Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 2 TD pompa wtryskowa problem

tikun 16 Paź 2010 23:27 7554 13
  • #1 16 Paź 2010 23:27
    tikun
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z pompą wtryskową Golf 2 td 1V 60kM przestał palić
    mechanik stwierdził że pompa nie podaje paliwa na wtryski (BOSCH 0_460_484_027 )
    zawiozłem do regeneracji ale po włożeniu zregenerowanej efekt taki sam
    i samochód dalej nie chce palić
    Teraz nie wiem czy ten pompiarz tej pompy nie zrobił tak jak na leży
    czy mechanik nie daje rady proszę o jakieś wskazówki dla tego mechanika
    bo nie wiem czy jeszcze raz będę musiał zawozić ją do tego pompiarza skoro mówił że ja zrobił?

    0 13
  • #2 16 Paź 2010 23:53
    vorlog
    Poziom 33  

    Mechanik sprawdził, czy elektrozawór dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki? Jak dostaje, czy sprawdził jego działanie?
    V.

    0
  • #3 17 Paź 2010 01:19
    caveman2009
    Poziom 13  

    Dlaczego nie zawiozles auta do "pompiarza" zrobilby co trzeba na aucie, podlacz kawalkiem przewodu + od akumulatora i zobacz czy odpali, jezeli tak to instalacja gdzies ma przerwe. A wogole sie odzywa, jakis dymek z rury leci czy absolutnie nic sie nie dzieje?

    0
  • #4 17 Paź 2010 06:35
    Sztomel
    Poziom 34  

    Koledzy wcześniej słusznie zauważyli, że skoro pompa nie podaje paliwa na wtryski to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy N109 dostaje 12V a jeśli dostaje to czy nie ma czasem spalonej cewki.

    0
  • #5 17 Paź 2010 09:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 17 Paź 2010 09:59
    tikun
    Poziom 9  

    Elektrozawór słychać że pstryka był tez podpięty na bezpośrednio pod akumulator jutro jeszcze podmienie go z innej sprawnej pompy ale skoro pompiarz ją zrobił to chyba ten elektrozawór musiał działać dobrze

    0
  • #8 17 Paź 2010 10:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 20 Paź 2010 20:42
    tikun
    Poziom 9  

    Okazało się że pompa była dobrze zrobiona tylko wyciągana z samochodu przez kogoś innego a inny ja zakładał i odwrotnie zakręcił te cybanty śruby (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) z otworkami.
    Ale niestety mimo że pompa podawała paliwo dalej nie zapalił.
    Mechanik sprawdził turbinę i się okazało że praktycznie się nie kręci co prawda zapalił na samostarcie na chwile bez turbiny szły kłęby niebieskiego dymu a powinien chyba zapalić nawet na zatartej turbinie. I teraz nie wiem jaka tam podejdzie turbinka i czy w końcu rozwiąże to problem

    0
  • #10 21 Paź 2010 07:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 21 Paź 2010 08:35
    vorlog
    Poziom 33  

    A co tu ma do rzeczy turbina? Zatkała wylot spalin?
    Turbina zaczyna robić robotę dopiero przy ok. 2100-2200 obr/min, przy odpalaniu i wolnych obrotach nie ma żadnego wpływu na pracę silnika.
    Twój silnik to 1V, czyli takie turbo ekologiczne, wersja produkowana najczęściej na Austrię i Szwajcarię, bez dodatkowego wspomagania dawką paliwa, turbina jedynie podnosi zawartość powietrza w kolektorze ssącym.
    Gdyby turbina była zatarta to silnik i tak zapalić powinien bez problemu, zaś gdyby miała walnięte uszczelnienie, to po zapaleniu silnika nie dałoby się zgasić przez proste odcięcie paliwa, bo olej z turbiny robiłby za paliwo...

    Ktoś Ci wciska kit...
    V.

    0
  • #12 26 Paź 2010 20:05
    caveman2009
    Poziom 13  

    Ten silnik nie potrzebuje turbo do odpalenia, jezeli wydobywaja sie kleby dymu a auto nie pali, znaczy ze zaplon nie jest ustawiony jak trzeba. Cos tu sciemniasz, kto to montowal? ustawil statyczny kat wtrysku zegarem? jezeli nie to przynajmniej na znaki powinien sie zgadzac, ale w tych silnikach czesto sie zdarzalo ze kolo rozrzadu nie mialo zadnego znaku. Mnie sie wydaje ze juz uczen pierwszej klasy szkoly zawodowej mechanicznej wie ze turbo zaczyna sie krecic(zaleznie od silnika) od ok 1400obr. Czy ty aby napewno pojechales tym autem do mechanika??? Czy sam grzebiesz nie majac pojecia co robisz, a mechanik to tak tylko w tle dla sciemy?

    0
  • #13 26 Paź 2010 20:57
    toku74
    Poziom 31  

    caveman: turbo kręci się nawet na obrotach jałowych. znaku na kole nie ma, bo tam jest ustawiany wałek, a koło "jak pasuje" do wału i pompy.

    0
  • #14 29 Paź 2010 23:33
    caveman2009
    Poziom 13  

    toku74 napisał:
    caveman: turbo kręci się nawet na obrotach jałowych. znaku na kole nie ma, bo tam jest ustawiany wałek, a koło "jak pasuje" do wału i pompy.

    sorry mialem kiedys JR turbo i siedzial na klinie...? ten sam silnik, ta sama moc 59bhp, tak samo mialem przy JK wolnossecym i w passacie RA 1.6tdi??? nie bede sie klocil, rozne wynalazki kraza a ja juz z 10 lat przy takich weteranach nie pracowalem. Mam jednak nadzieje ze kolega dojdzie do ladu, a jezeli faktycznie ktos mu to robi, to niech zabierze to autko do pompiarza ktory robil pompe, raczej powinien dac rade, a przy okazji niech wtryski powykreca sprawdzi czy nie leja i niech je ustawi pod cisnienia kazdego z cylindrow. A jezeli kolega ma ze stowke wolna niech poprosi tego pompiarza o jakies uzywane w dobrym stanie koncowki wtryskow(raczej nowych to sie nie oplaca-choc jak ostatnio widzialem ceny na te czesci bardzo spadly), dobrze dotarte w miare niezajechane uzywki powinny pracowac z nalezyta kultura przez kilkadziesiat tysiecy a i na tych koncowkach 1.6d jest o jakies 20% cichszy.

    0