Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie samochodu - ukryty włącznik dotykowy

zasoby 01 Sty 2005 16:40 148211 130
  • #31 01 Sty 2005 16:40
    luklublin
    Poziom 11  

    Drogi kolego czy mógłbym otrzymać ten schemacik zabezpieczenia samochodu. Z góry dzięki luklublin(malpa)poczta.onet.pl

  • Sklep HeluKabel
  • #32 06 Lut 2005 02:37
    krilan
    Poziom 13  

    Prądy rozrusznika nie są istotne, ponieważ ze stacyjki idzie przewód, który włącza "bendix" (włącznik elektromagn, coś a'la przekaźnik) i tym przewodem mogą płynąć prądy do 30tu paru A.
    Zależy jakiego masz diesla, ale generalnie to tylko odcięcie pompy, tak więc żeby się nie dostali pod maskę, bo zabezp nic Ci nie da.
    W sumie (jak już kolega napisał) w każdym aucie, zwłaszcza starszym, bez problemu można zapalić auto jak ma się dostęp do silnika.

    Co się tyczy małego prawdopodobieństwa, że auto trzeba będzie ściągać rozrusznikiem, to jest ono o wiele większe niż się wydaje!!!!!!!
    NIE WOLNO BAGATELIZOWAĆ TEJ SPRAWY!!!
    Mi osobiście zdarzyło się parę razy, ale nie z przejazdu, a ze skrzyżowania. Akurat nawalił wskaźnik paliwa no silnik zgasł:(

  • #33 23 Mar 2005 10:15
    skorpi
    Poziom 18  

    Witam
    Jak zatrzymacie się na skrzyżowaniu swoim zabespieczonym autem to złodziej wyrzuci was z samochodu i odjedzie.

  • #34 28 Mar 2005 11:47
    delma
    Poziom 17  

    hmm...w takim razie po co auto kupowac przeciez moga go ukrasc..czy to na skrzyzowaniu na stacji paliw WSZEDZIE tak wiec nie marudzcie..
    kurcze zaprojektowalby ktos plyteczke bo mi cosik nie chce to wychodzic :/
    pozdrówka.....

  • Sklep HeluKabel
  • #35 29 Mar 2005 18:27
    patel
    Poziom 13  

    W dieslu najlepiej zastosować dodatkowy elektrozawór odcinający paliwo zamontowany na przewodzie paliwowym przy baku. Sterowanie tym zaworem można realizować albo ukrytym wyłącznikiem albo podłączyc do ww. układu. Taki zawór do diesla kosztuje ok. 50zł

  • #36 29 Mar 2005 18:54
    cikol
    Poziom 27  

    A może by przerobić ten układzik na kontrakton. Wtedy wystrczyło by zamiast czegoś dotykać przyłożyć w odpowiednie miejsce magnesik(np. przy stacyjce, za jakims plastikiem, magnes był by jako brelkok do kluczy.

  • #37 30 Mar 2005 22:24
    zorro20
    Poziom 10  

    chyba najłatwiejszym i w miare prostym jest całkowite wyłączenie pompy paliwa przez ukryty prosty wyłącznik (jeżeli bendzyniak i elektryczna pompa)
    rozwiazanie to pomaga takze nie spalić sobie pompy jezeli auto jest także na gaz autko jedzie na gazie i pompa po wyłączeniu nie pracuje
    prymitywne ale pomocne :d

  • #38 01 Kwi 2005 21:24
    skorpi
    Poziom 18  

    Witam
    Wy chyba nie bardzo rozumiecie co napisałem!

  • #39 01 Kwi 2005 21:51
    RSP
    Poziom 27  

    Kolego „skorpi” najskuteczniejszym zabezpieczeniem samochodu jest wynajęcie do pilnowania oddziału komandosów może być „GROM”. A tak poważnie życie polega na kompromisach . Można zrobić zabezpieczenie włączane i wyłączane z pilota o zasięgu np. 200m ale czy to ma sens. Zabezpieczenie powinno chronić samochód możliwie najskuteczniej jak się da ale to nie oznacza że żadne siły na tej planecie nie będą w stanie go ukraść. Kiedyś przechodziłem obok pewnej bm-ki , i wracając po kilku minutach usłyszałem taki tekst „Panie ja ich widziałam wsiadali jak do swojego” oczywiście po bm-ce ani śladu a właścicielowi opadła szczęka. Jeśli nie można się zabezpieczyć na 100% to przynajmniej należy złodziejowi utrudnić życie. W związku z tym gdy robię zabezpieczenia samochodu to nigdy nie „spinam” alarmu z innymi zabezpieczeniami. Prawdopodobnie tylko z tego powodu kuzyn miał czym wrócić z Warszawy mimo że alarm był prosty własnej konstrukcji i zabezpieczenie pompy paliwa równie prymitywne , włamali się ale nie ukradli ( lepiej stracić szybę czy zamek niż całe auto).

