Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?

emer 24 Mar 2017 21:02 299074 233
Optex
  • #151
    mlodyck
    Level 9  
    Miernik to Kemot jakiś podstawowy model. Nie mam nowej baterii ani drugiego miernika żeby sprawdzić czy to jest wina miernika. Napięcia czuwania nie sprawdziłem, ale bardziej mi chodzi o napięcie ładowania, bo jeżeli miernik źle wskazuje( 14,7V) a prostownik pokazuje 14,4V to dlaczego w akumulatorze bulgocze?
  • Optex
  • #152
    skaktus
    Level 37  
    To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić...

    Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne, wykonane w technologii CA+. Do kupienia w wielu marketach. Ktoś powie - boże, to tragedia, co to za firma. A tak naprawdę te akumulatory robi Autopart, mają korki i można dolewać wody bez wielkiego problemu.
  • #153
    Michal_WWL
    Level 25  
    Mam prostownik z Lidla o którym jest mowa w tym temacie i ładuje nim kilka akumulatorów
    - Doładowywanie 74Ah i 55Ah w samochodach osobowych, jeżdżących na krótkich dystansach z częstotliwością "jak sie przypomni", czyli co około 2 miesiące. Akumulatory mają około roku.
    - Ładowanie 7Ah/12V z dziecięcego traktora. Lidlowa ładowarka nie ładuje aku do końca, ładowarka z traktora pakuje do niego o wiele więcej prądu (widac to po czasie jazdy). Akumulator jest już zużyty, nie ma dużej pojemności. Niedługo będzie Haze 18Ah do wózków, głębokiego rozładowania.
    - Akumulator Haze 55Ah do piecowego UPSa. Przebył może 5 cykli, ma już 4 lata. Ładuje się odpowiednim napięciem (2,3V/celę według producenta).

    Co do aku 72Ah samochodowego zauważyłem dziwną rzecz. Gdy akumulator wymaga ładowania, raz na kilka uruchomień nie da rady włączyć trybu ładowania przyciskiem MODE, po 0,5s wraca do wskaźnika POWER. Kilka razy nacisne MODE i ładowanie sie rozpoczyna.
  • #154
    skaktus
    Level 37  
    Mam to samo u siebie, co byś nie robił, prostownik nie startuje...Taka jego uroda :/
  • #155
    tom_1969
    Level 11  
    U mnie natomiast ładowarka pokazuje Full przy napięciu akumulatora 13, 5 V. Prąd 0,05 A. Na trzech akumulatorach tak samo. Dwa akumulatory nowe. Kupiłem ją w 2015 r. Dzisiaj spróbuję ją oddać w Lidlu.
  • #156
    Michal_WWL
    Level 25  
    skaktus wrote:
    Mam to samo u siebie, co byś nie robił, prostownik nie startuje...Taka jego uroda :/

    Mój właśnie przestał działać. Porównywałem z innym, nowszym modelem, na kilku akumulatorach. Poprostu nie staruje. Świeci tylko lampka Power.
  • Optex
  • #158
    tzok
    Moderator of Cars
    W mojej też przestał działać przycisk, popsikałem kontakt-sprayem i znów jest ok, ale pewnie w końcu trzeba go będzie wymienić.
  • #159
    boch
    Level 13  
    Mój przestał działać w ogóle. 8 dni po okresie gwarancyjnym. Opłaca się go reanimować? W nieco mniejszych pieniądzach mam obecnie w Biedrze podobny prostownik.
  • #160
    Wlodek22
    Level 30  
    Lepiej napraw ten co masz. Biedronka ma problemy z chłodzeniem, a tym samym z wydajnością.
  • #161
    szeryf3
    Level 25  
    Po przeczytaniu waszych opinii postanowiłem kupić ten prostownik. Tak dobrze się złożyło, że pojawiły się one w Lidlu w dość ciekawej cenie.
  • #162
    j4rek
    Level 19  
    W sieci pojawił się niedawno film z testem omawianego prostownika:

