Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 coupe 230ce układ zasilania paliwo

tomasz190384 15 Paź 2010 15:05 8466 24
  • #1 15 Paź 2010 15:05
    tomasz190384
    Poziom 8  

    Witam wszystkich!
    Mam problem ze swoim Mercedesem, autko odpala tylko na 3-4sek. i zaraz gaśnie. Wymieniłem już pompę paliwa, świeczki, kable, kopułkę rozdzielacza.
    Sprawdziłem dotychczas-wszystkie połączenia wężyków tj. te wokół silnika układu dolotowego, przekaźnik ten za akumulatorem (zmostkowałem wejścia tj.spiąłem pompkę na krótko - wraz odpalił na chwilę).
    Zaznaczam auto jest bez lpg.
    Potrzebuje pomocy, co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie?
    Pozdrawiam Tomasz.

    0 24
  • Pomocny post
    #2 16 Paź 2010 22:23
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Sprawdź czujniki temperatury.
    Tu masz parametry.
    Link

    Srebrny przekaźnik przeciwprzepięciowy sprawdziłeś na okoliczność zimnych lutów w środku ?

    1
  • Pomocny post
    #4 17 Paź 2010 10:37
    stanleym126
    Poziom 19  

    Sprawdź bezpiecznik na srebrnym przekaźniku pod klapką i przelutuj całą płytkę tego przekaźnik, a szczególnie nóżki cewek, gdyż tam powstają zimne luty.ten srebrny ma wpływ na uruchamianie silnika.w poniższym linku znajdziesz fotkę płytki tego przekaźnika
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1790128&highlight=

    0
  • Pomocny post
    #5 17 Paź 2010 15:17
    hollow
    Poziom 20  

    we własnym zakresie możesz jeszcze wykluczyć układ zapłonowy, wystarczy psikąć Plaka do powietrza ssanego i sprawdzisz czy będzie pracował trochę dłużej, jak tyle samo czasu to znaczy że coś z zapłonem.

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Paź 2010 19:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 19 Paź 2010 15:38
    tomasz190384
    Poziom 8  

    Witam zgodnie z tym co mi Państwo poradzili to sprawdziłem.
    Mogę stwierdzić następujące rzeczy---wszelkie przekażniki nie są uszkodzone otwierałem je i na płytkach nie ma niczego podejrzanego,bezpiecznik ok.Ciśnienie na przewodzie do rozdzielacza paliwa jest,w samym rozdzielaczu również i wężykach prowadzących do wtrysków też jest podczas kręcenia.
    TAK JAK JEDEN Z KOLEGÓW PODPOWIEDZIAŁ ŻEBY PSIKNĄĆ PLAKA W OKOLICE FILTRA I SPRAWDZIĆ CZY DŁUŻEJ POCHODZI-- SILNIK PRACOWAŁ TROCHE DŁUŻEJ I ZGASŁ Z TZW.KASZELKIEM.
    Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co dalej z nim robić?

    0
  • Pomocny post
    #8 19 Paź 2010 15:43
    carrot
    Moderator Samochody

    pchnij palcem klapę spiętrzającą przy rozruchu

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Paź 2010 15:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #10 19 Paź 2010 15:52
    stanleym126
    Poziom 19  

    tomasz190384 napisał:
    przekaźniki nie są uszkodzone otwierałem je i na płytkach nie ma niczego podejrzanego

    A co kolego chciałeś podejrzanego zobaczyć na płytkach.Zimnego lutu nie zobaczysz nawet przez lupę.Trzeba brać dobrą lutowniczkę o spiczastym grocie i rozpuszczać cynę na połączeniach tak by cyna na nowo zastygła.
    Trzeba jeszcze sprawdzić połączenia rurek gumowych tzw. odmybo jak jest nieszczelność to zapala i gaśnie i tak jest wkoło.

    0
  • #11 19 Paź 2010 17:08
    tomasz190384
    Poziom 8  

    ok. zaraz pujde i sprawdze.dziękuje za podpowiedż.Tomek

    Dodano po 58 [minuty]:

    Próbowałem z tym naciśnięciem klapki nie pomogło.
    Odnośnie śruby do mieszanki nie dotykałem jej,żadnych regulacji.
    Zimne luty dziękuje za podpowiedż wyjme te przekażniki i zrobie jak kolega mówi.
    Jeżeli chodzi o odme to podejrzewam jedną nieszczelność( czy te wszystkie połączenia elementów muszą być super szczelne?)
    dziękuje i pozdrawiam.Tomek

    Dodano po 12 [minuty]:

    chciałbym jeszcze dodać że na początku awari o której jeszcze nie widziałem
    auto traciło moc podczas dodawania gazu głównie na 3 biegu i wyżej.Gasł po czym nie szło go odpalić dopiero po kilku minutach zapalał i znowu pare metrów i gasł

    0
  • #12 19 Paź 2010 18:49
    hollow
    Poziom 20  

    Czyli tak jakby efekt psucia postępował coraz bardziej. Układ zapłonowy został już wykluczony czy nie? bo jak nie to wartało by sprawdzić zapłon. Czyli pierwszy tłok w górę na znaki tak jak się rozrząd ustawia, i palec powinien być w miejscu gdzie wychodzi pierwszy kabel na 1 tłok. może być troszeczkę wcześniej jakieś 10 stopni wcześniej.

