie bierze wcale. W przepustnicy nie ma go na tule, żeby pływał, tylko wszystko jest jakby "naoliwione", takie tłuste.

    Wyczyściłem przepustnicę ponownie. Było troszkę oleju. Wymontowałem kolektor dolotowy, plastikową skrzynkę spod przepustnicy i wszystko wymyłem z oleju. Fakt - trochę oleju tam było.
    Pod kolektorem jest obudowa odmy, w której powinny skraplać sie opary oleju. Troszkę było więc wyczyściłem. Jeden otwór tam to odpowietrzenie silnika, właśnie do tego skraplacza. Jedna dziurka mała połączona jest bezpośrednio z kolektorem ssącym (na schemacie widać że przy wolnych obrotach opary oleju idą do kolektora). Nie była zatkana. Druga duża jest połączona z plastikową obudową pod przepustnicą i przy otwarciu przepustnicy opary oleju przepływają właśnie przez nią.
    Wszystko wyczyszczone a po 400-500 km znów to samo.

    Czyżby przepustnica była do wymiany? A może jakies inne pomysły macie ?
    Dzięki

    Jeszcze jedno - na kompie nie było żadnych błędów

    A jeszcze jedno co wczoraj zauważyłem. Jak silnik jest zimny, to auto nie ma mocy. Jak dodam gaz do dechy podczas przyspieszania, to zadusza go nawet trochę. Po minucie jest OK.

  • #2 25 Paź 2010 00:38
    snozer
    Poziom 17  

    Witaj
    Piszesz, że sprawdzałeś czujnik położenia wału. A czy sprawdzałeś złącze od czujnika. Ja z mam 1.6 16V i mi szarpie gdy jest zimny. Wiem że miałem rozwalony czujnik od położenia wałków rozrządu (ty go nie masz) ale prócz tego kostka(złącze) jest rozwalona i będę ją wymieniał. Tak samo zrobię z czujnikiem położenia wału rozrządu. Wiem że jakaś firma sprzedaje czujnik wału rozrządu razem z kostką !

  • #3 25 Paź 2010 08:48
    raffaell2
    Poziom 8  

    Samej kostki nie sprawdzałem, ale złącze czyściłem bo było trochę "zaśniedziałe". Wiesz co, sprawdzę ją jeszcze, tylko dlaczego w takim razie czyszczenie przepustnicy jest na to lekarstwem ??

  • #4 31 Paź 2010 23:34
    snozer
    Poziom 17  

    A odłączasz akumulator przy czyszczeniu? Jeśli tak to komputer się resetuje. Druga sprawa to przy czyszczeniu odłączasz pewno kostkę elektryczną i podłączasz ją z powrotem. Ja kupiłem teraz całą wiązkę kabli od silnika od 1,6 16V. Jak zrobisz zdjęcie kostki (ek) to mogę poszukać i ci je odciąć od reszty i za parę złotych wysłać to sobie przylutujesz. Pytanie jest, również czy równo po 500 km masz takie objawy. Jak tak to możliwe też, że komputer poleciał :(

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jeszcze dodam, że przepustnica ma elektryczny silniczek który ją otwiera albo zamyka. Więc jak jest za-małe napięcie a przepustnica się zaklei olejem no to się nie chce otworzyć. Spróbuj troszkę zeskrobać małym śrubokrętem osad ze styków. Ja miałem taki osad w Megan I na kostce od ABS bo woda się do niej dostała i żaden środek nie pomógł dopiero trzeba było troszkę zeskrobać go i było ok. Jak to nie pomoże to możesz kupić używaną przepustnice na aukcji internetowej

  • #5 01 Lis 2010 09:25
    raffaell2
    Poziom 8  

    Nie, nigdy nie odłączałem akumulatora.
    A styki wyglądają bardzo ładnie.
    Może wiesz jakie napięcia powinny być na poszczególnych stykach ??

    I jeszcze jedno bardzo ważne.
    Moja przepustnica piszczy po załączeniu zapłonu. Dźwięk taki jak piszczenie starych zasilaczy komputerowych po podaniu napięcia. I mimo, że silnika jeszcze nie odpaliłem to ona co kilka sekund coś sobie przestawia - słychać to.

    Nr. mojej przepustnicy to:
    408 239 822 001
    32 3233 I
    82 00063 652
    82 00123 061

    Czy jeśli będę kupował używkę, to muszą się zgadzać wszystkie numery? Bo widzę, że ten drugi - 32 ... jest na wszystkich chyba inny. A pozostałe zgadzają się nawet z niektórymi z silnika 1.6 16V.