  • #163
    piotr_the
    Level 12  
    Ja ma ten starszy bez wyświetlania i na jednym aku 45amp mało używanym było 12, 3V podłączyłem ustawiłem tą gwiazdę i po 1 godzinie niby naładowany podpisałem miernik i nadal 12, 32V jak włączę ładowarkę to szybko wzrasta do 14,15V i zapala się zielone, na drugim z auta używanego cały czas podobnie choć powoli idzie do tego 14, 15V w innych trybach wcześniej pokazuje zielone co może być z nim? Dokładnie to na pierwszych 2 trybach ładuje do 13, 88V a ostatni do 14, 18V i zapala się dioda naładowane i daje 0, 04 ampera. Co mogło paść? Dobra rozebrałem ładowarkę i udało mi się podbić Max do 14, 44V przy trybie gwiazdki tą regulacją na płytce z procesorem tej pionowej, ale nie idzie do 14, 70V jak w instrukcji jest opisane że powinno być w tym trybie :-(
  • #164
    honzikh
    Level 10  
    Witam
    Jakiś czas temu również zakupiłem ten prostownik. Głównym celem jaki miał wykonywać, to podtrzymywać napięcie w akumulatorze motocyklowym podczas zimowania (akumulator 12V).
    Podłączyłem prostownik, napięcie na akumulatorze było 12.5V. Ustawiłem tryb pracy na motocyklowy (wg. instrukcji ma naładować, a po naładowaniu, przełączyć się w tryb podtrzymywania). Po podłączeniu prostownika faktycznie zaczyna się ładowanie i napięcie wzrasta - 12,6...12,7...13.... itd. Zostawiłem podłączony akumulator i po tygodniu poszedłem przepalić motocykl. Na prostowniku wyświetla się napięcie 12,5V. Jako, że motocykl ma swoje lata, trzeba na mrozie pokręcić za 3-4 razy by odpalił. Po 3 próbie akumulator już słabo kręcił.
    Podłączyłem więc go ponownie do prostownika i ponownie wybrałem tryb motocyklowy. Po kilkunastu minutach ładownia akumulator kręcił już ładnie i motocykl bez problemu odpalił.
    Wygląda jakby nie działało podtrzymanie, bo po tygodniu podłączenia prostownika, wskazywał 12,5V, czyli dokładnie tyle ile wyjściowo.
    A może czegoś nie wiem, coś źle robię? Miał ktoś taki przypadek?
  • #165
    piotrek222
    Level 17  
    honzikh wrote:
    Wygląda jakby nie działało podtrzymanie, bo po tygodniu podłączenia prostownika, wskazywał 12,5V, czyli dokładnie tyle ile wyjściowo.


    Skoro aku miał 12.5V to jest prawidłowe napięcie nominalne.
    A nie było zaniku napięcia w tym czasie? BO jeśli tak to te ładowarki po zaniku się wyłączają i trzeba jeszcze raz ustawić pożądany tryb.
    Akumulator mógł już stracić pojemność. Naładuj go do pełna i zrób oszacowanie pojemności przez rozładowywanie żarówką np. 21W do napięcie 10.5V (NIE niże!) możesz użyć przekaźnika do rozłączenia obwodu. Prąd razy czas rozładowania da Ci jakiś pogląd o pojemności.


    piotr_the wrote:
    Ja ma ten starszy bez wyświetlania i na jednym aku 45amp mało używanym było 12, 3V podłączyłem ustawiłem tą gwiazdę i po 1 godzinie niby naładowany podpisałem miernik i nadal 12, 32V jak włączę ładowarkę to szybko wzrasta do 14,15V i zapala się zielone, na drugim z auta używanego cały czas podobnie choć powoli idzie do tego 14, 15V w innych trybach wcześniej pokazuje zielone co może być z nim? Dokładnie to na pierwszych 2 trybach ładuje do 13, 88V a ostatni do 14, 18V i zapala się dioda naładowane i daje 0, 04 ampera. ...


    Tak właśnie działa ten prostownik. Skoro napięcie szybko rośnie do 14.7V to znaczy że akumulator jest zasiarczony i nie przyjmuje ładunku. Duża rezystancja wewnętrzna. Albo że jest już naładowany w pełni.
    Tak że moim zdanie twój prostownik działa dobrze.
    Spróbuj aku kilka razy rozładować do 10.5V i naładować do pełna. Może odzyska po kilku takich cyklach swoje parametry.
  • #166
    boch
    Level 13  
    Wlodek22 wrote:
    Lepiej napraw ten co masz. Biedronka ma problemy z chłodzeniem, a tym samym z wydajnością.

    Uszkodzony mikroprocesor - ponoć. Z tego co mówił elektronik ciężko podebrać zamiennik. Czeka mnie zatem zakup nowego. W Lidlu póki co prostowników brak. Ktoś coś poleci w niedrogich pieniądzach do akumulatora o pojemności74Ah?
  • #167
    Wlodek22
    Level 30  
    Kup zwykły transformatorowy 6-8A, nawet używany 50-70zł i będzie z niego więcej pożytku niż z tych ładowarek.
  • #168
    piotrek222
    Level 17  
    boch wrote:
    Wlodek22 wrote:
    Lepiej napraw ten co masz. Biedronka ma problemy z chłodzeniem, a tym samym z wydajnością.

    Uszkodzony mikroprocesor - ponoć. Z tego co mówił elektronik ciężko podebrać zamiennik. Czeka mnie zatem zakup nowego. W Lidlu póki co prostowników brak. Ktoś coś poleci w niedrogich pieniądzach do akumulatora o pojemności74Ah?


    Kup prostownik Stef-Pol EST-303 tylko trzeba go pilnować.
    Albo droższy Stef-Pol EST-516M.
  • #169
    boch
    Level 13  
    Znalazłem u szwagra w garażu inny prostownik firmy SENA (model 8A), ale nie działa. Rozkręciłem go w poszukiwaniu bezpiecznika, niestety nic takiego nie widzę. Ktoś pomoże go zlokalizować? Zdjęcie w załączniku.

    Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?
  • #170
    coperfild
    Level 35  
    To jakiś chiński badziew, miejsce jest na bezpiecznik w obudowie. Zrób zdjęcie tej czarnej kostki na amperomierzu nie widać napisów.
  • #171
    Wlodek22
    Level 30  
    Możliwe, że na transformatorze, na uzwojenia pierwotnym zadziałał termik. Należy go znaleść i wymienić. Sprawdź czy jest napięcie na mostku i oporność uzwojenia pierwotnego.

    Ps: polski esteta może mu zasponsoruje stefpol?
  • #172
    boch
    Level 13  
    coperfild wrote:
    To jakiś chiński badziew, miejsce jest na bezpiecznik w obudowie. Zrób zdjęcie tej czarnej kostki na amperomierzu nie widać napisów.


    Dokładnie. Prawdziwy chiński badziew. Zaczepy plastikowe transformatora były tak cienkie i delikatne, że nie miały go siły trzymać na miejscu. Wszystkie są wyłamane.Transformator przemieścił się w kierunku mostka prostowniczego (KBPC3510). Poniżej foto czarnej kostki obok amperomierza. Kostka jest zanitowana.

    Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?


    Wlodek22 wrote:
    Możliwe, że na transformatorze, na uzwojenia pierwotnym zadziałał termik. Należy go znaleść i wymienić. Sprawdź czy jest napięcie na mostku i oporność uzwojenia pierwotnego.

    Termika nie widzę. Wezmę prostownik do roboty. Elektronicy sprawdzą co mu dolega.
  • #173
    szeryf3
    Level 25  
    Ktoś mi mówił, że tym prostownikim z Lidla można przywrócić do życia mocno rozładowany akumulator. Czy coś się zmieniło od czasów kiedy mi wpajano, że akumulator z napięciem poniżej 9V to już trup?
  • #175
    E8600
    Level 39  
    szeryf3 wrote:
    Ktoś mi mówił, że tym prostownikim z Lidla można przywrócić do życia mocno rozładowany akumulator. Czy coś się zmieniło od czasów kiedy mi wpajano, że akumulator z napięciem poniżej 9V to już trup?

    To nie jest regułą z tym napięciem jeśli akumulator młody to nawet bardziej rozładowane ożywiano. Ta ładowarka z Lidla cudów nie uczyni gdyż to samo można wykonać prostownikiem ograniczając prąd ładowania np. żarówką jeśli nie ma regulacji sam prostownik.
    Nie rozumie dlaczego ludzie kupują te nowe wynalazki do akumulatora kwasowego, który jest zamierzchłą technologią. Osobiście gdybym potrzebował to kupił bym jakiś stary sprawny co ma 20-30 lat.

  • #177
    tzok
    Moderator of Cars
    boch wrote:
    Zatem jest to ten termik, o którym wspominał kolega Wlodek22. Taki się nada?
    Nie, to jest wyłącznik przeciążeniowy (choć w sumie też termiczny - bimetaliczny), jak się go przeciąży to rozłącza obwód, potem wystarczy wcisnąć przycisk i znów działa (na próbę możesz zewrzeć jego wyprowadzenia). Termik, jeśli w ogóle tam jest, to jest pod taśmą osłaniającą uzwojenie transformatora.
  • #178
    Norbas78
    Level 12  
    Witam.
    Mam wersję z Lidla która będzie ponownie w Lidlu od poniedziałku czyli czerwona obudowa z wyświetlaczem.
    W zasadzie kupiłem tą ładowarkę z dwóch powodów.
    1. By podczas mojej nieobecności w domu żona mogła podładować nią akumulator
    2. Mam w domu akumulator który obecnie stoi w piwnicy jako zapasowy i chcę by ładowarka go "podtrzymywała w dobrej kondycji" przez najbliższe kilka miesięcy.
    Sam do ładowania i robienia gęstości używam ponad 30 letniego Eltrona BR12/10.
    Ale do rzeczy. Lidlowa ładowarka podłączona do naładowanego aku w kilkanaście sekund przechodzi w tryb podtrzymywania.
    Zaczyna od 13,4V (aku ma 13.20V bo jest świeżo po ładowaniu eltronem) i w kilkadziesiąt minut stabilizuje napięcie na 14,6-14,7V przy jednoczesnym podawaniu znikomego prądu o natężeniu 0,09A.
    Czy takie "warunki" są dobre dla akumulatora podczas długotrwałego podtrzymywania przez ładowarkę?
    Pozdrawiam.
    PS. dodam, że moja wersja mimo podania na pudełku 3,8A osiąga 3,97A sprawdzone dobrym miernikiem cęgowym.
  • #180
    Norbas78
    Level 12  
    Motocykla na aku do samochodu?
    Dziś np. po nocy na podtrzymaniu podawał 13.2V...a tyle dokładnie ma akumulator 12 godzin po naładowaniu.
    Zachodzę w głowę skąd te wahania...