Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis 2.0 VVT-i - czy będzie współpracować z LPG?

phoenix24_05 17 Oct 2010 11:04 54295 27
  • #1
    phoenix24_05
    Level 9  
    Witam wszystkich użytkowników elektrody.

    Zakładam jeszcze raz mój temat za podpowiedzią jednego z kolegów, który usiłował mi pomóc. Za uturdnienia bardzo przepraszam ;)

    Mam pytanie do ludzi bardziej obeznanych w temacie
    Mianowicie mam na oku Toyotke Avensis benzyne z 2003 roku z silnikiem 2.0 VVT-i (150 koni) w nowej budzie i chciałbym zapytać czy ona będzie współpracowała z gazem?

    Za wszelkie udzielone mi informacje będe bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam;)
  • #2
    dett
    Level 20  
    Witam, ten silnik to D4 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, nie wiem czy znajdziesz do tego instalację gazową, może coś z BRC, ale tego nie wiem, instalacja musi być SPECJALNA DO SILNIKÓW Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKIEM BENZYNY, bo inaczej uszkodzisz sobie wtryskiwacze benzynowe.
  • #3
    phoenix24_05
    Level 9  
    To mówisz,że do tego typu silnika raczej nie założyłbym gazu?
  • #4
    dett
    Level 20  
    phoenix24_05 wrote:
    To mówisz,że do tego typu silnika raczej nie założyłbym gazu?

    Założyć można wszystko nawet normalną sekwencyjną instalację można założyć do tego auta pytanie tylko czy w ogóle będzie to funkcjonować i jak długo, osobiście to nie chciał bym się zastanawiać "czy moje wtryski benzynowe wytrzymają kolejne 10000km"
    Dlatego mówię że jeżeli jest to silnik D4 a według mojej wiedzy jest ,to bez dedykowanej instalacji do tego silnika nie masz co myśleć o gazie(jeszcze się nie spotkałem z instalacją dedykowaną do tego silnika).
  • #5
    phoenix24_05
    Level 9  
    a jeszcze mam takie pytanie do Ciebie wg tego co mówisz silnik 2.0 VVT-i to D4 a czy 1.8 VVT-i to jest ten sam silnik różniący się tylko pojemnością?
    Bo gazownik, którego się pytałem o instalacje do tego auta powiedział cytuje "że do silnika VVT-i da rade założyć gaz a do D4 już nie" tylko wg mojego rozumowania to przeciesz oba te silnika posiadają zmienne fazy rozrządu tylko jeszcze kwestia który z nich posiada ten bezpośredni wtrysk?
    Z tego co ona powiedział to tak jakby istaniały dwa silniki 2.0 VVT-i oraz D4 2.0 VVT-i śmiem twierdzić ,że gościu nie wie o czym mówi... Lub ja sie pogubiłem...
    Mogłbyś rozjaśnić moje myśli?
  • #6
    gregor0819
    Level 18  
    pytanie czy masz silnik z bezp wtryskiem benz?
    -jesli masz to inst gazowa bedzie droga inwestycja,nie kazdy instalator podejmie sie wstawiac
    -jesli masz tradycyjny wtrysk benzyny to nie ma wiekszych problemow z montażem
  • #7
    dett
    Level 20  
    Ten gościu wie o czym mówi, są dwa takie silniki 2,0 normalny ma 128km (nie jestem pewien czy posiada vvti chyba tak)tego można przerobić bez większych problemów i ten twój 2,0 D4 150km.

    D4 to oznaczenie bezpośredniego wtrysku w Toyocie masz na plastikowej obudowie silnika.
  • #8
    phoenix24_05
    Level 9  
    z tego co sie orientuje z benzynowych silników w tych Toyotach jest 1.8 129 koni i 2.0 150 nie ma dwóch dwilitrowych silników lub ja jestem w błędzie...
  • #9
    dett
    Level 20  
    to zależy czy masz t22 czy już t25, bo w tym roku modelowym szły oba,
    a sorry mój błąd ten 2,0 128km szedł tylko do 2000 roku
  • #10
    phoenix24_05
    Level 9  
    Nie ten model Toyoty rocznikowo... ;)
    Czyli nici z założeniu LPG. Szkoda benzyna strasznie droga...
  • #12
    phoenix24_05
    Level 9  
    jeszcze nie kupiłem -> patrz post pierwszy ;)
  • #13
    dett
    Level 20  
    no to nie masz problemu możesz sobie wybrać, swoją drogą ten stary post wisiał tu chyba z pół roku temu, dalej masz "na oku"?? :D

    Dla wszystkiego zamknij temat, już chyba wszystko co trzeba zostało powiedziane.
  • #14
    phoenix24_05
    Level 9  
    nie już chyba nie ;)
    Dzięki śliczne za bardzo przydatne mi informacje ;
  • #15
    QwerX
    Level 2  
    toyota avensis verso t22 2002rok 2.0 vvt-i nalatane już 854tyś km z czego 720 na gazie wtryski jeszcze oryginalne ale już zaczyna szarpać więc pora wymienić w silniku wymieniałem jedynie 100tyś temu cewki bo jedna siadła tak to tylko tankować i lać olej co 10-15tyś km nowy nawet rozrządu nietykałem kompresja w okolicach 10 instalacja normalna sekwencyjna ;) takie odświeżenie postu dla potomnych a i wymiana swiec co 150 km lub czasem co 80 bo przez gaz lubi je wypalać
  • #16
    Adamorod
    Level 9  
    dett wrote:
    Witam, ten silnik to D4 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, nie wiem czy znajdziesz do tego instalację gazową, może coś z BRC, ale tego nie wiem, instalacja musi być SPECJALNA DO SILNIKÓW Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKIEM BENZYNY, bo inaczej uszkodzisz sobie wtryskiwacze benzynowe.


