Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 coupe 230ce układ zasilania paliwo

15 Paź 2010 15:05 9189 24
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!
    Mam problem ze swoim Mercedesem, autko odpala tylko na 3-4sek. i zaraz gaśnie. Wymieniłem już pompę paliwa, świeczki, kable, kopułkę rozdzielacza.
    Sprawdziłem dotychczas-wszystkie połączenia wężyków tj. te wokół silnika układu dolotowego, przekaźnik ten za akumulatorem (zmostkowałem wejścia tj.spiąłem pompkę na krótko - wraz odpalił na chwilę).
    Zaznaczam auto jest bez lpg.
    Potrzebuje pomocy, co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie?
    Pozdrawiam Tomasz.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Sprawdź czujniki temperatury.
    Tu masz parametry.
    Link

    Srebrny przekaźnik przeciwprzepięciowy sprawdziłeś na okoliczność zimnych lutów w środku ?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Sprawdź bezpiecznik na srebrnym przekaźniku pod klapką i przelutuj całą płytkę tego przekaźnik, a szczególnie nóżki cewek, gdyż tam powstają zimne luty.ten srebrny ma wpływ na uruchamianie silnika.w poniższym linku znajdziesz fotkę płytki tego przekaźnika
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1790128.html
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    we własnym zakresie możesz jeszcze wykluczyć układ zapłonowy, wystarczy psikąć Plaka do powietrza ssanego i sprawdzisz czy będzie pracował trochę dłużej, jak tyle samo czasu to znaczy że coś z zapłonem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Witam zgodnie z tym co mi Państwo poradzili to sprawdziłem.
    Mogę stwierdzić następujące rzeczy---wszelkie przekażniki nie są uszkodzone otwierałem je i na płytkach nie ma niczego podejrzanego,bezpiecznik ok.Ciśnienie na przewodzie do rozdzielacza paliwa jest,w samym rozdzielaczu również i wężykach prowadzących do wtrysków też jest podczas kręcenia.
    TAK JAK JEDEN Z KOLEGÓW PODPOWIEDZIAŁ ŻEBY PSIKNĄĆ PLAKA W OKOLICE FILTRA I SPRAWDZIĆ CZY DŁUŻEJ POCHODZI-- SILNIK PRACOWAŁ TROCHE DŁUŻEJ I ZGASŁ Z TZW.KASZELKIEM.
    Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co dalej z nim robić?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    pchnij palcem klapę spiętrzającą przy rozruchu
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    tomasz190384 napisał:
    przekaźniki nie są uszkodzone otwierałem je i na płytkach nie ma niczego podejrzanego

    A co kolego chciałeś podejrzanego zobaczyć na płytkach.Zimnego lutu nie zobaczysz nawet przez lupę.Trzeba brać dobrą lutowniczkę o spiczastym grocie i rozpuszczać cynę na połączeniach tak by cyna na nowo zastygła.
    Trzeba jeszcze sprawdzić połączenia rurek gumowych tzw. odmybo jak jest nieszczelność to zapala i gaśnie i tak jest wkoło.
  • Poziom 9  
    ok. zaraz pujde i sprawdze.dziękuje za podpowiedż.Tomek

    Dodano po 58 [minuty]:

    Próbowałem z tym naciśnięciem klapki nie pomogło.
    Odnośnie śruby do mieszanki nie dotykałem jej,żadnych regulacji.
    Zimne luty dziękuje za podpowiedż wyjme te przekażniki i zrobie jak kolega mówi.
    Jeżeli chodzi o odme to podejrzewam jedną nieszczelność( czy te wszystkie połączenia elementów muszą być super szczelne?)
    dziękuje i pozdrawiam.Tomek

