Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik z Lidla - mikroprocesorowy ?

emer 13 Sty 2011 23:01 262582 222
  • #31
    j4rek
    Poziom 18  
    Ja tak ładuje samochody od lat przez gniazdo zapalniczki, najprostszymi prostownikami i nigdy nie było problemu. Z prostownikiem z lidla zamierzam robić to samo ;)
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    Dobromir 75
    Poziom 2  
    Też go kupiłem dzisiaj, ale go jeszcze nie wypróbowałem.
    Apropos miejsca skąd pochodzą wszystkie Tronic i Ultimate Speed:
    www.kompernass.com - są tam wszystkie instrukcje, jak ktoś jest w potrzebie.
    Dzieki krzys-iek za wskazówki- trochę mnie to bardziej ośmieliło. Chciałbym
    jeszcze usłyszeć rekomendację od kogoś, kto już tak ładował ( najlepiej Fabię).
    Racja, że w instrukcji stoi napisane, że trzeba odłączyć klemy, każdy producent tak pisze, ale paradoks polega na tym, że im więcej "krzemu" tym ładowanie "na żywca" bardziej się przydaje.Nieodłączanie klem zmniejsza ryzyko rzekomych błędów w kompie, c. zamku,sterowniku poduszek, kodowaniu radia itp. Oczywiście trzeba zaznaczyć, że do takiego ładowania można używać tylko prostowników automatycznych, nowej generacji, przeciwdziałających gazowaniu, przeładowaniu itp. Pytałem doświadczonego mechanika serwisowego i też odradzał w tym aucie całkowite odcinanie prądu.

    Na forach często widzę odpowiedzi typu " a co, nie chce się podnosić maski" albo "to zrób sobie bateryjkę na podtrzymanie i wyjmij aku" ,ale to nie jest żadna odpowiedź, bo apropos podtrzymania, to mam nawet własny booster (starter) i mogę sobie podtrzymywać nawet kilka dni, ale i tak w dalszym ciągu jest aktualne pytanie jakie są konkretne za i przeciw ładowania lub podtrzymywania instalacji przez gniazdo zapalniczki -to wygodna i ciekawa możliwość.

    Na przykład na jakimś forum znalazłem post, że podtrzymanie z drugiego aku przez gniazdo zap.może być ryzykowne, bo jak główny aku jest całkiem padnięty to z dodatkowego może sam pociągnąć więcej niż 10A i przy odrobinie szczęścia pojdzie tylko bezpiecznik. Może nie była to rada w 100% sprawdzona, ale mamy tu jakiś konkret i o takie konkrety chodzi.
    Może znajdzie się na forum jakiś spec, który odpowiedziałby jednoznacznie na
    w/w kwestie.
    Dla tych, którzy lubią empirycznie znajdywać pro publico bono odpowiedzi na różne pytania, dla bezpieczeństwa przypominam, żeby komuś sie nie zachcialo wystartować z zapalniczki rozrusznikiem, bo wszystko może popalić!
    Mówimy tu o instalacji 10-15 A, a nie 300-900A i przekroju od 6 mm2 wzwyż.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mój wcześniejszy post "rzeźbiłem" tak długo, że j4rek mnie ubiegł - stąd ten brak chronologii - dzieki za odpowiedź.
  • #33
    emer
    Poziom 19  
    Dobromir 75 napisał:
    (ciach)www.kompernass.com - są tam wszystkie instrukcje, jak ktoś jest w potrzebie.(ciach)
    Mój wcześniejszy post "rzeźbiłem" tak długo, że j4rek mnie ubiegł - stąd ten brak chronologii - dzieki za odpowiedź.

