Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo v 40 - instalacja gazowa Vialle - problemy

15 Oct 2010 22:20 8223 16
  • Level 9  
    SĄ PROBLEMY Z GAZEM , NA BENZYNIE JEST ok. MAM INSTALACJĘ HOLENDERSKĄ VIALLE. ROK PRODUKCJI AUTA - 1997
    Niestety objawy nie zniknęły i jeżdżę bezproblemowo tylko na benzynie. TUTAJ JEST WSZYSTKO CACY, natomiast jak przerzucę na gaz to silnik zaczyna drgać i chodzi nierówno.
    Na gazie auto źle pracowało , silnik drgał szczególnie przy przyśpieszeniu , na benzynie wszystko było OK.
    Zdiagnozowano , że uszkodzony jest emulator gazowy , który wymieniono.
    Niestety objawy nie zniknęły.
    Po sprawdzeniu mechanik - gazownik poradził mi , abym wymienił świece i przewody wysokiego napięcia, bo są w kiepskim stanie, jeżeli to nie pomoże , sugerował , że prawdopodobnie przyczyną mogą być wtryskiwacze gazowe. Cena takiego jednego nowego wtryskiwacza to ok. 600 zł , a jest ich cztery. Tak stwierdził.
    SERWIS U KTÓREGO BYŁEM - TO WARSZAWA UL. LAUROWA 10 JEST TO JEDYNY SERWIS W WARSZAWIE , KTÓRY NAPRAWIA TE INSTALACJE.
    Dwa dni później wymieniłem komplet świec i przewody wysokiego napięcia , ale niestety nic to nie pomogło.

    Na internecie znalazłem sprzedawcę , który oferuje sprzedaż używanych sprawnych wtryskiwaczy po 200 zł. za sztuk
    I teraz mam pytanie :
    Co mi radzicie ?
    Czy kupić używane wtryskiwacze po 200 zł. za sztukę i wymienić ?
    Czy kupić nowe wtryskiwacze i wymienić ? ( po kilkudziesięciu tankowaniach powinno mi się zwrócić , to co wyjeździłbym na benzynie )
    Czy po prostu dać sobie spokój i zdemontować instalację gazową ? ( w ten sposób zrobi się przy okazji więcej miejsca w bagażniku , bo ubędzie butla ).

    Pytanie kolejne , czy po wymianie wtryskiwaczy mam pewność , że objawy w aucie ustaną i znikną ? Ile procent takiej pewności ?
    Jaki byłby w razie czego koszt robocizny , gdybym zdecydował się na wymianę wtryskiwaczy ?

    I wreszcie jaki byłby koszt , gdybym chciał zdemontować instalację gazową? ( i ewentualnie potem spróbowałbym sprzedać komuś za pół ceny jako nie sprawną ).
    Szczerze mówiąc , sam nie wiem co robić z tym fantem dalej.

    Reasumując mam 3 opcje :
    1. Kupić nowe wtryskiwacze za około 2.400zł.
    2. Kupić używane sprawne wtryskiwacze za 800 zł.
    3. Pozbyć się instalacji gazowej
    W przypadku zakupu wtryskiwaczy dochodzi sprawa , czy to pomoże ?
    PORADŹCIE !!!
    _________________
    MISIEK
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 13  
    Witam a jaki masz ten gaz na sekwencji czy nie
  • Level 9  
    na sekwencji
  • Level 13  
    No i jakie masz ciśnienie gazu sprawdzisz to u mechanika bo sam nie dasz rady
  • Level 9  
    Nie wiem , czy tam na Laurowej sprawdzali mi ciśnienie gazu...

    Dodano po 36 [sekundy]:

    a jesli ciśnienie będzie złe , to co dalej ?
  • Level 13  
    No JEST REduktor gazu i na nim sie ustawia a przeglądy gazu robisz wogóle
  • Level 9  
    1.5 roku temu była regenerowana pompa , więc chyba sprawdzali wszystko..?
  • Level 13  
    No ale trzeba wymieniać filtry gazu co wiem co 15000Tys wymieniali je
  • User removed account  
  • Level 11  
    misiek141 serwis na Laurowej to nie jedyny serwis w Warszawie.
    Odnośnie Twoich problemów to sugeruję najpierw zregenerować Twoje wtryski-koszt o niebo niższy od używek jakie znalazłeś.
    Jeżeli byłbyś zainteresowany daj znać na priv.

    Ps.Jezeli byłeś na Laurowej to napewno sprawdzali ciśnienie jakie "wali" pompa.
  • Level 9  
    No oczywiście , że jestem zainteresowany ...

    Dodano po 10 [minuty]:

    Nie wiem czy sprawdzali jakie ciśnienie wali pompa , bo od razu zdiagnozowali , że to emulator gazowy , a jak wymienili go i nadal było źle , to kazali wymienić świece i przewody wysokiego napięcia.
  • Level 2  
    Witam.Też mam problem z instalacją vialle lpi.
    może ktoś mi coś poradzi bo gdy pytałem gazownika to poradził mi żebym ją zdemontował i zamontował jakąś włoską.
    posiadam volvo s40 1999r 1.8 115KM
    samochód kupiłem jakieś 2 tyg temu i wszystko było ok dopóki nie złapał go ten ostatni mróz. gdy odpaliłem po pewnym czasie normalnie przełączył się na gaz i po pewnym czasie zaczął nierówno pracować i zgasł...na benzynie jest wszystko ok ale gdy tylko przełączy się na gaz od razu gaśnie.
    gdy zostawiłem go w ciepłym garażu jakieś 5-6C problem można powiedzieć że zanikł bo odpaliłem go i starałem się go przełączyć podczas jazdy i po krótkotrwałym dławieniu udało mi się i później już się normalnie przełączał..
    ale gdy postał przez noc na kilkustopniowym mrozie problem powrócił.
    proszę o jakieś porady i pomoc.
  • Level 2  
    a to też jest letni i zimowy?
  • Level 2  
    a mogło się stać coś takiego że woda z topiącego się śniegu pod maską zalała jakieś styki i zrobiła zwarcie i jakiś przekaźnik padł... bo jak wiało to nawiało śniegu pod maskę..
  • Level 10  
    Co do wtryskiwaczy to radziłbym się wstrzymać. Absolutną podstawą przy instalacji LPI jest ciśnienie gazu. Czyli czy pompa daje radę je utrzymać czy też nie. Właściwie to wszystko bardzo lądnie widać po wykresach gdy podłaczy się komputer pod sterownik gazowy. Pod tę usterkę podchodzi również uszkodzony czujjnik ciśnienia, uszkodzone końcówki wtryskiwaczy, uszkodzony sterownik (komputer) gazowy jak i również usterka pompy. Pozdrawiam