  • #40 12 Kwi 2005 12:29
    skorpi
    Poziom 18  

    Witam
    Doskonale Ciebie rozumiem kolego RSP,lecz jak sam opisywałeś są jednak zabezpieczenia które nie pozwola ukraść auta (wykluczamy tutaj oczywiście zabranie auta na lawecie).Chodzi mi tylko o to ,że podane tutaj zabezpieczenia opieraja sie tylko na blokadzie rozruchu ,którą właściciel "niweluje"po wejściu do auta ,potem jedziemy samochodem CAŁKOWICIE ROZBLOKOWANYM i tu widze owe niebespieczeństwo.
    Jeszce jedna ważna informacja ,dlaczego nikt nie skupił sie na SPOSOBACH ZABEZPIECZENIA MASKI SILNIKA,przecież po otyworzeniu takiej maski złodziej ma 90% szans na kradzież.

  • #41 12 Kwi 2005 15:42
    mati005
    Poziom 12  

    Witam

    skorpi napisał:

    ,dlaczego nikt nie skupił się na SPOSOBACH ZABEZPIECZENIA MASKI SILNIKA,przecież po otyworzeniu takiej maski złodziej ma 90% szans na kradzież.


    masz racje zabespieczenie maski jest bardzo ważne,ale ja zastanawiam się dlaczego ktoś chce się bawić z jakimiś układami zabezpieczającymi samochud.Przecierz wystarczy przeciąć jeden z przewodów wychodzącyh z akumulatora predłurzyć oba końce preciętego prewodu i pdłączyć do przycisku ukrytego np.pod siedzeniem.

  • #42 12 Kwi 2005 23:58
    CptGADget
    Poziom 11  

    Witam.

    Cytat:
    wystarczy przeciąć jeden z przewodów wychodzącyh z akumulatora predłurzyć oba końce preciętego prewodu i pdłączyć do przycisku ukrytego np.pod siedzeniem

    .. a następnie porzekręcić kluczyk w stacyjce i poczekać aż się d..a zapali razem z siedzeniem w czasie kiedy rozrusznik łyknie swoje 120-180 A i kabelki z przyciskiem smażyć się zaczną.:sm23:
    A i jeszcze jedno - jaki to "przycisk" kolega proponuje do realizacji swojego pomysłu?
    Takie "pomysły" to sobie można obejrzeć w samochodach Nysa, Robur lub STAR (gruźlik) lub też traktor URSUS (np. C-330). Tyle, że autorom tych pomysłów nie chodziło o zabezpieczenie antywłamaniowe lecz o bezpieczeństwo przeciwpożarowe.
    GAD.

  • #43 13 Kwi 2005 08:25
    RSP
    Poziom 27  

    Około 100A to bierze rozrusznik od 126p przy dużym mrozie jak jest gęsty olej to pewnie więcej , natomiast rozruszniki w większych silnikach potrafią brać ponad 300A jak do tego dojdzie 70A do 120A dla świec żarowych to ten przełącznik będzie bardzo bardzo duży. Niestety nie da się zabezpieczyć przed kradzieżą w czasie jazdy fizycznie niewykonalne chyba że zrobi sobie kolega przycisk który trzeba będzie nacisnąć co kilka minut ale gwarantuje że życie koledze zbrzydnie. Można by zrobić jakiś detektor zbliżeniowy taki jak stosuje się do rozpoznawania pracowników w firmach , gdzie specjalna karta jest rozpoznawana drogą radiową to jest wykonalne , ale co będzie jak złodziej się o taką kartę upomni . Co do zabezpieczenia maski to jest to raczej trudne do rozwiązania.