    Brc mają do pośredniego i bezpośredniego. Chociaż ja szedłbym w 1.8 i sekwencję, np SQ 32 od Brc - nie do zajeżdżenia.
  • #17
    JanuszM
    Level 17  
    Adamorod wrote:

    Brc mają do pośredniego i bezpośredniego. Chociaż ja szedłbym w 1.8 i sekwencję, np SQ 32 od Brc - nie do zajeżdżenia.


    Masz na myśli 1.8 VVT-i o mocy 129 koni? To chyba kod silnika 1ZZ-FE produkowane do 2003 roku.
  • #19
    psooya
    Level 38  
    Stag 400dpi ma emulator do D4 jesli tam jest taki silnik. Również proponuje lubryfikacje ale do skrzyni korbowej co 10kkm. Mam zagazowany avensis 2.0 kod silnika któryś ZR-FE valvematic. Śmiga a kiedy umra zawory wydechowe tego nie wiem. Zastowałem różne kombinacje by proces opóźnić i ciągle badam temat bo sa silniki co po 10kkm maja zgon ale glownie 1.0.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podaj kod silnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeśli zdecydujesz się na montaż to tylko pojedyncze wtryskiwacze i tylko baaaarrrdzzoooo mega uczciwy kumaty gazownik.
    Mój ZR poszedł na ac w03, kme tur, stag qbox plus z wykorzystywanym czytnikiem obd bez adaptacji oraz emulatorem poziomu paliwa.
    Wierciłem w głowicy.
  • #22
    Eidems
    Level 29  
    psooya wrote:
    A jak powiem, że ssace chroni to obalisz to?

    Nie ośmieszaj się, lubryfikacja to "dupochron" dla monterów najczęściej BRC. Lepsze efekty uzyskasz przez dotrysk PB i nie masz brudnego kolektora ssącego, zalepionego jakimś "ulepszaczem". Dla mnie to możesz montować instalację VSI prins + lubryfikacja + dotrysk PB tylko po co?
  • #23
    zibi999
    Level 14  
    @psooya ;)



    Ja osobiście nie wyobrażam sobie lpg bez lubry , może to banał ale mieszanka wypala nagar gromadzący się na zaworach ... przecież po to głownie zostało wypuszczone w tym celu na rynek .

    owszem może i kolektor jest brudniejszy ale tego nie unikniesz chyba że zainstalował byś dotrysk pb i wyelminował lubre ale to temat na dłuższą rozmowę ponieważ każdy coś innego preferuje.
  • #24
    psooya
    Level 38  
    Eidems wrote:
    psooya wrote:
    A jak powiem, że ssace chroni to obalisz to?

    Nie ośmieszaj się, lubryfikacja to "dupochron" dla monterów najczęściej BRC. Lepsze efekty uzyskasz przez dotrysk PB i nie masz brudnego kolektora ssącego, zalepionego jakimś "ulepszaczem". Dla mnie to możesz montować instalację VSI prins + lubryfikacja + dotrysk PB tylko po co?

    Zadałem pytanie na które nie dostałem odpowiedzi.
    Ponieważ nie wiesz to wyobraź sobie, że do puki na zaworze jest olej czy masło czy nawet kocie specyfiki to najpierw one ulegaja spaleniu a dopiero potem degradacji ulega materiał.
    Wiec to dziala nawet jak tam nalejesz kujawskiego. Tylko tyle. Dotrysk pb by musiał być w ilość 50% paliwa żeby dalo to sensowny przebieg pojazdu.
    Na razie testuje zupełnie inne rozwiązanie.
  • #25
    Eidems
    Level 29  
    psooya wrote:
    Eidems wrote:
    psooya wrote:
    A jak powiem, że ssace chroni to obalisz to?

    Nie ośmieszaj się, lubryfikacja to "dupochron" dla monterów najczęściej BRC. Lepsze efekty uzyskasz przez dotrysk PB i nie masz brudnego kolektora ssącego, zalepionego jakimś "ulepszaczem". Dla mnie to możesz montować instalację VSI prins + lubryfikacja + dotrysk PB tylko po co?

    Zadałem pytanie na które nie dostałem odpowiedzi.
    Ponieważ nie wiesz to wyobraź sobie, że do puki na zaworze jest olej czy masło czy nawet kocie specyfiki to najpierw one ulegaja spaleniu a dopiero potem degradacji ulega materiał.
    Wiec to dziala nawet jak tam nalejesz kujawskiego. Tylko tyle. Dotrysk pb by musiał być w ilość 50% paliwa żeby dalo to sensowny przebieg pojazdu.
    Na razie testuje zupełnie inne rozwiązanie.

    Przesyłam zdjęcie kolektora po lubryfikacji z innego forum, jak chcesz mieć taki syf to montuj ;)
    Toyota Avensis 2.0 VVT-i - czy będzie współpracować z LPG?
  • #27
    Toporek98
    Level 11  
    Mam instalację BRC + lubra w toyocie yaris ale takiego kolektora to na pewno nie mam. Postaram się Wam zrobić zdjęcie i wrzucić na forum jak to wygląda u mnie :)