Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W168 Mercedes A klasa 1,7CDI 1999 -przycisk ryglowania drzwi

orlandoo 17 Paź 2010 19:57 8584 9
  • #1 17 Paź 2010 19:57
    orlandoo
    Poziom 2  

    Witam!

    Mam następujący problem z moim mercem W168 Avantgarde 1,7cdi 1999:

    Otóż potrzebuję się dostać do przewodów na których jest podawana masa do zamykania i otwierania centralnego zamka - chcę podpiąć dodatkową centralkę na pilota bo oryginalne piloty mi padły na amen.

    Szukałem w internecie informacji na ten temat na forum mercedesa i znalazłem schemat na którym pisze że centralką należy się wpiąć w przewody wychodzące w wiązce drzwi pasażera z przodu, ale w mojej wersji te kolory się nie zgadzają :( doszukałem się również że można wpiąć się w wiązkę idącą do centralnego przycisku ryglowania drzwi na kokpicie - ten przycisk ponoć podaję masę i na przemian zamykają lub otwierają się wszystkie zamki.

    Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada jakiś schemat tej instalacji? Gdzie, w którym miejscu szukać jakichś kostek połączeniowych gdzie przechodzi ten przewód od przycisku? Chciałbym uniknąć rozbierania całego kokpitu żeby podłączać się przy samym przycisku, tylko w miarę takiej możliwości podłączyć się pod niego gdzieś w okolicach wnęki z całą elektroniką pod nogami pasażera.

    Za całą pomoc lub podsunięcie alternatywnego rozwiązania z góry szczere DZIĘKUJĘ i pozdrawiam serdecznie!

    0 9
  • #2 19 Paź 2010 08:32
    hollow
    Poziom 20  

    Najlepiej podłączyć się pod włącznik na środku deski, dwa kabelki i po sprawie.

    0
  • #3 19 Paź 2010 11:56
    advsystems
    Poziom 9  

    Nie podpinaj się do wyłącznika w desce bo:
    1) Jeśli masz zamknięte auto i lekką szparę poprzez niedomknięte okno to wystarczy kawałek drutu żeby otworzyć auto.
    2) jeśli zamkniesz kluczykiem drzwi to nie otworzysz pilotem bo po fizycznym zamknięciu zamka w drzwiach pilotem już nie otworzysz.

    Jeśli chodzi o podłączenie się do centralnego zamka - po stronie kierowcy w drzwiach masz mikroswitche przy zamku. Od nich wychodzi para przewodów sygnałowych i masa (kolory sprawdź sam zdejmując bok drzwi bo w zależności od rocznika kolory się różnią.

    Masz w tych przewodach sterowanie masą - jeden zamyka, drugi otwiera.
    Najlepiej się do nich dobrać przy nogach kierowcy przy wyjściu z karoserii.

    Zrobiłem to u siebie i śmiga aż miło ! Jedna uwaga jak będziesz kombinował i często zmuszał pompkę pneumatyczną do pracy w czasie eksperymentów może się zdarzyć że zadziała zabezpieczenie termiczne samej pompki i wtedy odczekaj do 10 minut.

    0
  • #4 19 Paź 2010 18:52
    hollow
    Poziom 20  

    Tak a jak ktoś będzie miał kamień to wybije szybę i nie będzie się bawił drucikiem. LOL

    Jeżeli zastosuje diody na włączniku to będzie ok, mam właśnie tak i jest dobrze, ale owszem jest inny sposób jak zawsze jest ich kilka.