  • #44 13 Kwi 2005 21:08
    CptGADget
    Poziom 11  

    RSP
    Czemu uważasz, że zabezpieczenie maski jest trudne? Przecież sam fakt, że każdy producent stosuje swoje sprawdzone sposoby na zamykanie klapy komory silnika czy też bagażnika stanowi już utrudnienie dla złodzieja. Przykładem zabezpieczenia maski silnika może być stosowanie w TOYOCIE (widziałem w modelu AVENSIS) pazurów przeciwwyważeniowych od strony podszybia.Tego się nie da obejść prostym procesem chemicznym (chyba, że sam mechanizm zamka). A tak wogóle to należy się zastanowić, czy tu chodzi o uniemożliwienie otwarcia klapy, czy o odstraszenie złodzieja w chwili włamania do komory silnika (odnośnie zabezpieczenia przed wyważeniem - może ktoś ma jakieś sugestie dla przypadku Kaszlak 126p ?).
    GAD.

  • #45 13 Kwi 2005 22:29
    skorpi
    Poziom 18  

    Witam
    Więc rozmowa idzie w dobrym kierunku.
    Najpierw blokada maski,potem blokada rozruchu-proponowałbym ze dwa zabezpieczenia i dodatkowa jak by udało to się obejśc złodziejowi to zatrzymanie auta po pewnym czasie.

  • #46 14 Kwi 2005 03:14
    krilan
    Poziom 13  

    Maskę trzeba zabezpieczyć, bo stosowane przez producentów zabezpieczenia nie działają na złodzieji, którzy się znają na marce auta!!
    Np w mercedesie(chyba 124) można otworzyć maskę z zewnątrz gołymi rękoma!!!!!!!! Wiem, bo próbowałem u kumpla, za jego przyzwoleniem oczywiście.

    Co do układu zabezpieczającego auto w przypadku wyrzucenia kierowcy z samochodu, to oczywiście można dać sterowanie radiowe, albo przycisk, który trzeba naciskać co jakiś czas, ale łatwiejszym sposobem będzie sterowanie zabezpieczeniem po otwarciu drzwi, np jak samochód pracuje, po każdym otwarciu drzwi będzie jakis czas na naciśnięcię ukrytego wyłącznika, ażeby silnik nie zgasł.

  • #47 14 Kwi 2005 13:10
    skorpi
    Poziom 18  

    Witam
    Właśnie tak działają centralki z układami :antyporwanie i antynapad tzn po otwarciu drzwi kierowcy i zamknięciu należy przycisnąć ukryty przycisk,w przeciwnym razie po upływie określonego czasu zatrzyma nam auto.Eliminuje to przypadek ,który opisywałem wcześniej.
    Pozostaje tylko podać sposoby na zabezpieczenie maski,może ryglowanie za pomocą dodatkowej linki uruchamianej ręcznie z kabiny?

  • #48 14 Kwi 2005 14:32
    krilan
    Poziom 13  

    Ja myślałem raczej o elektrozamku.
    Może być z ukrytym przyciskiem, a może być taki bajer jak w filmie "Kurier":
    wchodzi do auta, wpisuje kod i dopiero ma dostęp do zapłonu itd.

    Z drugiej strony jak padnie akumulator, to raczej kicha (tak było właśnie w tym mercedesie-centralny zamek na pilota, a aku padł. Więc otworzyło się maskę, podpięło aku i oki). Może jakieś zapasowe gniazdo do podpięcia zas jak padnie aku??

    A z tą linką to w dużej liczbie aut jest orginalnie tak ryglowane i wystarczy tylko seryjną linkę ukryć.

  • #49 14 Kwi 2005 14:42
    mati005
    Poziom 12  

    Witam

    CptGADget napisał:
    Witam.
    Cytat:
    wystarczy przeciąć jeden z przewodów wychodzącyh z akumulatora predłurzyć oba końce preciętego prewodu i pdłączyć do przycisku ukrytego np.pod siedzeniem

    .. a następnie porzekręcić kluczyk w stacyjce i poczekać aż się d..a zapali razem z siedzeniem w czasie kiedy rozrusznik łyknie swoje 120-180 A i kabelki z przyciskiem smażyć się zaczną.:sm23:
    A i jeszcze jedno - jaki to "przycisk" kolega proponuje do realizacji swojego pomysłu?
    Takie "pomysły" to sobie można obejrzeć w samochodach Nysa, Robur lub STAR (gruźlik) lub też traktor URSUS (np. C-330). Tyle, że autorom tych pomysłów nie chodziło o zabezpieczenie antywłamaniowe lecz o bezpieczeństwo przeciwpożarowe.
    GAD.


    jak będzie wszystko dobrze zaizolowane to nic się nie będzie smarzyć i nic się nie zapali.I chodzi mi o zwykły przełącznik WŁĄCZ\WYŁĄCZ,niewiem jak to inaczej nazwać.