  • #6 01 Lis 2010 09:39
    colin555
    Poziom 27  

    wczytaj na clipie przepustnice

  • #7 01 Lis 2010 11:46
    raffaell2
    Poziom 8  

    Co znaczy wczytaj ?

    Zrobić adaptację, czy sprawdzić czy działa poprawnie ?

  • #8 13 Lis 2010 10:56
    raffaell2
    Poziom 8  

    Przepustnica podmieniona i to samo :( Jakiś czas działa dobrze i znów po kilku dniach gaśnie jak odpalę rozgrzany.
    Podłączyłem laptopa kolegi z elm327 i w programie ScanTool 1,13 pokazał trochę parametrów pracy silnika (błędów 0). Pokazał:
    -bezwzględne położenie przepustnicy, wyprzedzenie zapłonu, cisnienie w kolektorze, przepływomierz, temp. powietrza zasysanego, płynu chłodzącego, korektę wtrysku i chwilową korektę wtrysku.
    I odnośnie tych korekt wtrysku mam pytanie:
    Korekta jest zawsze taka sama i wynosi +15 %
    Korekta chwilowa jest 0 a po odpaleniu auta zmienia się od 0 cały czas zmniejszając wartość aż do -60% - 80%. Wtedy auto zaczyna dobrze pracować.
    Czy to oznacza że jest źle ustawiony wtrysk ?? Czy to można zmienić tylko na Clipie w serwisie ?

  • #9 13 Lis 2010 11:08
    colin555
    Poziom 27  

    wczytaj na clipie przepustnice

  • #10 13 Lis 2010 12:50
    jurekk55
    Poziom 34  

    colin555 napisał:
    wczytaj na clipie przepustnice


    colin555 dwukrotnie ci wskazuje najprawdopodobniejsze rozwiązanie problemu a ty swoje.

    Przy okazji opcja "szukaj"i ustal czemu przepustnica ciągle zapocona.

  • #11 13 Lis 2010 13:30
    raffaell2
    Poziom 8  

    Każda przepustnica w każdym aucie jest trochę zapocona, ponieważ przed nią podłączona jest odma i zapierdzielaja tamtędy opary oleju. To własnie znalazłem na forum. Wymontuj i zobacz że twoja też ;)
    I właśnie wskazałem, że to nie jest problem z przepustnicą, więc myślałem, że ktoś ma większą wiedzę w tym zakresie niż podłączenie w serwisie.
    Tak się składa, że raz w życiu byłem w serwisie i nic nie pomogli, a kasa poszła się ... a z pozostałymi problememi zawsze się sam przy pomocy kompa, miernika i internetu uporałem. Więc liczyłem na kolejną pomoc.
    Jurekk55 już dziękuję - do serwisu i bez twojej pomocy sam trafię ;)

  • #12 13 Lis 2010 14:57
    jurekk55
    Poziom 34  

    raffaell2 napisał:
    Każda przepustnica w każdym aucie jest trochę zapocona, ponieważ przed nią podłączona jest odma


    Wierutna bzdura że może być zarzucona co 500km,ale wiesz lepiej,więc kup sobie jeszcze ze 2 ,tak do kolekcji.

  • #13 13 Lis 2010 19:00
    colin555
    Poziom 27  

    dwukrotnie i widać zapartość nieustępliwą

  • #14 14 Lis 2010 10:49
    raffaell2
    Poziom 8  

    No Jurek, dziękowałem ci już ;). Nerwowy z ciebie człowiek, a ze mnie wręcz przeciwnie - cierpliwy. Serce ci zbyt wcześnie wysiądzie przeze mnie, dlatego odpuść sobie mój temat i swoje uwagi, skoro ładnie podziękowałem ;)

    A ponieważ nie lubię tych serwisów i naciągactwa (taki sknerus ze mnie), a bardzo lubię neta, to znalazłem program DDt2000 i kabelek od kuzyna pożyczam i zobaczymy. :D