    Słabo "rzeźbiłeś" - na pierwszej stronie zamieściłem instrukcję dla "potrzebujących" ;)
    Tez jestem bardzo zainteresowany takim ładowaniem akumulatora, oraz szkodliwości lub nie, ładowania bez odpinania klem.
    Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, lub zna miejsca (link) gdzie się o tym mówi - chętnie poczytam ...
  • #34
    Mirass_
    Poziom 9  
    A można nim ładować całkowicie bezobsługowe akumulatory (Centra Futura)?
    I co tak na prawdę oznacza przejście na ładowanie konserwacyjne? Czyli nie dopuszcza do przeładowania akumulatora? Pozdrawiam! :)
  • Relpol przekaźniki
  • #35
    emer
    Poziom 19  
    tak, tak (wynikające z trzeciego tak) :)
  • #36
    brankiniol
    Poziom 10  
    Witam
    Mam pytanie odnośnie prostownika ze stycznia.Kupiłem,instaluje przy motorze lub quadzie,ustawia się na ładowanie i.... i nic pozatym.Trzymam po dwa dni a on wciąż pokazuje,że ładuje i nie jest pełny.Czyżby zrąbany prostownik??
  • #37
    j4rek
    Poziom 18  
    Spróbuj odłączyć instalację motoru (np. odepnij plus) i wtedy sprawdź na samym akumulatorze.
  • #38
    -goose-
    Poziom 13  
    Witam
    Mam taka sama ładowarkę tylko ze firma TRONIC KH3157. (bebechy identyczne jak te z Lidla - może to te sa firmowe :D )
    Funkcjonowała z rok... - kilka dni temu wyzionęła ducha - brak jakiejkolwiek reakcji.
    Dziś to otworze i sprawdzę - może jakaś pierdołka się popsuła.
    pozdrawiam
  • #39
    donpassatos
    Poziom 11  
    Miałem też awarię takiej ładowarki. Jeśli jest brak napięcia na wyjściu 12V, nie przełącza przycisk "MODE", to trzeba zacząć od sprawdzenia bezpiecznika i wymiany mikro-włącznika. Kolega, który mi to naprawiał, mówił, że miał już kilka takich przypadków. Sam nie mogłem tego zrobić bo mi się trzęsą ręce przy lutowaniu i wewnątrz ładowarki jest mało miejsca. Pozdrawiam.
  • #40
    -goose-
    Poziom 13  
    Witam
    Rozebrałem własnie tego Tronica
    Bezpiecznik 1,6A przepalony, microswith 6x6 ten od "Mode" też nie działa.
    Jak zakupie i wymienię to dam znać czy działa.
    pozdrawiam
  • #41
    -goose-
    Poziom 13  
    Witam
    donpassatos dziękuje za info w sprawie potencjalnie uszkadzających się elementów, mikro-styk i bezpiecznik wymieniony - ładowarka znowu pracuje.

    Napięcie ładowania mam około 13.5V (aku 12V 75ah) czy to trochę nie za mało ?.
    Po przełączeniu na śnieżynkę podnosi się do około 14.4V i po około 30s spada znów do 13.5V.
    Proszę aby ktoś pomierzył swoja ładowarkowe w celu porównania.

    pozdrawiam
  • #42
    mw serwis
    Poziom 1  
    Odnawiam info bo gazetka weszła.A jednak warto.Już trzeci kupie.Co roku jeden.Wszystkie chodzą.Mam mały warsztacik i jeśli jest czas(bo jednak trochę to trwa) to jednak ładują.Są w miarę szczelne i płaskie co pozwala umieścić pod maską na dworze i ją zamknąć! http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=22070

    Dodano po 6 [minuty]:

    O tu jest ogólny opis!
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_22110.htm
  • #43
    haze01
    Poziom 8  
    HI

    Ja już mam 3 te ładowarki z Lidla i z 10 wymieniałem. Znajomi co kupili oddali - strasznie długo ładuje aku - prawie tydzień !.
    Problem z nimi jest taki, że nie pracuja w trybie 3,8A tylko 0,8A - nieważne jaki aklumulator podłączam 3,2; 7; 17; 34; 60 Ah i naładowane i zozładowane.
    Podłączyłem Amperomierz i na wszystkich aku i trybach pracy jest tylko 0,8A. Podczas wł. trybu 3 na 1s widać chwilowy pik do 2A i znowu 0,8 A. Nawet podłączyłem miernik do komp. żeby rejestrował prąd podczas ładowania - ciągle 0,8A i nic więcej. Gdy już się już naładuje to pracuje impulsowo 5s 50mA i 1s ,0,8A. Akurat używam małych aku do 17Ah, więc te 0,8A zupełnie mi wystarcza. Ale ładowanie aku 60Ah to już kilkanaście dni - koszmar.
    Sprawdźcie proszę jaki prąd ładowania macie w swoich ładowarkach - może ja mam jakiegoś pecha do nich.

    pzdr
    Haze
  • #44
    -goose-
    Poziom 13  
    Witaj
    TRONIC KH3157 mam jakieś 3,6 A, tej z Lidla jeszcze nie sprawdziłem ale dziś wieczorem to sprawdzę
  • #45
    Trabi
    Poziom 36  
    haze01 napisał:
    może ja mam jakiegoś pecha do nich.