    0
  • #13 19 Paź 2010 19:05
    tomasz190384
    Poziom 8  

    układ zapłonowy wykluczam,auto na wzbogaconej mieszance pracuje tj.kolega który wcześniej podpowiadał żeby psiknąć czegoś co ma alkohol w swiom składzie do komory filtra powietrza.
    Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze lub coś z paliwem.
    Mam pytanie czy jest jakiś filterek paliwa w komorze silnika gdzieś na przewodach?
    Pozdrawiam.Tomek

    1
  • Pomocny post
    #14 19 Paź 2010 19:53
    stanleym126
    Poziom 19  

    tomasz190384 napisał:

    czy jest jakiś filterek paliwa w komorze silnika gdzieś na przewodach?

    Jest w głowicy rozdzielacza.Po wykręceniu rurki metalowej paliwa od strony ściany grodziowej ujrzysz mały plastikowy filterek.Na fotce ozn. jako nr 1.

    0
  • Pomocny post
    #15 19 Paź 2010 20:05
    stanleym126
    Poziom 19  

    tomasz190384 napisał:
    Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze

    Gumowa podstawa przepływomierza silnika M102 jak na fotce może być nieszczelna bo jest popękana ze starości lub przy jakimś strzale wyskoczyła z obudowy (ramki) przykręcanej śrubami.Przy tym co piszę nie zapalisz silnika na więcej jak 2 s lub wcale.Układ dolotowy musi być poza filtrem powietrza musi być idealnie szczelny.

    0
  • #16 20 Paź 2010 08:10
    carrot
    Moderator Samochody

    Ja bym mu zmierzył ciśnienie paliwa (min 6bar), te układy wtrysku są strasznie czułe na to

    0
  • #17 20 Paź 2010 08:53
    tomasz190384
    Poziom 8  

    te sześć barów musi być na wyjściu z rozdzielacza czy na wejściu do niego.
    Czy pomiar musi odbyć się na kręconym silniku?
    Pozdrawiam Tomek

    0
  • Pomocny post
    #18 20 Paź 2010 13:53
    carrot
    Moderator Samochody

    Najwygodniej zmierzyć ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza na wtryskiwacz rozruchowy, można też na wężu doprowadzającym paliwo, ale trzeba mieć specjalny trójnik. Silnik nie musi pracować, wystarczy, że pompa działa

    1
  • #19 20 Paź 2010 14:45
    stanleym126
    Poziom 19  

    carrot napisał:
    Ja bym mu zmierzył ciśnienie paliwa (min 6bar), te układy wtrysku są strasznie czułe na to


    paliwo podawane pod cisnieniem ok 5-5.5 bara.

    0
  • #20 31 Paź 2010 08:04
    tomasz190384
    Poziom 8  

    witam po raz kolejny,dalej walcze z miśkiem i nic,mam pytanie--czy jest możliwość ażeby usterka tkwiła w rozdzielaczu paliwa ( przytkany mechanizm itp.) czy ewentualnie idzie to samemu naprawić.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #21 31 Paź 2010 14:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
    Masz podane co należy sprawdzić , po kolei.
    Tak może być uszkodzony - zapieczony tłoczek rozdzielacza , elektro - hydrauliczny regulator ciśnienia i jak wcześniej podpowiadano "gumiak" pod rozdzielaczem pęknięty.
    Ciśnienie paliwa jest bardzo ważne , ponieważ wtryski otwieraja się pod wpływem odpowiedniego ciśnienia , natomiast wtrysk rozruchowy podaje paliwo nawet o niskim ciśnieniu bo otwierany jest ELEKTRYCZNIE.

    0
  • #22 31 Paź 2010 16:33
    tomasz190384
    Poziom 8  

    Prosze Państwa odnosze już pewne sukcesy,auto odpala nie gaśnie po kilku sekundach no tak odrazu to nie pali tylko z 2 -3 kręcenia.Na postoju ładnie się wkreca na obroty,JEST NADAL PROBLEM AUTO W TRAKCIE JAZDY TRACI SIŁE TAK OK.2500-4000RPM. DŁAWI SIE KASZLE ITD.
    ktoś ma jakiś pomysł? jak dokończyć reperacje

    0
  • #24 31 Paź 2010 16:39
    tomasz190384
    Poziom 8  

    pompe mam nową dedykowaną do tego modelu

    0
  • Pomocny post
    #25 31 Paź 2010 18:00
    manta
    Poziom 39  

    To zostaje regulator ciśnienia paliwa.

    2
  Szukaj w 5mln produktów