  • #15 14 Lis 2010 11:44
    wloc
    Spec od samochodów

    Na sknerostwie stracisz dwukrotnie

  • #16 14 Lis 2010 13:33
    tedek123
    Poziom 2  

    A ja widzę że nie rozumiecie zakłopotania kolegi raffaell2.
    On jednak nie mówi że przepustnicę mu zawala całkowicie lecz nieznacznie - widzi każdy mały szczegół a nie może pojąć dlaczego tak się dzieje.
    Natomiast wszyscy twierdzicie że jedna nie powinno zawalać przepustnicy. Przecież nie zawala ma czystą, a delikatna "delikatna" warstwa oleju występować może, a nawet powinna tak to działa i już. Przecież mu jej nie zawala całkowicie. Chodzi o to dlaczego taka sytuacja ma miejsce - serwis również nic nie pomógł - ja mu wieżę bo wiele razy zdarzyło się być i okazało się że mam większą wiedzę od serwisu. Tam tylko liczą jak wydoić kasę a zostaw auto bez nadzoru to tylko patrzeć jak Ci coś zaraz spieprzą żebyś mógł do nich wrócić.
    Ale problem pochodzi z innego miejsca i należało by się zająć tym tematem dogłębniej.
    Przepustnica oraz czujnik położenia wału wygląda na sprawny - więc co jeszcze może mieć na takie zachowanie auta?
    Ja bym zapytał czy kolega posiada zamontowaną instalację gazową?
    czekam na odpowiedź.
    POZDRAWIAM ;)

  • #17 14 Lis 2010 14:18
    Doktorr
    Poziom 33  

    Od kiedy to scantol czyta Renaulta.
    Podłączyć porządny tester sprawdzić kody i parametry bieżące.
    Sprawdzić należy jeszcze wtyczkę do przepustnicy czy niema porozginanych pinów, oraz ciągłość przewodów między przepustnicą a sterownikiem silnika.

  • #18 15 Lis 2010 03:44
    snozer
    Poziom 17  

    Witam ponownie

    He u mnie w 1.6 to samo było po wymianie Koła Zmiennych Faz Rozrządu i oczyszczeniu przepustnicy oraz wymianie impulsatora wału rozrządu. Następnego dnia gasł po puszczeniu gazu. Dodam jeszcze że zamieniłem olej z 10W30 na 5W30 bo jest rzadszy i mam nadzieje że nie będzie się zapychać te koło.

    W garażu wkurzyłem się i zamieniłem w końcu wszystkie kostki od impulsatora wału rozrządu od czujnika wałków rozrządu i od elektrozaworu. Oczyściłem również złącze od przepustnicy. U mnie nie było wcale oleju na przepustnicy lecz zauważyłem skawalony olej (jak żywica) na ujściu z odmy (w rurze plastikowej od przepustnicy). Wyczyściłem ten syf i jest spokój. Również gadałem z moim mechanikiem i powiedział mi, że powinieneś sobie założyć filtr odmy. Podobno pomagało to w starych autach z gaźnikiem :D

  • #19 15 Lis 2010 23:00
    snozer
    Poziom 17  

    Kolego Colin555 może na swoim poście poinformujesz jak sobie poradziłeś z usterką?

  • #20 09 Gru 2010 07:59
    raffaell2
    Poziom 8  

    No i Panowie chyba problem rozwiązany. Wstrzymywałem się z odpowiedzią 2 togodnie, bo chciałem się upewnić, czy znów, jak zwykle, problem nie powróci. No i jest OK, mimo iż 1000 km juz przejechałem :D. Mam nadzieję że nic się nie zmieni.

    Nie odpowiadałem tez tak długo, ponieważ nie chciało już mi się czytać podpowiedzi w stylu "sknera, zapartość itp". Szkoda moich nerwów na pisanie odpowiedzi ludziom, którzy widać że nic nie pomogą ;). ale widzę, że są jednak na elektrodzie osoby, które uważają speców z serwisów za świerzo upieczonych uczniaków, którzy wiedzę na temat aut która mają naprawiać mają mniejszą niż ich niektórzy !!! właściciele. I tak tez właśnie wyszło.
    Przyznaję - pojechałem w końcu do serwisu, no i wywaliłem kasę w błoto. Sprawdzali cały dzień i powiedzieli, że przepustnicę trzeba wyczyścić. Muślałem, że spadnę ze stołka ze śmiechu. Jak usłyszeli moja reakcję, to grzebali jeszcze kilka godzin i wymienili wtyczkę na przepustnicy i powiedziei że będzie OK. Było, ale kur ... 1 dzień. I do tej części odsyłam panów: jurekk55, colin555 oraz wloc.

    Na szczęście jeden gość w pracy polecił mi firmę, która grzebie tylko w elektronice i mają ponoć speca od renault. Firma jest w Czeladzi
    http://www.szczeszek.pl/autoelek/
    I faktycznie mają sporo pracowników, ale ale jest tez gośc od renault. Gość po wysłuchaniu mojej spowiedzi poprzeglądał jeszcze raz czujniki itp. i zadzwonił, że tak jak myślał, to mam komp nie trzyma ustawień i że jak mi wgra najnowszą wersję oprogramowania, udostępnianą przez renault serwisom, to będzie OK i dają mi na to gwarancję. Uwierzyłem, zapłaciłem i jest OK. Może nic nie wgrywał tylko nacisnął jakiś guzik, ale faktem jest że jak ktoś ma wiedzę, to za nią mogę mu zapłacić, mimo iż tej wiedzy mi nie sprzeda.
    Tak czy inaczej auto śmiga jak nowe, nie gaśnie w żadnej sytuacji.

