Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

16 Paź 2010 18:45 10976 20
  • Poziom 9  
    Witam kolegów forumowiczów.
    dołączam się do tematu silników
    Proszę o pomoc gdyż nie znam się na rzeczy.

    Mam problem z podłączeniem silnika 1fazowego.
    Silnik otrzymałem w stanie niepodłączonym + kondensator.
    Wszystko jest na fotkach w załączniku.

    Przewody oznaczone są jako:
    Zielony- U1,Z1
    Czarny- Z2
    Czerwony- U2
    i dwa przewody brązowe

    Pomierzyłem że:
    Pomiędzy przewodem zielonym i czerwonym jest 1,9 Ω
    Pomiędzy przewodem zielonym i czarnym jest 3,5 Ω
    Pomiędzy dwoma brązowymi 0.54kΩ

    Jak to wszystko podłączyć żeby działało????

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Na drugi raz nigdzie się nie podłączaj, tylko przeczytaj najpierw regulamin forum. Temat wydzieliłem. [retrofood]
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 36  
    Witam !
    Rozkręć silnik sprawdź czy przewody brązowe to:
    wyłącznik odśrodkowy czy jakiś czujnik ?
    Jeśli to czujnik to połącz tak:
    230V - zielony, czerwony
    kondensator - czerwony, czarny
    Pozdrawiam. Stefan
  • Poziom 9  
    Zobaczę dzisiaj jak to wyjdzie i dam znać.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Niestety takie podłączenie nic nie dało.
    Silnik nie startuje. Rozebrałem go żeby zobaczyć czy nic nie jest spalone, itp.
    ale silnik wygląda jak nowy. Zrobiłem zdjęcia -dostępne pod tymi linkami.
    Po zdjęciu wentylatora-Silnik ma coś z tyłu-jakieś uzwojenie i dwa wyprowadzone przewody. Nie wiem co i jak...

    Dodano po 2 [minuty]:

    to są linki:

    Zapoznaj się z zasadami umieszczania fotografii. [retrofood]
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Faza L1 podłączyć do czarnego, kondensator między czarny a czerwony, a neutralny do zielonego. Jeżeli kierunek obrotów nie będą odpowiadały to fazę L1 zmienić z czarnego na czerwony. Z foto nie widać dokładnie czy przewody brązowe to zasilanie hamulca czy od jakiegoś termika. Czy wirnik w stanie bez-napięciowym można swobodnie obracać? Jeżeli bez napięcia wał silnika jest zablokowany to przewody brązowe trzeba podłączyć między L1 i N .
  • Poziom 9  
    Bez podania napięcia wał obraca się z oporem.
    fotki:
    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Po zdjęciu wentylatora-Silnik ma coś z tyłu-jakieś uzwojenie i dwa wyprowadzone przewody. Nie wiem co i jak...

    To jest hamulec, musi być zasilany razem z silnikiem, inaczej silnik nie ruszy.
  • Poziom 9  
    Ok. ale jak to podłączyć???
  • Poziom 34  
    Do przewodu zielonego i czerwonego, czyli pod zasilanie.
  • Poziom 9  
    Podłączyłem według kolegów instrukcji. Objaw taki że silnik nie rusza tylko burczy.
    Myślałem że to kondensator-ale nie. Miałem nowy więc wymieniłem.
    Co może być waszym zdaniem nie tak z tym silnikiem???
    I jak to sprawdzić....

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 34  
    Dołącz do zasilania sam hamulec i sprawdź czy wał silnika obraca się lekko?
  • Poziom 21  
    Jeśli to Hamulec to trzeba podłączyć przez prostownik (uważać na ile wolt jest ten hamulec) ale można go usunąć, pracować bez niego. Dla domowego wykorzystania w większości przypadków jest on nie potrzebny.
  • Poziom 9  
    Jeszcze raz spróbowałem podłączenia.
    Silnik buczał nie mógł ruszyć. Popuściłem troszkę wentylator i silnik ruszył.
    Czy w takim stanie mogę go zostawić?
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Silnik buczał nie mógł ruszyć. Popuściłem troszkę wentylator i silnik ruszył.

    A co ma wentylator do ruszania silnika?
  • Poziom 9  
    Nie wentylator, zrobiłem większą szczelinę, tam gdzie jest tarcza hamująca.
    Czyli nie było aż takiego oporu. Jak była mocno dociśnięta to silnik nie chciał ruszyć. Silnik ten wykorzystuję do maszyny ogrodniczej- do "mielenia" gałęzi.
    Myślę że dobrze zrobiłem, chyba że się mylę- no ale nie jestem specjalistą.
  • Poziom 21  
    To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
  • Poziom 9  
    Przejście jest, ale na jakie napięcie to nie ma info.
    Zdjęcie tab.znam. jest w 1 poście.
  • Poziom 21  
    Hamulec może być na napięcie 95 V lub 205 V, jeżeli jest na 95 to podłącz według pierwszego rysunku. A jeżeli na 205 to przez układ Greatza (rysunek 2). Jeżeli będzie na 95 V, a podłączysz przez układ Greatza, to po jakimś czasie może się spalić cewka hamulca.

    Ale jeśli będzie na 205 V, a podłączysz wg. pierwszego rysunku to będzie trochę słabo przyciągał zworę. I wtedy wiadomo, że powinien być na 205 V.

    Staraj się ustawić jak najmniejszą szczelinę, 0,5 mm lub jeden pełny obrót śruby. Bardzo duża szczelina powoduje, że hamulec jest słaby tzn. nie zawsze przyciąga kotwicę. Próbę najlepiej robić, gdy silnik się nie kręci, po prostu zasilamy tylko hamulec i kręcimy ręką za oś. Silnik znacznie łatwiej się przezwaja niż cewkę hamulca.

    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?
  • Poziom 10  
    koledzy mam silnik od pralki i chciał bym go podłączyć do gniazdka ale nie wiem jak bo mam kilka kabli,jak to sprawdzić które to są od zasilania?
    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?
    Jak podłączyć silnik 1-fazowy?