Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?

emer 06 Sty 2019 15:26 273316 231
  • #181
    tzok
    Moderator Samochody
    Norbas78 napisał:
    Dziś np. po nocy na podtrzymaniu podawał 13.2V...a tyle dokładnie ma akumulator 12 godzin po naładowaniu.
    Zachodzę w głowę skąd te wahania...
    14,6V to końcowa faza ładowania, później przechodzi do podtrzymania napięciem 13,2V.
  • OptexOptex
  • #182
    Norbas78
    Poziom 12  
    Końcowa faza ładowania? Z tego co czytałem ładowanie kończy się kiedy są 4 kreski i nie pulsują....a u mnie już nie pulsują.
    No...w tej chwili podłączyłem do aku który odłączyłem od niej 5 godzin temu z podtrzymania gdzie pokazywało 13.2V
    Teraz ustaliło się na 14,5V i podaje 0.09A.
    Oczywiście na ekranie symbol samochodu i cztery kreski na aku świecą w sposób ciągły.
    Zobaczymy za godzinę czy dwie czy zacznie spadać do 13.2V czy zostanie na 14,5V tak jak to było przez całą noc ostatnio.
    Kiedy ustawia się na 13,2 łdowarka nie podaje prądu ( znikomy 0.005A).
    W trybie podtrzymania jeśli przyłożyć ucho do ładowarki to słychać takie jakby jednostajne syczenie...jakby pracował jakiś wiatraczek którego tam raczej nie ma...
  • #183
    piotrek222
    Poziom 17  
    Syczenie to po prostu praca przetwornicy.
    Jak dobrze pamiętam tam są 4 tyby
    Aku. 6V
    AGM/motocyklowy 12V
    Normalny i Zima.

    Dlatego napisałem żebyś spróbował na tym trybie słabszym AGM. Powinna ładować do 14.4V i bufor w okolicy 13.4V .
    Ja mam tą wersje bez wyświetlacza i tam przechodzi w pracę buforową jak świeci zielona dioda.
  • OptexOptex
  • #184
    Norbas78
    Poziom 12  
    U mnie zielona dioda to sygnalizacja zasilania.
    Kolejny raz spróbowałem.
    2 różne akumulatory , obydwa naładowane i z gęstością elektrolitu 1,28.
    Ładowarka po dosłownie kilku sekundach wykrywa że aku są naładowane. Obniża napięcie takiego jakie jest aktualnie na biegunach akumulatora ( 13.2V ) i rośnie do 14.5-14.7V kiedy to podaje 0.09A.
    Przez kolejne około 45 minut napięcie spada powoli do 13.2-13.3 i podaje 0,004A.
    Rozumiem więc , że tak powinno być choć czytałem że niektóre urządzenia na podtrzymaniu podają 13,8V.
    Czy w takim stanie podtrzymania akumulator może być podłączony do ładowarki przez dowolnie długi czas czy też w jakiś sposób jest to szkodliwe i lepiej odłączyć i doładowywać powiedzmy co dwa miesiące?
    Zależy mi też na tym, by aku utrzymywał gęstość elektrolitu na poziomie 1,28 a jak wiadomo jeśli zacznie się rozładowywać to po 2 miesiącach już może być gęstość mniejsza i znowu musiałbym go podłączać do prostownika innego i pilnować z dobę by zrobić gęstość.

    Ciekawi mnie jeszcze jedno...czy te lidlowe ładowarki załóżmy cały czas będą trzymać te 13.2V czy też będzie to na zasadzie że jak napięcie spadnie załóżmy do 12.5V to podładują znowu i tak w kółko?
    Na razie widzę że stanęło na 13,2V i 0.005A... Czy taki prąd wystarczy by doładować to co akumulator traci podczas samorozładowania? Czy też po prostu efekt samorozładowania nie następuje jeśli ładowarka utrzymuje te 13.2V?
  • #185
    tzok
    Moderator Samochody
    Norbas78 napisał:
    Czy w takim stanie podtrzymania akumulator może być podłączony do ładowarki przez dowolnie długi czas czy też w jakiś sposób jest to szkodliwe i lepiej odłączyć i doładowywać powiedzmy co dwa miesiące?
    Może być podłączona na stałe, ale pamiętaj że w razie zaniku zasilania 230V całkowicie odłączy ładowanie i będzie pobierać trochę prądu z akumulatora, po powrocie zasilania, ładowanie nie załączy ponownie, trzeba to zrobić ręcznie.

    Norbas78 napisał:
    Ciekawi mnie jeszcze jedno...czy te lidlowe ładowarki załóżmy cały czas będą trzymać te 13.2V czy też będzie to na zasadzie że jak napięcie spadnie załóżmy do 12.5V to podładują znowu i tak w kółko?
    Jak jesteś ciekawy to obciąż delikatnie akumulator podłączony do ładowarki i zobacz co się stanie ;) Ja mnie coś ciekawi, to zwykle to sprawdzam...

    Norbas78 napisał:
    Na razie widzę że stanęło na 13,2V i 0.005A... Czy taki prąd wystarczy by doładować to co akumulator traci podczas samorozładowania?
    Wystarczy i nie wystarczy... zobacz co się stanie jak napięcie trochę "siądzie".
  • #186
    Norbas78
    Poziom 12  
    Liczyłem że ktoś może to już sprawdzał.
    Ja sprawdzę ale dopiero w marcu jak odzyskam mój właściwy prostownik który robi gęstość ( pożyczyłem szwagrowi za granicę) lub też w marcu uda mi się wreszcie zakupić kulona 912 :-)
    I tak z ciekawości... czy któraś z tych merketowych/tanich ładowareczek ma opcję wznawiania ostatniej operacji po zaniku napięcia?
  • #188
    Norbas78
    Poziom 12  
    Kupiłeś czy zrobiłeś? Bo widziałem jego test w Mr.Akumulator...
  • #189
    Wlodek22
    Poziom 29  
    Norbas78 napisał:

    I tak z ciekawości... czy któraś z tych merketowych/tanich ładowareczek ma opcję wznawiania ostatniej operacji po zaniku napięcia?

    Czerwona biedronka od seny, wznawia ładowanie dopóki nie odłączysz na chwilę akumulatora.
  • #190
    Norbas78
    Poziom 12  
    Wlodek22 napisał:
    Czerwona biedronka od seny, wznawia ładowanie dopóki nie odłączysz na chwilę akumulatora.

    Jak będzie w trybie buforowania to też do niego wróci?
  • #192
    Norbas78
    Poziom 12  
    piotrek222 napisał:
    To moja konstrukcja.

    No właśnie... a mnie chodzi o coś taniego ogólnodostępnego :-)
  • #194
    Wlodek22
    Poziom 29  
    Norbas78 napisał:
    Wlodek22 napisał:
    Czerwona biedronka od seny, wznawia ładowanie dopóki nie odłączysz na chwilę akumulatora.

    Jak będzie w trybie buforowania to też do niego wróci?

    Nie bezpośrednio, tylko poprzez wznowienie ładowania.

    Dziwna ta biedronka. Chciałem napisać, że nie nadaje się do buforowania, ale muszę się wstrzymać. Po napisze Full rozładowuje akumulator prądem malejącym od 44mA do 8mA obecnie i nadal spada. Trwa to już z 15min. Widocznie jest to część programu do oceny stanu zasiarczenia i ew włączenia trybu Recond. W każdym razie nic nie wskazuję na tępe podtrzymywanie 13 i coś tam V, tylko doładowywania okresowego, ale do jakiego napięcia, to należy dop sprawdzić.

    Prąd rozładowania uzależniony od napięcia akumulatora, w okolicy 12,9V spada do zera, w okolicy 12, 8V wznawia ładowanie do 14,5V i koło się zamyka.
    Czy się nadaje czy nie, niech każdy sam ocenia.
  • #195
    bigmaster
    Poziom 15  
    akumulator głęboko rozładowany 6v.
    prostownik wykrywał akumulator jak w pełni naładowany 6v.
    dołożone 2x1.5v bateryjek(aby podbić napięcie i oszukać elektronikę) trzymanie przez 15 minut kabelków. szybkie odłaczenie napięcie na aku ok 9v .
    szybkie podłączenie
    ładowarka przechodzi w test a po 90s załącza tryb regeneracji. niestety nie mogłem ładowania dokuczyć,po ładowaniu 6h było 3 kreski na skali oczko czarne. auto odpaliło po 1 tygodniu wyciągnąłem akumulator i ładował sie 10h.
    ładowarka dokuczyła ładownie po dobie oczko zazieleniło sie leko.

    czasami idioto odporność to wada nie zaleta :)
    ile było by mniej roboty gdyby ręcznie można było wybrać odrazy ze to akumulator 12v

    Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ? Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?
  • #196
    piotrek222
    Poziom 17  
    Zdążyłeś się tak szybko przepiąć żabki? Ten prostownik momentalnie się wyłącza jak tylko odłączy się krokodylki.
    To już lepiej oszukać go zwykłym zasilaczem podłączonym równolegle albo wstępnie podładować zasilaczem ustawionym powiedzmy na 12V.
  • #197
    bigmaster
    Poziom 15  
    no nie za każdym razem jak mi się smykło na bateriach to musiałem czekać 90 sekund bo przeprowadzał test.
    miałem tylko prostownik i latarkę , nawet nie miałem pawerteipa:) i była 1:00 AM

    a szybko dlatego bo jak przeprowadzał test na samym akumulatorze(po pierwszym razie z bateriami) przez 90s napięcie za pierwszym razem spadło poniżej 7.5 v a wtedy pokazuje ze aku uszkodzony i od nowa.
    Bateryjki test 90s i procedura regeneracji, która nie wiem jakim prądem ładuje. ale na pewno nie pełną mocą 4A.
  • #198
    Norbas78
    Poziom 12  
    Można wiedzieć jaki to masz na myśli tryb regeneracji?
    W instrukcji njc nie znalazlem o regeneracji.

    Mnie natomiast interesuje tryb podtrzymania. Aku naladowane. Przechodzi w tryb podtrzymania na 13.1V i okolo tego powinien zostac a on wędruje w kilka godzin na 14V....i kolejnego dnia rano widze 14.7V.....a myslalem ze podtrzymanie ma byc w okolicy 13.2 do 13.6V....
    I co sie dzieje?
  • #200
    bigmaster
    Poziom 15  
    nie mam instrukcji przed sobą,
    'piotrek222' dokładnie miedzy 7,5 a 10.5 ładowarka testuje akumulator i przechodzi w tryb regeneracji/impulsować nie zależnie od tego czy wybierzesz program 'samochodzik' czy płatek 'śniegu'.

    a jak mnie pamieć nie myli ładowanie ipulsowe/regeneracja to odsiarczanie, bo akumulator przy głębokim rozładowaniu się zasiarcza.

    tutaj zetelnuy tescik
    https://www.youtube.com/watch?v=ygenwNVEkQc

    jadana z mojej strony poprawka to
    nie zrobi super elektrolitu 1.28 bo ładowarka nie ląduje do 16V
  • #201
    mefkm
    Poziom 10  
    Witam, czy ten prostownik nadaje sie do ładowania akumulatorów AMP?
  • #204
    bigmaster
    Poziom 15  
    @piotrek222 dziękuje za czujność juz poprawiłem.

    a dlaczego ? czy możesz rozwinoc.
  • #205
    piotrek222
    Poziom 17  
    bigmaster napisał:
    @piotrek222 dziękuje za czujność juz poprawiłem.

    a dlaczego ? czy możesz rozwinoc.


    Są w zasadzie 2 metody ładowania Ni-Cd:
    - ładowanie stałą wartością prądu,
    - ładowanie ze źródła o stałym napięciu.
    Pierwsza metoda zakłada ładowanie najwyższym dopuszczalnym dla danego typu prądem - z reguły jest to C/10 (czasami producent dopuszcza C/5 albo inną wartość), przez czas 14 godzin, co powinno zapewnić 100% naładowanie akumulatora. Ze względu na istniejący w akumulatorach Cd-Ni "efekt pamięci" wskazane jest, aby taki akumulator był wpierw rozładowany do ok. 1 - 1,1V na ogniwo. W tej metodzie wykorzystuje się również efekt "delta V", który polega na niewielkim obniżeniu się napięcia na zaciskach akumulatora w momencie osiągnięcia stanu naładowania, a ładowarki tzw. "procesorowe" wykorzystują ten efekt do zakończenia procesu ładowania.
    Ładowanie ze źródła o stałym napięciu (1,4V na ogniwo) powoduje, że prąd poczatkowy może być dość znaczny - dlatego często ta metoda bywa uzupełniona dodatkowym ograniczeniem prądu, zgodnie z zaleceniami dla danego typu akumulatora. Ponieważ napięcie źródła jest stałe, więc zbliżanie się akumulatora do stanu naładowania powoduje zmniejszanie sią prądu aż (w skrajnym przypadku) do osiągnięcia stanu, w którym uzupełniany jest tylko ładunek ubywający z samorozladowania, to ok. 1% pojemności na dzień. Ta metoda jest bezpieczna, jeżeli nie znamy pojemności akumulatora i nie wiemy ile może wynosić "C/10", również, jeśli nie mamy pewności co do stanu rozładowania i dlatego nie wiemy, jaki ładunek należy władować. Osiągniecie napięcia 1,4V na ogniwo na zaciskach akumulatora oznacza równoczesnie fizyczny koniec ładowania, przepływ prądu jest tak mały, że nie zachodzi potrzeba odłączania akumulatora i może on też w takim stanie pozostawać podczas pracy buforowej.

    Można stosować też procedury szybkiego ładowania, w których natężenie prądu ładującego jest zależne od czasu ładowania i temperatury ogniwa.
  • #206
    nietykalny102
    Poziom 10  
    Witam szybkie pytanko koledzy czy ktoś poratuje skanem paragonu tego prostownika?
  • #208
    nietykalny102
    Poziom 10  
    Mała awaria ;) już sprawa ogarnięta można bez ;) dzięki
  • #209
    bigmaster
    Poziom 15  
    cześć można bez paragonu oddać ładowarkowe do lidla?
  • #210
    Michal_WWL
    Poziom 25  
    bigmaster napisał:
    cześć można bez paragonu oddać ładowarkowe do lidla?


    Może być potwierdzenie z karty na konkretną kwotę, ja tak w lidlu zwracałem obuwie kiedyś.