Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawianie instalacji BRC Sequent24

16 Paź 2010 14:39 13693 11
  • Poziom 13  
    Witam,
    niedawno w trasie padł mi wtrysk w instalacji gazowej. Po podjechaniu do gazowników, wymieniono mi wtrysk i "ustawiono" instalację. Niestety jednak po tym ustawieniu samochód zaczął gorzej chodzić na gazie, a komp. pokazuje co chwilę check emission :/. Chciałem wziąć sprawy w swoje ręce - kupiłem interfejs, odpaliłem program Sequent24 w wersji 1.15 (centralka MY07) i zacząłem konfigurację. Niestety zawiesiłem się na Self-mapping. Poczytałem troszkę, że użytkownicy ustawiają inst. bez MAP sensora, jednak po kroku Idle (Idle with load) program cały czas pokazuje, że MAP sensor is out of range. Co mam dokładniej uczynić w tym kroku, żeby ustawić poprawnie instalację?
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    jesli zaczołes programowanie na nowo to niestesty musisz miec czujnik Map starczyło zrobic tylko korekty w poszczególnych zakładkach a do tego nie potrzebujesz czujnika Map
  • Poziom 13  
    Witam ponownie , niestety ale to firma z Kołobrzegu wymieniała wtrysk i i zmieniła całkowicie oprogramowanie , gdyby było bliżej to bym interweniował u nich ale to " tylko 250km " w jedną stronę więc radzę sobie sam. Na razie ustawiłem ręcznie i samochód nawet nieźle jedzie ale przydałoby się zrobić to do końca poprawnie. Szukam w tej chwili czujnika w rozsądnej cenie .Pozdrawiam.:idea:
  • Poziom 14  
    Kit Taratura do brc to niecale 500zl wiec kup byle jaki 5v map sensor(jezeli to silnik wolnossacy o czym oczywiscie nie piszesz i oczekujesz ze ludzie beda ci wrozyc z fusow) na a..gro za 50zl podepnij pomiedzy glowice a przepustnice, w zakladce ustaw MAP na OEM i przynajmniej do regulacji podlacz brazowy kabel centralki by mial plus po stacyjce(na wylaczonym silniku). A firma zaladowala ci sequent p&g soft jest w necie tylko trzeba szukac.
  • Poziom 11  
    Ja posiadam silnik wolnossący i tez potrzbuję mapsensora, ale rzeczywiście jest bardzo drogi. Jeśli byłbys tak uprzejmy to daj linka z allegro, gdzie mógłbym kupić taki zamiennk.
  • Poziom 14  
    __Robert__ napisał:
    Ja posiadam silnik wolnossący i tez potrzbuję mapsensora, ale rzeczywiście jest bardzo drogi. Jeśli byłbys tak uprzejmy to daj linka z allegro, gdzie mógłbym kupić taki zamiennk.


    Nie ma zamiennikow, sprawdz czy twoj silnik nie jest wyposazony oryginalnie w map sensor. Jezeli nie, kupujesz zwykly map sensor -2bar wystarczy(dostaniesz nawet w sklepie elektronicznym, musi to byc sensor napieciowy 5V-sa jeszcze takie o napieciu stalym zmienia sie w nich czestotliwosc-tego nie chcesz) plus 30cm wezyka 3mm np. do spryskiwaczy i trojnik. Dalej, za przepustnica masz zamontowany wezyk podcisnienia idacy do parownika. Wypnij go i podlacz do trojnika, drugi wezyk do map sensora a trzeci do parownika. Map podepnij do kostki(tej z czteroma wtykami) tam jest +5V, GND i sygnal, Map ma dokladnie takie same podlaczenie. W zakladce softu map ustawiasz na OEM i jedyne co musisz jeszcze zmienic to podlaczenie zasilania centralki-kabel brazowy. Wg producenta powinien miec zasilanie tylko po odpaleniu silnika (z wtryskiwaczy). Do kalibracji MAP musisz miec zgaszony silnik i nadal dzialajaca centralke-musi sie komunikowac z kompem. To wszystko, gdzies na elektrodzie instrukcja jak ustawic instalacje i nowy soft. Powodzenia
  • Poziom 11  
    Dzięki serdeczne za odzew, byłem dzisiaj u gazownika,gdzie zakładał mi instalację, wgrał mi nowe mapy i poustawiał co trzeba, ale robił to wszystko na włączonym silniku. A powiedz mi jeszcze taka rzecz, otóż jesli połączę sie programem P&D ( gaziarz robił wszystko na P&D ) i będę chciał sobie np zmienić temperaturę, czas przełączania to mapy zostaną nie naruszone? Coś bardzo późno przełącza pierwszy raz na gaz, temp. jest ok 60 stopni, chcę ustawić żeby było 40.
  • Poziom 14  
    Hahah a jak mial ustawiac na zgaszonym silniku?
    Z tego co mi wiadomo to jak nie ustawiales na swoim kompie i nie masz plikow na swoim kompie to jedyne aktywne ustawianie to programowanie na nowo. Wiec na poczatek zrob kopie zapasowa na dysk potem mozesz sie bawic, dlaczego nie podjedziesz do tego montera jeszcze raz? Jego brocha by ustawic tak jak powinno byc.
  • Poziom 11  
    Zadałem to samo pytanie na forum LPG i szpece od BRC mówią, że spokojnie mogę sobie poustawiać co mi sie podoba, lecz nie należy ruszać autoadaptacji i będzie ok.
  • Poziom 10  
    caveman2009 napisał:
    wezyk podcisnienia idacy do parownika. Wypnij go i podlacz do trojnika, drugi wezyk do map sensora a trzeci do parownika.


    Co moze byc powodem natychmiastowego przechodzenia na benzynę, gdy podłącze MAP sensor?
  • Poziom 13  
    W moim przypadku okazało się , że fachowiec wymienił mi wtrysk od innego modelu, po wymianie na oryginał samochód odżył i skończyły się problemy z gazem.