    I oczywiście potwierdziła się moja teoria, że serwisy omijać należy w daleka, bo to na czym oni się znają, to sobie sam zdiagnozować potrafię. Jak pisałem na początku wątku, dawałem sobie radę z autami prze ok. 10 lat, a w serwisach bywam tylko po części, których nigdzie indziej nie mogę znaleźć, a starych np. nie chcę kupować. Na szczęście do megane nawet mikroswitche do drzwi można kupić hermetyczne w sklepie elektronicznym za 5zł i mieć z nimi spokój na lata (kolega kupił w serwisie i wytrwały 2 m-c :D, no chyba że ktoś chce kupić cały orginalnie zalany uszczelnieniem zestaw, tylko cena znów serwisowa.)

    Temat można zamknąć, a rozwiązanie zna tylko pan z warsztatu w Czeladzi :D

  • #21 09 Gru 2010 14:42
    jurekk55
    Poziom 34  

    raffaell2 napisał:
    I do tej części odsyłam panów: jurekk55, colin555 oraz wloc.

    Na szczęście jeden gość w pracy polecił mi firmę, która grzebie tylko w elektronice i mają ponoć speca od renault. Firma jest w Czeladzi
    http://www.szczeszek.pl/autoelek/
    I faktycznie mają sporo pracowników, ale ale jest tez gośc od renault. Gość po wysłuchaniu mojej spowiedzi poprzeglądał jeszcze raz czujniki itp. i zadzwonił, że tak jak myślał, to mam komp nie trzyma ustawień i że jak mi wgra najnowszą wersję oprogramowania, udostępnianą przez renault serwisom, to będzie OK i dają mi na to gwarancję. Uwierzyłem, zapłaciłem i jest OK. Może nic nie wgrywał tylko nacisnął jakiś guzik, ale faktem jest że jak ktoś ma wiedzę, to za nią mogę mu zapłacić, mimo iż tej wiedzy mi nie sprzeda.
    Tak czy inaczej auto śmiga jak nowe, nie gaśnie


    Zanim zaczniesz mnie jeszcze raz gdzieś odsyłać mondraliński poczytaj posty wyżej ,to jedno!
    2 tygodnie bujałeś się z tematem na kilkadziesiąt minut,Bo chyba nie zbierałeś się na odwagę cywilną by collin555 podziękować za wielokrotne powtarzanie co jest rozwiązaniem.
    Na przyszłość powstrzymam się na pewno od jakichkolwiek sugestii ,nie wiem jak inni.

  • #22 09 Gru 2010 18:07
    colin555
    Poziom 27  

    Jurek odpuśc mu, chłopak ma swoje życie i własne poglądy i niech tak zostanie a co zrobił pan z Czeladzi to my dobrze wiemy

  • #23 12 Gru 2010 13:45
    maskot0
    Poziom 1  

    witam-co do tej przepustnicy-po pierwsze moze byc nawet po 500 kilometrow zaoliwiona bo przewodem z odmy wywala olej a przez przepustnice zasysa-co do reszt-sproboj przyuczyc przepustnice-odlacz i po chwili podlacz akumulator-wloz karte do czytnika (nie odpala)przepustnica sie uczy-po chwili wyjmij karte -wloz i odpal i to wszystko-pozdrawiam

  • #24 12 Gru 2010 14:46
    jurekk55
    Poziom 34  

    maskot0 napisał:
    witam-co do tej przepustnicy-po pierwsze moze byc nawet po 500 kilometrow zaoliwiona bo przewodem z odmy wywala olej



    Odma jest tak skonstruowana ,że przy czystej odmie,sprawnym silniku(bez przedmuchów,czystym filtrze powietrza ,oleju na którym nie przekroczono dopuszczalnego przebiegu ,nie ma prawa być zaolejona,mistrzu

    Dodano po 2 [minuty]:

    maskot0 napisał:
    sproboj przyuczyc przepustnice-odlacz i po chwili podlacz akumulator-wloz karte do czytnika (nie odpala)przepustnica sie uczy-po chwili wyjmij karte -wloz i odpal i to wszystko-pozdrawiam


    To zależy od softu ECU i na pewno od jeszcze jednego czynnika,uzupełnisz jakiego ?
    Bo skoro podpowiadasz to udziel pełnej podpowiedzi.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME