Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?

emer 16 Kwi 2019 12:25 270988 231
  • OptexOptex
  • #212
    bigmaster
    Poziom 15  
    Padł, po prostu się nie włącza.
    Jego starsza wersja bez wyświetlacza w domu rodzinnym działa już 7 lat.
    A ten padł po 5 miesiącach.
  • #213
    mowczarek
    Poziom 10  
    Witam,

    Ładowarki mikroprocesorowe działają zupełnie inaczej niż prostowniki o malejącym prądzie (b. starego typu).

    Napięcie i natężenie prądu ładowania zmieniają się w czasie wg programu wbudowanego w sterowaniu tegoż prostownika. Na bieżąco są badane napięcie, temperatura i oporność wewnętrzna akumulatora.

    Jak przebiega napięcie i prąd ładowania można zobaczyć w instrukcji do prostownika automatycznego CTEK (chyba protoplasty wszytkich automatycznych prostowników):
    http://www.dobreakumulatory.com.pl/img/SKLEP/CTEK/MXS%205.0/ctek_MXS_50_instrukcja_pl.pdf

    Dzięki takiemu ładowaniu akumulator jest lepiej naładowany (większa pojemność) oraz dłużej zachowuje swoją pierwotną sprawność.

    Tak więc obserwowane zmiany prądu ładowania, czy też zmiany napięcia są takimi jakimi powinny być w danej chwili ładowania akumulatora.

    Pozdrawiam, mowczar
  • #214
    ravelation
    Poziom 21  
    Witam, odziedziczyłem taki prostownik z Lidla (ultimate speed) ale nie wiem jak go używać.
    boję się go podpinać na stałe (auto jeździ raz na tydzień max) z obawy p.poż.
    może mi ktoś poradzić jak to działa? może to do zegara wpiąć żeby np. tylko godzine dziennie ładował? czy takie ładowanie nonstop na full nie zabija akumulatora?
  • OptexOptex
  • #215
    SylwekK
    Poziom 30  
    Po naładowaniu akumulatora prostownik przechodzi w tryb podtrzymania/konserwacji (takie jak, np. zasilanie awaryjne w systemach alarmowych) gdzie podaje około 13.8V i to raczej nie szkodzi akumulatorom. W zimie podczas mrozów jak nie miałem wyjazdów to czasem przez tydzień samochód stał podpięty pod prostownik i nic mu nie było (tzn. akumulatorowi i prostownikowi).
  • #216
    ravelation
    Poziom 21  
    A czy można ładować akumulator samochodowy w trybie moto? żeby był mały prąd 0.8A?
  • #217
    SylwekK
    Poziom 30  
    Nie wiem jak jest w trybie moto, ale wg mnie aku powinien być naładowany do końca i dopiero po tym jakimś małym prądzikiem łechtanym co czyni właśnie ten prostownik po wykryciu pełnego napięcia naładowania.
  • #218
    bigmaster
    Poziom 15  
    nie moge znalesc potwierdzenia zakupu.
    poprsze o skan paragonu.
  • #222
    piotrek222
    Poziom 17  
    DEDMAN napisał:
    powyżej 15 wolt uszkodzisz go na amen


    Ktoś już go podkręcał i działa.
    Przyklejam opis:

    "Ładowarkę trzeba rozkręcić, potem odkręcić całą płytkę z elektroniką. Odwrócić elementami smd do góry i tuż przy krawędzi, w miejscu gdzie odchodzą kable do akumulatora, obok przekaźnika są takie dwa malutkie rezystorki smd z nadrukami 512 i 513 (odpowiednio 5,1kΩ i 51kΩ) połączone w szeregu między masą a plusowym kablem ładowania, tworząc dzielnik napięcia z napięcia którym ładujemy akumulator. To napięcie z dzielnika idzie do jednej skrajnej nogi pobliskiego układu scalonego też w smd. Tak sobie obliczyłem, że aby osiągnąć jakieś 16,1V trzeba ten rezystorek 51kΩ zwiększyć do wartości ok 56kΩ. Ja po prostu do niego dodałem w szereg inny rezystorek smd 5,1kΩ (co daje w sumie 56,1kΩ). Jeśli ktoś faktycznie by tak chciał zrobić to sugerowałbym domontować do obudowy mały zwierny przełącznik i połączyć go kabelkami z tym dodatkowym oporniczkiem. Jak go zewrzemy to mamy urządzenie pracujące po staremu. Jak rozewrzemy do się włączy "dopałka"."