    0
  • #5 19 Paź 2010 21:41
    advsystems
    Poziom 9  

    No nie no się zgadzam ale wiem że argument niemożności otwarcia auta bez kluczyka samym pilotem jakoś do mnie przemówił. Za to polecam przycisk awaryjnych jako źródło mignięcia kierunkowskazów przy zamykaniu, nie potrzeba diod, majstrowania przy wiązkach pod wskaźnikami - jedyny problem to akurat tutaj musiałem dawać przekaźnik bo sterowanie mignięciem z odbiornika radiowego było w plusie :-)

    Pozdrawiam i powodzenia

    0
  • #6 21 Paź 2010 15:34
    orlandoo
    Poziom 2  

    advsystems napisał:
    Nie podpinaj się do wyłącznika w desce bo:
    1) Jeśli masz zamknięte auto i lekką szparę poprzez niedomknięte okno to wystarczy kawałek drutu żeby otworzyć auto.
    2) jeśli zamkniesz kluczykiem drzwi to nie otworzysz pilotem bo po fizycznym zamknięciu zamka w drzwiach pilotem już nie otworzysz.



    1) I tak wystarczy że ktoś wybije szybę i otworzy, ale przecież nawet bez tej instalacji centralki z pilotem wystarczy drut żeby wcisnąć przycisk centralnego?
    2) jak działał mi pilot wiele razy zamykałem kluczykiem, potem wymieniałem baterie i auto się otwierało? (dlaczego wiele razy? - bo zanim pilot padł, to non stop po dwóch trzech dniach rozładowywał mi baterie)


    Też tak macie że jak zamykacie samochód kluczykiem to trzeba wszystkie zamki łącznie z bagażnikiem zamykać ręcznie? (po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy zamykają się tylko drzwi kierowcy...) Sprawdziłem czy idą jakieś druty od sterowania centralnego zamka w drzwiach kierowcy i jest tak samo jak po stronie pasażera - brak takowych :), do tego wszystko wygląda fabrycznie - to by tłumaczyło że trzeba wszystkie zamki zamykać osobno...

    Mój centralny zamek zachowywał się tak, że z pilota zamykał i otwierał wszystkie zamki łącznie z bakiem.

    Jak pilot padł to trzeba zamykać wszystkie zamki ręcznie i baku oczywiście nie da się zamknąć, wygląda to tak jak by nie było siłownika master po stronie kierowcy tylko slave, ale co ciekawe - jak otworzę zamek kierowcy kluczykiem, bolec się dźwignie, otwieram drzwi i w momencie puszczenie krańcówki cała reszta zamków się otwiera :|

    0
  • #7 21 Paź 2010 16:45
    advsystems
    Poziom 9  

    ....yyy no tak ja przynajmniej nie mam. W drzwiach mam normalnie mikroswitche jak opisywałem. Aż sprawdzę wpływ krańcówki na otwieranie i zamykanie samochodu. Jak mniemam nie kupiłeś auta po przekładce? Mam ten sam rocznik i aż dziwne. Jak możesz prześlij mi na priva numer VIN to sprawdzę fabryczną kompletację i może tam będzie coś o zamku. Czasami klienci kompletowali np. wersję classic i dodawali bajery za dopłatą ale .... hmmm... aż dziwne.

    0
  • #8 21 Paź 2010 17:12
    gałgan1
    Poziom 14  

    tak w tym przypadku mozliwe jest tyko podłączenie sie pod przycisk na kokpicie tam też można podłączyć sygnalizację kierunkowskazami ( też masa) aby dostać się do wiązki trzeba odchylić delikatnie cały środkowy tunel (najpierw odkręcić plastiki z lewej strony pod kierownicą , wiązka będzie szła przy nawiewach bardzo łatwo mozna ją wyjąć szprychą
    pozdrawiam

    0
  • #9 25 Paź 2011 20:00
    mariusz_kom
    Poziom 10  

    Przycisk na środku konsoli wyjmuje się bez problemu i konieczności podważania bądź wyciągania jakimiś drutami wiązki. Wystarczy podważyć go od spodu płaskim wkrętakiem i lekko pociągając go do siebie i ruszać nim na boki po 20 sek. mamy go na wierzchu. Przetestowane, działa na 100%

    0
  • #10 02 Sty 2014 15:38
    konrad_biala
    Poziom 7  

    Witam trochę wody upłynęło od ostatniego postu ale mam pytanie pod które kable konkretnie podpiąć sterowanie centralnego oraz kierunki pod środkowy przycisk

    0