Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1,7TD ISUZU problem z modułem świec żarowych

RIDEL 21 Oct 2010 19:36 15614 41
  • #31
    korarm
    Level 13  
    Napisałeś:
    "Mogę śmiało ci powiedzieć jakie jest napięcie na tym kablu niebiesko-białym bo to też sprawdziłem, jak jest zapalony silnik to napięcie wynosi 12V(12,5V) w miarę jak zwiększam obroty silnika to napięci rośnie, z tym że są to dziesiętne Volta"
    Widzę, ze nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi....
    Jeśli napięcie tyle wynosi to trochę mało.
    Powinno być 14v na chodzącym silniku.
    Nie wiem czy to może być przyczyną.
    Ale chodziło mi o to, żeby porównać napięcie na aku z tym napięciem na niebiesko-białym
    Pomiar możesz zrobić tylko na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu.
    Chodzi o to, ze podejrzewam diode spaloną w alternatorze.
    Najlepiej widział byś to na oscyloskopie.
    Rozumiesz teraz o co chodzi?
    Jeśli jedna lub 2 diody z 3 ech będą walnięte wówczas moduł wykres napięcia może widzieć tak, ze raz jest a raz nie ma.
    Być może to jest przyczyną u Ciebie dlatego taką hipotezę wysunąłem żebyś to sprawdził.
    Na logikę to może się zgadzać z objawami bo moduł widzi, że raz silnik jest odpalony a raz nie jest odpalony.
    Co do przełącznika jeśli nie pójdzie inaczej zrobić to po prostu jak utniesz przewód niebiesko-biały to z tego co zrozumiałem układ działa normalnie poza tym, że nie grzeje świec na chodzącym silniku?
    czyli tak byś mógł zostawić, świece od tego się nie przepalą ani nic nie ucierpi.
  • #32
    andiRT
    Level 18  
    Więc jednak ma to związek z alternatorem.Jeśli po odłączeniu tego biało -niebieskiego świece grzeją ale nie dogrzewaja po uruchomieniu silnika to po co kombinować?Zostaw tak i dasz wytchnienie alternatorowi.Nie bedzie musiał zasilać świateł i świec żarowych jednocześnie.
  • #33
    RIDEL
    Level 9  
    korarm wrote:
    Napisałeś:
    "Mogę śmiało ci powiedzieć jakie jest napięcie na tym kablu niebiesko-białym bo to też sprawdziłem, jak jest zapalony silnik to napięcie wynosi 12V(12,5V) w miarę jak zwiększam obroty silnika to napięci rośnie, z tym że są to dziesiętne Volta"
    Widzę, ze nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi....
    Jeśli napięcie tyle wynosi to trochę mało.
    Powinno być 14v na chodzącym silniku.
    Nie wiem czy to może być przyczyną.
    Ale chodziło mi o to, żeby porównać napięcie na aku z tym napięciem na niebiesko-białym
    Pomiar możesz zrobić tylko na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu.
    Chodzi o to, ze podejrzewam diode spaloną w alternatorze.
    Najlepiej widział byś to na oscyloskopie.
    Rozumiesz teraz o co chodzi?
    Jeśli jedna lub 2 diody z 3 ech będą walnięte wówczas moduł wykres napięcia może widzieć tak, ze raz jest a raz nie ma.
    Być może to jest przyczyną u Ciebie dlatego taką hipotezę wysunąłem żebyś to sprawdził.
    Na logikę to może się zgadzać z objawami bo moduł widzi, że raz silnik jest odpalony a raz nie jest odpalony.
    Co do przełącznika jeśli nie pójdzie inaczej zrobić to po prostu jak utniesz przewód niebiesko-biały to z tego co zrozumiałem układ działa normalnie poza tym, że nie grzeje świec na chodzącym silniku?
    czyli tak byś mógł zostawić, świece od tego się nie przepalą ani nic nie ucierpi.

    Nie wiem czy dobrze rozumuje, ma wpiąć miernik w kabel niebiesko-biały idący od altka a masę?Co do tych diód to morze i masz rację pomimo tego że jest to nowy alternator(zakupiłem go na allegro na 99% jest to jakaś chińszczyzna bo nie ma żadnej nazwy)morze być jakaś walnięta.Spróbuje to pomierzyć a może będzie lepie wymontować altek i sprawdzić diody.
  • #34
    korarm
    Level 13  
    Tak może będzie lepiej je sprawdzić.
    Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika.
    Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw.
    Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego
    a potem do plusowego od akumulatora.
    Jeśli różnica będzie tych 1 do 2 wolty to może być ta dioda uszkodzona.
  • #35
    romoo
    User under supervision
    To podpowiem że jest przekaźnik w słupku kierowcy sterowany z alternatora i to on gasi kontrolkę.
  • #36
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    przekaźnik w słupku kierowcy

    Chyba w Anglii ? ;)
  • #37
    RIDEL
    Level 9  
    korarm wrote:
    Tak może będzie lepiej je sprawdzić.
    Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika.
    Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw.
    Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego
    a potem do plusowego od akumulatora.
    Jeśli różnica będzie tych 1 do 2 wolty to może być ta dioda uszkodzona.

    Witam, dzisiaj pomierzyłem napięcia na niebiesko-białym przewodzie a masą 13,9V a +akumulatora a masą 14,3V jest to napięcie ładowania alternatora.Czy tak mała różnica napięć może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód skoro ładowanie jest ok?
  • #38
    korarm
    Level 13  
    RIDEL wrote:
    korarm wrote:
    Tak może będzie lepiej je sprawdzić.
    Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika.
    Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw.
    Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego
    a potem do plusowego od akumulatora.
    Jeśli różnica będzie tych 1 do 2 wolty to może być ta dioda uszkodzona.

    Witam, dzisiaj pomierzyłem napięcia na niebiesko-białym przewodzie a masą 13,9V a +akumulatora a masą 14,3V jest to napięcie ładowania alternatora.Czy tak mała różnica napięć może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diod skoro ładowanie jest ok?

    mam nadzieję, że wykonałeś pomiar tak jak pisałem na wyłączonych odbiornikach prądu.
    Taka mała różnica to nie sądzę, żeby były jakieś diody spalone.
    Czyli na 93,64% masz moduł do wymiany.
    Możesz jeszcze zrobić test z tym podaniem na krótko napięcia na niebiesko-biały
    Ale przecięty i od strony modułu.
    Jak dojdziesz już co jest to napisz sam jestem ciekawy co wyjdzie.
  • #39
    RIDEL
    Level 9  
    Tak, wszystko co pobiera prąd było wyłączone, też tak się mi wydaje.Spróbuje tak zrobić że podam plus na niebiesko-biały tylko jak odpalony, a jak co to będę szukał moduł i na pewno się odezwę i napiszę co i jak.Wielkie dzięki mimo wszystko za pomoc.
  • #40
    ele5
    Conditionally unlocked
    Dajcie spokój z tymi przekaznikamki. Tak jak romo pisał. zagrzewa po zapaleniu i trzyma na grzaniu po odpaleniu jeszcze przez jakis czas i tyle. Kara dla alternatora no ale nikt nie mówił że będzie łatwo...
  • #41
    korarm
    Level 13  
    ele5 wrote:
    Dajcie spokój z tymi przekaznikamki. Tak jak romo pisał. zagrzewa po zapaleniu i trzyma na grzaniu po odpaleniu jeszcze przez jakis czas i tyle. Kara dla alternatora no ale nikt nie mówił że będzie łatwo...

    No to ja wiem, że to jest prawidłowe.
    Sam pisałem, że świece muszą grzać przed, w czasie po rozruchu silnika przez jakiś czas.
    i tak w każdym dieslu jest poza starym Żukiem gdzie był przycisk gdzie ręcznie uruchamiałeś świece.
    W sumie już nie wiem sam o co tu chodzi
    przyznaje, że działanie jest prawidłowe myślałem, że na odpalonym silniku ten przekaźnik wariuje co było by nie właściwym działaniem.
  • #42
    RIDEL
    Level 9  
    Witam, o tuż nie udało się mi kupić modułu, zastosowałem sterowanie poprzez przekaźnik i przycisk typu "start".Przekaźnik jest z podtrzymaniem zasilania do momentu wyłączenie zapłonu.Dziękuje wszystkim zainteresowanym, zamykam temat.