    Dodano po 12 [minuty]:

    chciałbym jeszcze dodać że na początku awari o której jeszcze nie widziałem
    auto traciło moc podczas dodawania gazu głównie na 3 biegu i wyżej.Gasł po czym nie szło go odpalić dopiero po kilku minutach zapalał i znowu pare metrów i gasł
  • Poziom 20  
    Czyli tak jakby efekt psucia postępował coraz bardziej. Układ zapłonowy został już wykluczony czy nie? bo jak nie to wartało by sprawdzić zapłon. Czyli pierwszy tłok w górę na znaki tak jak się rozrząd ustawia, i palec powinien być w miejscu gdzie wychodzi pierwszy kabel na 1 tłok. może być troszeczkę wcześniej jakieś 10 stopni wcześniej.
  • Poziom 9  
    układ zapłonowy wykluczam,auto na wzbogaconej mieszance pracuje tj.kolega który wcześniej podpowiadał żeby psiknąć czegoś co ma alkohol w swiom składzie do komory filtra powietrza.
    Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze lub coś z paliwem.
    Mam pytanie czy jest jakiś filterek paliwa w komorze silnika gdzieś na przewodach?
    Pozdrawiam.Tomek
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    tomasz190384 napisał:

    czy jest jakiś filterek paliwa w komorze silnika gdzieś na przewodach?

    Jest w głowicy rozdzielacza.Po wykręceniu rurki metalowej paliwa od strony ściany grodziowej ujrzysz mały plastikowy filterek.Na fotce ozn. jako nr 1.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    tomasz190384 napisał:
    Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze

    Gumowa podstawa przepływomierza silnika M102 jak na fotce może być nieszczelna bo jest popękana ze starości lub przy jakimś strzale wyskoczyła z obudowy (ramki) przykręcanej śrubami.Przy tym co piszę nie zapalisz silnika na więcej jak 2 s lub wcale.Układ dolotowy musi być poza filtrem powietrza musi być idealnie szczelny.
  • Moderator Samochody
    Ja bym mu zmierzył ciśnienie paliwa (min 6bar), te układy wtrysku są strasznie czułe na to
  • Poziom 9  
    te sześć barów musi być na wyjściu z rozdzielacza czy na wejściu do niego.
    Czy pomiar musi odbyć się na kręconym silniku?
    Pozdrawiam Tomek
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Najwygodniej zmierzyć ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza na wtryskiwacz rozruchowy, można też na wężu doprowadzającym paliwo, ale trzeba mieć specjalny trójnik. Silnik nie musi pracować, wystarczy, że pompa działa
  • Poziom 19  
    carrot napisał:
    Ja bym mu zmierzył ciśnienie paliwa (min 6bar), te układy wtrysku są strasznie czułe na to


    paliwo podawane pod cisnieniem ok 5-5.5 bara.
  • Poziom 9  
    witam po raz kolejny,dalej walcze z miśkiem i nic,mam pytanie--czy jest możliwość ażeby usterka tkwiła w rozdzielaczu paliwa ( przytkany mechanizm itp.) czy ewentualnie idzie to samemu naprawić.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
    Masz podane co należy sprawdzić , po kolei.
    Tak może być uszkodzony - zapieczony tłoczek rozdzielacza , elektro - hydrauliczny regulator ciśnienia i jak wcześniej podpowiadano "gumiak" pod rozdzielaczem pęknięty.
    Ciśnienie paliwa jest bardzo ważne , ponieważ wtryski otwieraja się pod wpływem odpowiedniego ciśnienia , natomiast wtrysk rozruchowy podaje paliwo nawet o niskim ciśnieniu bo otwierany jest ELEKTRYCZNIE.
  • Poziom 9  
    Prosze Państwa odnosze już pewne sukcesy,auto odpala nie gaśnie po kilku sekundach no tak odrazu to nie pali tylko z 2 -3 kręcenia.Na postoju ładnie się wkreca na obroty,JEST NADAL PROBLEM AUTO W TRAKCIE JAZDY TRACI SIŁE TAK OK.2500-4000RPM. DŁAWI SIE KASZLE ITD.
    ktoś ma jakiś pomysł? jak dokończyć reperacje
  • Poziom 9  
    pompe mam nową dedykowaną do tego modelu
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To zostaje regulator ciśnienia paliwa.