Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nubira II Jaki olej (nie wiem co jest)? + Dziura w obrotach.

Kapciaty 16 Paź 2010 09:37 2804 2
  • #1 16 Paź 2010 09:37
    Kapciaty
    Poziom 9  

    Witam, niedawno wszedłem w posiadanie Nubiry II Daewoo 16V '99 r. 2,0L. + LPG

    Nie wiem jaki olej tam teraz się znajduje. Zdaje się, że ogólnie dawno przy tym silniku nic nie było wymieniane (żadne płyny ani filtry).
    Teraz nie mam pojęcia jaki olej tam wlać. Spotkałem się z różnymi opiniami. Przebieg auta to coś ok 180 tys km. Silnik jest suchy, dobrze chodzi, ale olej jest już czarny więc chciałbym go wymienić. No ale nie wiem na co.

    Druga rzecz to taka, że czasami ma taką dziurę w obrotach. Gdy jest ok 2,2 -2,3 tys obrotów to się jakby lekko zadławiał (tak jakby kończył się gaz), a jak obroty pójdą wyżej to już jest ok. Nie sprawdzałem go jeszcze na benzynie. Czy to może być coś z parownikiem? Czy jest to do wymiany, czy może można go jakoś przeczyścić zregenerować? Może coś można zrobić samemu?

    I jeszcze takie pytakno: Jak będę wymieniał świece to lepiej kupić standardowo NGK 23 BKR5EK czy może lepsze by się okazały irydowe świece NGK BKR5EIX (nigdzie nie mogłem znaleźć opinii co do tych świec).

    A i jeszcze jedno. Zauważyłem, że gdy mam włączone ogrzewanie i np stoję w korku to w środku zaczynam czuć gaz (raczej spaliny) czy nubira II ma jakiś filtr kabinowy, czy coś w tym rodzaju, czy to jakaś nieszczelność w układzie wentylacyjnym?

  • Pomocny post
    #2 16 Paź 2010 10:50
    QamileQ
    Poziom 12  

    Olej: półsyntetyk 10W40
    "Dziura w obrotach" może byc spowodowana rozregulowanym podawaniem gazu w tym przypadku parownik i ustawienia zapłonu. Parownik trzeba regulowac co ok. 5000 - 10000km lub najlepiej co sezon. Usługa jest tania i stosunkowo szybka i jest wykonywana przez bezmała wszystkie zakłady specjalizujące się w instalacjach LPG.
    Jeżeli chodzi o "zapach" gazu w środku to wymień po pierwsze filtr kabinowy i sprawdź dokładnie szczelnośc układu LPG (możliwe że parownik już nie nadaje się do regulacji i ratuje go tylko wymiana)
    Jeżeli chodzi o świece to różnicę można zobaczyc dopiero na platynowych świecach dobrej firmy np. NGK. I stosuj świece zgodne z oznaczeniem modelowym czyli: 23 BKR5EK j/w. Stosowanie innych świec może zaburzyc działanie silnika.

  • #3 14 Lis 2010 00:02
    Kapciaty
    Poziom 9  

    Moje "dziurze w obrotach" pomogła wymiana membran w parowniku.
    Czyszczenie parownika wykonałem sam (koszt membran i filtra to jakieś 50zł) ponieważ gazownicy mówili mi 150zł na start.

    Operację wykonałem wzorując się na tym opisie:
    http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

    Po czyszczeniu parownika gaz przestał być wyczuwalny wewnątrz auta.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME