Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1,6 dymienie i nierówna praca silnika

Aldusio 15 Paź 2010 22:48 9183 0
  • #1
    Aldusio
    Poziom 10  
    Usterka częsta w autach o dużym przebiegu (pow.150 tys km). Łatwa do zaobserwowania i zdiagnozowania. Rano po uruchomieniu wydobywa się z rury wydechowej duża ilość dymu. To samo podczas gwałtowego dodania gazu. W samochodzie kierowca odczuwa spadek mocy silnika i nierówną pracę (zwłaszcza na wolnych obrotach). Usterka to zapchany nagarem (spalonym olejem silnikowym) zawór EGR (recyrkulacji spalin). Umieszczony jest z tyłu silnika od strony ściany grodziowej nadwozia. Mocowany na 2 śruby przypomina dość dużą metalową gruszkę. Wystarczy ten zawór wykręcić, przemyć dokładnie w rozpuszczalniku (benzynie ekstrakcyjnej) lub specjalnym płynie do mycia silnika i po nałożeniu na uszczelkę pasty uszczelniającej (lub silikonu odpornego na temperaturę) przykręcić go z powrotem na miejsce. Silnik wraca do swojej normalnej pracy, nie dymi, obroty się stabilizują na właściwym poziomie. Operacja wystarcza na 30 tys km, co przy normalnej eksploatacji wynosi ok 2 lata :) Unikamy znacznych kosztów diagnostyki na komputerze min 50 zł (która wykaże uszkodzenie EGR) i niepotrzebnej wymiany zaworu EGR (koszt ok 200 zł).
    Czynności naprawcze są stosunkowo proste.