    Hmm.... to ja chyba jakiś szczęściarz jestem. prostownik kupiony w zeszłym roku spisuje się znakomicie do dzisiaj. Padnięty aku 45Ah naładował w parę godzin w nocy. Tydzień ładowania? Musisz mieć coś z nimi nie tak. Przy okazji sprawdzę prąd i podam.
  • #46
    krkleszcz
    Poziom 2  
    Sprawdziłem prąd ładowania już dwóch prostowników, bo zdążyłem wymienić w Lidlu. I pierwszy i drugi zachowuje się dokładnie tak jak u kolegi hase01, znaczy mimo przełączenia w tryb "samochodowy" albo "polarny", prąd ładowania wynosi 0,8A a nie obiecane 3,8A. Wykryłem dwie różnice między tymi dwoma prostownikami, z którymi miałem do czynienia. Pierwsza to taka, że ten nowszy chyba za wcześnie przechodzi w tryb podtrzymujący (nie osiągając 14V - jaki u kolegi goose), druga różnica, to prąd ładowania podtrzymującego - w nowszym prostowniku wynosi 30mA, w starszym 60mA. Cała ta partia prostowników wygląda mi na niemiecki "odrzut z eksportu".
  • #47
    -goose-
    Poziom 13  
    Witam
    Ta nowa partia to jeden wielki bubel (jak kolega pisał pewnie jakiś odrzut) - mam dokładnie to samo na tej nowej (niebieskiej) prąd ładowania w porywach ma 0,8A - 1A
  • #48
    krkleszcz
    Poziom 2  
    Obserwacji prostownika ciąg dalszy. Zupełnie inaczej zachowuje się przy ładowaniu całkiem nowego i (podobno) naładowanego akumulatora. O dziwo przeszedł jednak w tryb ładowania większym prądem - ok. 3,2A. Trwało to jakiś czas - do osiągnięcia napięcia 13,9V. Wtedy przeszedł w tryb ładowania prądem 0,8A. Powtórzyć eksperymentu już się nie dało. Gdy po jakichś dwóch godzinach powtórnie podłączyłem prostownik, już pozostał przy swoim ulubionym prądzie 0,8A. Napięcie powoli rosło (od 13,2V), po 6-7 godzinach (nie wiem dokładnie, bo nastąpiło to w nocy) urządzenie przeszło w tryb ładowania podtrzymującego 0,03A. Przypuszczam, że w okolicach 14,4V, jak w instrukcji. W każdym razie ostatnim zarejestrowanym przeze mnie napięciem było 14,2V (po 5 godzinach ładowania prądem, jak pisałem, 0,8A). Może więc prostownik działa prawidłowo, tylko dlaczego przy starym akumulatorze ładuje wyłącznie małym prądem - ma ktoś jakiś pomysł?
  • #49
    Micek1968
    Poziom 11  
    Własnie jestem świeżo po zakupie lidlowej ładowarki... no i mam taki sam problem... non stop ładuje 0,8A... zwrócić chyba do Lidla nie można więc pewnie pojedzie do serwisu :(
  • #50
    Jaanusz
    Poziom 11  
    Witam.
    Koledzy, jak zmierzyć prąd ładowania. Podłączam multimetr szeregowo i nie mogę uruchomić ładowarki w tryb ładowania. Bez multimetra działa. Janusz
  • #51
    czesiu
    Poziom 33  
    Jaanusz napisał:
    Witam.
    Koledzy, jak zmierzyć prąd ładowania. Podłączam multimetr szeregowo i nie mogę uruchomić ładowarki w tryb ładowania. Bez multimetra działa. Janusz
    Może kabelek w multimetrze przełożyć do gniazda pomiaru prądu :).
  • #52
    krkleszcz
    Poziom 2  
    Jaanusz,
    przyczyn może być kilka.
    1. Wybrałeś zły zakres (należy wybrać A- a nie A~ i duży prąd, np. 10A)
    2. Nie przełączyłeś kabelka w odpowiednie gniazdo (np. 10A DC)
    3. Masz przepalony bezpiecznik wewnątrz miernika (często mimo przepalonego bezpiecznika pomiaru napięcia można dokonać, co jest mylące)
    4. Kabelek ma gdzieś przerwę
    5. Zepsuł się miernik (a właściwie amperomierz w tym multimetrze, jeśli np. woltomierz działa)
    Pewnie można by jeszcze wyliczać, ale na gorąco - powyższe mi przyszły do głowy.
  • #53
    Micek1968
    Poziom 11  
    Mały zonk... mimo że ładowało na wszystkich programach 0,8A podłączyłem aku od Matiza (trochę rozładowane 35Ah czyli przy tym prądzie powinno ładować jakieś 44 godziny) i po 6 godzinach zapaliła się zielona lampka a prostownik przeszedł na ładowanie 0,04A ... i o co tu chodzi bo teraz zgłupiałem
  • #54
    astro112
    Poziom 9  
    Witam ja też nie wiem jak to jest z tym prostownikiem. Nie badałem ile daje amper prostownik, ale podłączyłem go do akumulatora 50A trochę był rozładowany . W tym dniu przejechałem samochodem dystans ok 50 km . Prostownik nastawiłem na śnieżkę i pokazał diodę że ładuje akumulator. Po około 3 godzinach prostownik pokazał , że akumulator jest naładowany. Więc myślę, że wszystko jest dobrze.
  • #55
    Micek1968
    Poziom 11  
    Może faktycznie nie należy mierzyć i się przejmować tylko podłączyć i używać.. :)
  • #56
    -goose-
    Poziom 13  
    Podłącz mirnik kolego i zmierz prąd - wtedy będzie wiadomo czy wszystko jest ok
  • #57
    Micek1968
    Poziom 11  
    -goose- napisał:
    Podłącz mirnik kolego i zmierz prąd - wtedy będzie wiadomo czy wszystko jest ok