    Zdjęcie dla wersji z wyświetlaczem:
    Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?
  • #223
    Norbas78
    Poziom 12  
    Czy można prosić o wskazanie linka do całości ? Może jest jakiś tutek?
    Interesuje mnie również przy 16,1V (powinien dawać 16,2V w celu osiągnięcia gęstości elektrolitu) ile podaje Amper na akumulator ( powinno to być w okolicy 1A lub ciut mniej właśnie celem osiągnięcia gęstości elektrolitu bez szkody dla aku i nadmiernego gazowania elektrolitu).
  • #224
    austin007
    Poziom 17  
    @piotrek222
    "... są takie dwa malutkie rezystorki smd z nadrukami 512 i 513 (odpowiednio 5,1kΩ i 51kΩ) połączone w szeregu między masą a plusowym kablem ładowania, tworząc dzielnik napięcia z napięcia którym ładujemy akumulator. To napięcie z dzielnika idzie do jednej skrajnej nogi pobliskiego układu scalonego też w smd. Tak sobie obliczyłem, że aby osiągnąć jakieś 16,1V trzeba ten rezystorek 51kΩ zwiększyć do wartości ok 56kΩ. Ja po prostu do niego dodałem w szereg inny rezystorek smd 5,1kΩ (co daje w sumie 56,1kΩ). Jeśli ktoś faktycznie by tak chciał zrobić to sugerowałbym domontować do obudowy mały zwierny przełącznik i połączyć go kabelkami z tym dodatkowym oporniczkiem. Jak go zewrzemy to mamy urządzenie pracujące po staremu. Jak rozewrzemy do się włączy "dopałka"."

    Dzięki . W wersji , którą mam uP jest na płycie głównej (wer bez wyświetlacza). W szereg do dzielnika napięcia akumulatora dolutowałem 5k6 do 51K (dalej przez 5k1 do masy). W wersji z prezentacją napięcia oczywiście napięcie będzie zaniżane o ok 1V7. W mojej wersji już chyba nie jest to Holtek. Inna jest obudowa i oznaczenie ( może kodowane).

    Ja też dorobiłem wtyczkę zapalniczkową . Konstrukcjach prostych, tylko przez bezpiecznik do Accu , jest to fajna opcja do garażu . Doładowanie nie wymaga podnoszenia maski. Oczywiście koniecznie przełącznik klemy <- >wtyczka zapalniczkowa żeby uniknąć zwarcia klem przy ładowania przez gn zapalniczkowe.

    Ktoś wie jaka jest charakterystyka ładowania w tych ładowarkach? Bez LCD rusza od niższych napięć. Wtedy miga led.
  • #225
    emlus
    Poziom 9  
    Sprawdzał ktoś napięcie na akumulatorze podczas ładowania tą ładowarką? U mnie jest różnica ok 0.20 V to co podaje multimetr a ta ładowarką.
    Nie wiem czy tak jest w każdej czy moja jakaś wadliwa?
  • #227
    Witek76
    Poziom 24  
    A jaki prąd wtedy płynął? Ładowarka nie jest w stanie zmierzyć poprawnie napięcia akumulatora, może mierzyć napięcie w swoim wnętrzu (bez uwzględnienia spadku na przewodach, krokodylkach...).
  • #228
    piotrek222
    Poziom 17  
    Witek76 napisał:
    A jaki prąd wtedy płynął? Ładowarka nie jest w stanie zmierzyć poprawnie napięcia akumulatora, może mierzyć napięcie w swoim wnętrzu (bez uwzględnienia spadku na przewodach, krokodylkach...).


    Może i tak być ale powinna być tak skalibrowana żeby zakończyła przy 14.4V jeśli tak miało być.
  • #229
    Witek76
    Poziom 24  
    Ale wtedy w stanie podtrzymania, po zakończeniu będzie wskazywać zawyżone napięcie.
  • #230
    emlus
    Poziom 9  
    Zaniża, prąd był coś ponad 3A. Więc jeżeli będzie kończyć przy 14.7V (wskazania na wyświetlaczu)to równie dobrze może być wtedy 14.9V(na akumulatorze).
  • #231
    piotrek222
    Poziom 17  
    emlus napisał:
    Zaniża, prąd był coś ponad 3A. Więc jeżeli będzie kończyć przy 14.7V (wskazania na wyświetlaczu)to równie dobrze może być wtedy 14.9V(na akumulatorze).


    Ja akurat mam wersję bez lcd. I spokój. :D
    A jeśli chcesz lepszy sprzęt zapraszam na mój wątek o ładowarce.
    Link w stopce.
  • #232
    DEDMAN
    Poziom 15  
    zmień dzielnik i po sprawie to miało skalibrować rezystancję przewodów
    poza tym 0.1V w tą czy w tamta nie zrobi problemu akumulatorowi
    u mnie dobrze pokazuje oprócz tej 5A wersji za to prąd mam 5.15A :)