Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi, diody ledowe podłączenie

17 Paź 2010 00:34 5498 11
  • Poziom 1  
    Witam posiadam audi 100 i chciałem założyć do niej paski ledowe z przodu. Ale tutaj pojawia się moje pytanie. Chciałem zrobić tak żeby diody świeciły gdy przekręcę kluczyk nie włączając świateł ale gdy włącze światła żeby diody się wyłączyły i tu mam prośbę o to żeby ktoś zrobił rysunek i podpisał co do czego . Z góry dziękuje.
    Tutaj jest mój rysunek ale dalej nie wiem co zrobić. http:obrazki.elektroda.pl/70_1287268266.jpg
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Musisz zastosowac przekaznik . Podlaczasz przekaznik do + swiatel np. pozycyjn i do masy w tem sposob ,by po wlaczniu swiatel przekaznik przerywal obwod swiatel do jazdy dziennej i tyle . Musze poszukac przekaznika i napisze ci jaki numer zlaczki do czego podpiac.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Robisz tak nie musisz ciagnac od stacyjki kabli .Znajdz gdzies zrodlo pradu na bezpiecznikach pod maska gdzie napiecie pojawia sie w momecie przekrecenia stacyjki na zaplon. Wepnij sie tam zalatw sobie taki przekaznik:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1217165.html

    Podepnij ten przewod od napiecia do zlacza nr 30 a od zlacza 87 leca 2 przewody kazdy do jednego zestawu ledow a drugi kabelek od ledow do masy (pamietaj ze ledy wymagaja odpowiedniej polaryzacji, czyli musisz podlaczyc + do + a - do-).
    Masz gotowe ledy przekrecasz kluczyk i swieca wylaczasz stacyjke gasna jest OK.
    Teraz ciagniesz przewod od swiatel pozycyjnych (najlepsza opcja biorac pod uwage to ze te ledy beda robic za swiatla dzienne, ktore nie moga sie swiecic z pozycjami tymbardziej tylnymi)i wpinasz go do zlacza 86 a zlacze 85 zwyczajnie uziemiasz.
    Przekrecasz kluczyk ledy swieca wlaczasz pozycje i gasna.
    Mozesz sobie podlaczyc jak chcesz do swiatel mijania podlaczasz 86 i wtedy ledy gasna dopiero po wlaczeniu owych swiatel.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Dzięki wielkie będe próbował działać jak się uda to napisze:D
  • Poziom 15  
    Jak chcesz miec wszystko na legalu to podepnij sie do swiatel pozycyjnych zlacze 86.
  • Poziom 37  
    Można i bez przekaźnika a dużo prościej: zasilanie pozostaje bez zmian, czyli "po zapłonie", natomiast masę daje Kolega do przewodu zasilającego dowolną żarówkę pozycyjnych lub mijania. Mechanizm działania jest bardzo prosty: napięcie odkłada się na największym w układzie oporze, czyli w obwodzie z zapłonu poprzez LED'y i żarówkę mijania do masy - będą to LED'y i to one świecić będą. Po włączeniu świateł napięcia się zsumują i LED nie zaswieci (dokładnie to zgaśnie). Z resztą może Kolega to wypróbować, przed ostatecznym montażem.
    I ważne: wymóg "nieświecenia" dziennych z pozycyjnymi dotyczy tylko nowych pojazdów; starsze, już zarejestrowane, mogą mieć dzienne z pozycjami, muszą one gasnąć tylko z reflektorami.
  • Poziom 15  
    Moze to kolega tak bardziej naukowo wytlumaczyc?
    Czy jest mozliwosc, ze prad poplynie w druga strone LED-ow, Czyli do zrodla ich zasilania?
  • Poziom 37  
    Na sprawnej diodzie oczywiście nie, na uszkodzonej - no cóż, wiadomo że uszkodzenie to inaczej nieprawidłowa praca. Dla zupełnego już bezpieczeństwa można jeszcze wstawić w obwód diodę "zwykłą", prostowniczą.
    A z tym tłumaczeniem: prawo Ohma się kłania, a jak będę miał chwilę wyrysuję, co miałem na myśli.
  • Poziom 43  
    Plus ledów pod zapłon, minus ledów pod plus pozycji
  • Poziom 37  
    Patrząc na rysunek, łatwo zrozumieć drogę prądu w chwili włączenia zapłonu, ale NIEwłączenia świateł: prąd idzie od styku 15 stacyjki do punktu A, gdzie rozdziela się na fabryczne urządzenia biorące go „z zapłonem” i gdzie się podpinamy z plusem LED-ów. Dalej poprzez LED-y i punkt B gdzie rozdziela się na prawy i lewy reflektor, następnie przez żarówki do masy (czyli według czerwonych strzałek). Ponieważ opór dwóch żarówek o mocy 60W i napięciu 12V połączonych równolegle (jak w samochodach) wynosi 1,2Ω, a opór LED-ów przy założonej mocy 3W każda wynosi 24Ω - napięcie odłoży się w stosunku 0,6V na reflektorach a 11,4V na LED-ach, przy założeniu napięcia 12V – dla ułatwienia. Reflektory praktycznie nie zaświecą, z 0,6V nie ma takiej możliwości, ale lampy dzienne - spokojnie!

    Po włączeniu reflektorów, napięcia względem masy dla punktu A i punktu B są takie same – LED-y nie świecą. Po włączeniu jakimś cudem (w VW się nie da) reflektorów bez zapłonu – nic się nie dzieje: LED-y to przecież diody, pracujące w jednym tylko kierunku.
    Audi, diody ledowe podłączenie
  • Poziom 37  
    Sprawdziłem, na żarówkach mijania było 0,5V, nawet mniej jak teoretycznie, żarzenia włókien mijania się nie dopatrzyłem a ledy kolegi (bo na nich sprawdzaliśmy0 działały minimalnie tylko słabiej niż na pełnym napięciu. Samochód VW Golf, lampy H7+H7 a ledy jakieś z alledrogo :bye:
    A, i jedna uwaga: samochód nie może mieć układu czterech przekaźników na reflektory; by sprawdzić te ledy, musiałem przepiąć instalację na stare połączenia, gdyż mam już dość dawno założone przekaźniki. Z nimi tak podpinać się nie da. Ale to na inną okazję...
    I uwaga druga: cały czas piszę o reflektorach, podpięcie na 56 włącznika świateł. Pozycyjne mają za duży opór a za małą moc (tylko ok. 40W razem) i może to mniej poprawnie działać - stąd pewnie uwaga Kolegi.

    No to super! Czyli można chyba polecać Koledze Marek94?
  • Poziom 43  
    Podłączałem ostatnio dzienne w czwórce(golf), plus pod zapłon, masę pod plus pozycji, ledy pięknie zapalały się po zapłonie i gasły po włączeniu pozycji. dotyczy to nie tylko tego modelu