  • #50 14 Kwi 2005 18:54
    cikol
    Poziom 27  

    Jaki włącznik wytrzyma ci 150A. Jeśli spadek napięcia na nim wyniesie 1V moc na nim wyniesie 150W czyli dobra lutownica.

  • #51 14 Kwi 2005 23:52
    krilan
    Poziom 13  

    Co do wyłączników, to polecam wybrać się do sklepu z ciężarówkami.
    KAŻDA ciężarówka ma taki wyłącznik na zewnątrz, przy skrzynce z akumulatorami.
    Przełącznik dość spory, czerwona rączka, przekręcany, z zabezpieczeniem kluczykiem.

  • #52 15 Kwi 2005 11:30
    mati005
    Poziom 12  

    dobra macie racje nieuwzglendniłem tego ale chodzi mi o to, żeby za pomocą ukrytego przełącznika po wyjściu z samochodu odciąć dopływ prądu od czegoś co jest niezbędne do uruchomienia auta.

  • #53 16 Kwi 2005 16:13
    skorpi
    Poziom 18  

    mati005 napisał:
    dobra macie racje nieuwzglendniłem tego ale chodzi mi o to, żeby za pomocą ukrytego przełącznika po wyjściu z samochodu odciąć dopływ prądu od czegoś co jest niezbędne do uruchomienia auta.

    Musiał byś do załączenia mieć wajche podobną do tej od biegów.

  • #55 16 Kwi 2005 23:12
    skorpi
    Poziom 18  

    Ładne zabaweczki szczególnie do disla.

  • #56 13 Maj 2005 10:53
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy ktoś mogłby wrzuciś schemat tego zapezpieczenia z początku posta na elkę?
    No i oczywiście wzory płytek ( najlepiej w PDF'ie).
    Nie chcę być kolejnym " ja tez prosze o schemat".
    Pozdro

  • #57 13 Maj 2005 11:16
    mcz1
    Poziom 19  

    Apropos wyłącznika, ciekawe czy jak zachowuje w aucie sie zespół 10 fetów o możliwie niskiej oporności w stanie włączenia. Spadek napięcia byłby do przyjęcia w chwili rozruchu i jakiś radiator na ten moment pewnie też byłby w miarę mały. A jaka łatwość sterowania!

  • #58 13 Maj 2005 20:26
    krilan
    Poziom 13  

    No niestety fety by się nie sprawdziły :(
    Przy wzroście temp ich rezystancja drastycznie rośnie,
    prądy rozrusznika są rzędu 300 do nawet 500A!!!
    A w sytuacjach awaryjnych rozrusznik może być włączony nawet kilkanaście do kilkudziesięciu sekund (np. ściągnięcie auta na rozruszniku ze skrzyżowania, czy z torowiska).
    Przez ten czas by się ładnie sfajczyły.

    Jak już ma być "zdalnie" sterowany, to lepszym rozwiązaniem jest wstawienie odpowiedniego stycznika.

  • #59 16 Maj 2005 10:49
    pj007
    Poziom 11  

    Mam pytanko, jakie prądy płyną na niskim napięciu przychodzącym do cewki?

  • #60 16 Maj 2005 13:38
    krilan
    Poziom 13  

    to zależy ilucylindrowy masz silnik i do jakich obrotów się kręci, no i czy układ jest elektroniczny, czy tradycyjny, ale ok 8-10A
    Rozbieżność jest naprawdę duża dla różnych samochodów.

    np cewka do elektronicznego ukł zapłonowego ma rezyst ok 0,7...0,9Ω, cewka "tradycyjna" ma trochę więcej (bodajże coś ok.3Ω - ale dokładnie nie pamiętam)
    Tyle, że cewka pracuje impulsowo i przważnie jest doniej podłączony zawór elektromagn.