    no własnie słyszałem dziś że to tak się nie zmierzy bo są dwa źródła prądu (aku i prostownik)... nie wiem ile w tym prawdy bo aż tak się nie znam.. podłaczałem normalnie miernik szeregowo i cały czas na wszystkich trybach jest 0,8A, ale akumulator ładuje jakby normalnie
  • #58
    Micek1968
    Poziom 11  
    Dziś od rana ładuję na drugim trybie (samochodowym) aku od motocykla i jeszcze ładuje...
    Prośba do ludzi którym prostownik działa OK... Podłączcie do akumulatora i wstawcie szeregowo miernik i pomierzcie prądy na poszczególnych trybach ... tylko nie piszcie ile powinno być tylko ile Wam wyszło z pomiarów...
  • #59
    Trabi
    Poziom 36  
    Podłączyłem i sprawdziłem:
    - akumulator od skutera 12V - prąd ładowania 0,82A (po wybraniu samochodu skacze do 1,71A i spada do 0,82A).
    - akumulator samochodowy 12V/45Ah - ładowanie 0,82A, czasami sam skoczy na chwilę na ~1,7 i wraca na 0,82A.
    A swoją drogą... Spójrzcie na spód ładowarki. Przecież jak byk piszą: 12V-0.8/3,6A, 6V-0,8A. Widocznie te 3,6A to jakichś warunkach a nie non-stop. Najważniejsze, że ładuje i naładuje. U mnie w każdym razie rozładowany aku 45Ah naładowało w parę godzin.
  • #60
    Jaanusz
    Poziom 11  
    Jednak zepsuty był miernik. Drugi miernik przy podłączeniu akumulatora 80A pokazuje w trybie 6V 0,77A, w trybie 12V skacze przy włączeniu na sekundę do 2,2A spada na 0,77A i tak zostaje. Czy to oznacza że jest zepsuty i zanieść do wymiany?