Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłącznie prostownika do akumulatora. Jak?

gruby33 15 Oct 2010 23:47 2697 10
  • #1
    gruby33
    Level 18  
    Wydłubałem stary prostownik z lat 90. Jako, że produkt polski przypuszczam, że na bank jest lepszy od tych co są teraz po 100-150zł (waga jego też w porównaniu do tych na półce z 2 razy większa).
    I teraz zaczyna się problem :P

    Otóż prostownik ma poucinane końcówki. Żadne przewody na obudowie nie są opisane, który jest od czego. Nie wiem który podpiąć pod akumulator, a który do gniazdka. Nie chcę spalić prostownika.

    Wychodzą tam 2 wiązki.
    Jedna ma kable czarny i niebieski
    Druga ma kabel brązowy i niebieski

    Orientuje się ktoś na 100%, który idzie do akumulatora?
  • #2
    mosmati88
    Level 23  
    Rozebrać i zobaczyć gdzie co "idzie".
  • #3
    Ronin64
    Level 35  
    Daj wyraźne zdjęcia wnętrza to wtedy będzie łatwiej w diagnozie. Być może końcówki są ucięte nie bez powodu.
  • #4
    svavecone
    Level 25  
    Logicznie ...te ciensze do gniazdka 220V ,potem sprawdzic miernikiem polaryzacje na grubszych przewodach ,ale logika z czasow PRL-u moze sie znaczaco roznic od dzisiejszej .Wiec zrob jak wczesniej poradzono ,otworz zbrojone pudlo i obejrzyj co sie tam kryje....moze to nie prostownik tylko np "farelka" ;)
  • #5
    Kapciaty
    Level 10  
    Jest jeszcze kwestia czy to jest produkt fabryczny, zmodyfikowany, czy samoróbka ew. w fabrycznej obudowie :)
  • #6
    gruby33
    Level 18  
    No nie chciałem go właśnie rozkręcać bo dużo roboty z tym było (śruby już pordzewiałe).
    Ale rozkręciłem i jednak niebiesko - brązowy idzie do gniazdka, a czarno - niebieski do akumulatora.
    Niestety jednak prostownik nie ładuje :P
    Ma normalnie 12,5V ale niestety pod obciążeniem nie daje rady.
    Przypuszczam ,że to może diody prostownicze.

    P.S Prostownik z zakładu z lat 90 firmy EITRON
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Pomiar napięcia na wyjściu prostownika bez podłączonego akumulatora nie ma sensu. Możesz podłączyć kondensator, tylko przynajmniej na 25V o pojemności kilkuset uF i z nim zmierzyć napięcie, jeśli nie chcesz podłączać akumulatora.
  • #8
    gruby33
    Level 18  
    Nie no mówię, że prostownik nie daje rady w ogóle jak podłączę akumulator.
    Miałem rozładowany akumulator na 8,31V i podłączając prostownik pod aku dalej takie samo napięcie.
    Ładowałem go godzinę i nic dalej 8,31V.
    Więc prostownik walnięty.
    Tylko teraz zastanawiam się co się popsuło. Bo jak mówiłem gdy nie podłączę nic pod prostownik to na wyjściu jest normalnie ponad 12V.
  • #9
    Ronin64
    Level 35  
    Jeśli diody są przykręcone do radiatorów to może na początek spróbuj przeczyścić miejsce styku i dokręcić nakrętki.
  • #11
    gruby33
    Level 18  
    Czarny i niebieski szły pod aku. Ale i tka zakupiłem nowy bo z tym coś nie tak.