Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 '99/'00: Buczenie przy skręcie w lewo / Temperatura

magarski 16 Paź 2010 14:10 4352 13
  • #1 16 Paź 2010 14:10
    magarski
    Poziom 12  

    Jak w temacie. Jade sobie spokojnie moją audiczką i w momencie w ktorym mam ok 50-60km/h to przy skrecie w lewo cos buczy (nie cyka!) (to buczenie utrzymuje sie tak do 120km/h - dalej nie sprawdzalem). Co to może być ? łożysko prawego koła?

    II problem: przy normalnej jeździe autko obecnie (+5-8*C) szybko sie dość nagrzewa - ciepełko z nawiewów, ale problem jest taki że wskazówka temp. utrzymuje się na 70-75*C przy jeździe ciągłej. Jak np. stoje w korku 5min to osiaga 90*C i stoi, gdy tylko pojade i np. przez 1km bede utrzymywac predkosc 80-100km/h schodzi do 70-75*C.

    0 13
  • #2 16 Paź 2010 14:19
    robertnov
    Poziom 20  

    Ad.1 Najprawdopodobniej do wymiany łożysko LEWEGO koła
    Ad2. Termostat do wymiany lub czujnik temperatury

    0
  • #3 16 Paź 2010 17:12
    magarski
    Poziom 12  

    Takie same były moje typy. A moj typ na lozysko prawego kola to pomylka -> jak cyka z lewej strony to prawy przegub do wymiany ale nie jest tak w przypadku lozysk. Ad2. górny waz chlodnicy jest w miare cieply, ale fakt faktem termostat moze sie półotwierać/zacinać. CZujnik temperatury to ten co odchodzi zaraz bezposrednio od dolu chlodnicy?

    PS. Orientuje się ktoś w cenach ? Tylko żeby to był dobro jakościowo zamiennik lub oryginał (co polecacie?)?

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Jakiej firmy łożyska i termostaty montowali na pierwszy montaż w fabryce do mojego modelu?

    Dodano po 20 [minuty]:

    PS To buczenie w dzwieku objawia sie takim jakby cichym pomrukiem sportowego silnika ;D

    0
  • #4 16 Paź 2010 17:38
    robertnov
    Poziom 20  

    Z samych danych podanych przez Ciebie nikt nie wywróży oznaczenia silnika.Bez tej małej drobnostki niestety ale nikt nic więcej nie doradzi. Za pomocą oznaczenia silnika dopiero można szukać numeru termostatu i wielkości łożyska.Skoro masz dostęp do internetu, można samemu znaleźć wiele odpowiedzi na swoje pytania...

    0
  • #5 16 Paź 2010 17:39
    magarski
    Poziom 12  

    ;) wiadomo, 1.6 ADP

    0
  • #6 16 Paź 2010 17:53
    robertnov
    Poziom 20  

    Łożysko 75mm zewnątrz (cena od 50-150 PLN),odradzam tanie zamienniki.Co do termostatu to radzę udać się do serwisu i tam go zakupić aby nie wymieniać dwa razy, nie zapomnij o uszczelce termostatu (cena ok 100- 120 PLN łącznie).Serwis audi,skody,VW i seata
    Na koniec muszę coś wtrącić -oznaczenie silnika ADP niestety ale nie pasuje do rocznika podanego przez Ciebie.Jeśli już to w audi A4 był montowany w latach 11/94-10/96.

    0
  • #7 16 Paź 2010 19:33
    magarski
    Poziom 12  

    Tak, przepraszam pomyłka. Powielam błąd sprzedawcy, był przekonany że to ADP. Gdzie zatem szukać kodu?

    1
  • #8 16 Paź 2010 19:39
    robertnov
    Poziom 20  

    Osłona rozrządu,książka serwisowa,wlepka we wnęcę koła zapasowego,karta pojazdu

    0
  • #9 16 Paź 2010 19:48
    magarski
    Poziom 12  

    Jest - w książce serwisowej znalazłem - 1.6 ANA :) Notabene - znacie moze strone na ktorej moglbym zaczerpnac informacji o 1.6 ANA bardziej szczegolowych od strony technicznej?

    0
  • Pomocny post
    #10 16 Paź 2010 20:03
    robertnov
    Poziom 20  

    Porównaj sobie to oznaczenie z wlepką we wnęce koła zapasowego dla pewności.
    Termostat - 050 121 113C
    Łożysko przednie - SKF VKBA 1355, FAG 713 6100 80
    Co do informacji na temat silnika,już wspominałem,ogólnie internet a w szczególności fora o danej marce

    0
  • #11 16 Paź 2010 20:06
    magarski
    Poziom 12  

    Ok dziękuje, leci + dla Ciebie.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Czyli tak jak w moim starym Oplu :) Termostacik Wahlera.

    0
  • #12 16 Paź 2010 20:09
    robertnov
    Poziom 20  

    O termostacie pisałem w postach wyżej,nie kupuj Wahlera jeśli za chwilę znowu zechcesz wymieniać,to taka rada.No a przy okazji płyn chłodzący G12 sobie wymienisz

    0
  • #13 16 Paź 2010 22:38
    magarski
    Poziom 12  

    W takim razie w serwisie audi kupie termostacik, a łożysko FAG na alledrogo. :) Zobaczymy ile wezmą w serwisie za wymiane lozyska

    Dodano po 2 [godziny] 22 [minuty]:

    No i znów jestem 'in two minds'. Na forum audi dostałem wskazówke:
    'Skręcasz w lewo - buczy prawe łożysko, skręcasz w prawo - buczy lewe, oczywiście, jeśli jest już na wykończeniu.' Więc chyba dobrze poczatkowo myslalem?

    0
  • #14 17 Paź 2010 11:02
    T5
    Admin grupy Samochody

    Weż lewarek podnieś fure i pokręć kołem-usłyszysz.Jak nie usłyszysz zamień koła -opona też może rozrabiać.Więć zanim zaczniesz wymieniać być może dobre łozysko -sprawdz opony.

    0