Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b3 [Wysokie obroty, szarpanie]

blondyn26044 17 Oct 2010 20:31 8915 7
  • #1
    blondyn26044
    Level 11  
    Witam ostatnio nie mogę się uporać z jednym problemem otóż kiedyś mój passat b3 1.6 benzyna + lpg 1990 r. 53 kw. Nie miał mocy. Na warsztacie została wymieniona ta guma na kolektorze i uszczelki ponieważ łapał sobie powietrze. Silnik jest po kapitalnym remoncie. Wszystkie podciśnienia zostały prawidłowo podłączone według schematu z literatury "Sam naprawiam". Wszystko było ok do czasu. Ostatnio odpalam go a on czy zimny czy ciepły na początku ma dosyć wysokie obroty (nie powiem jakie bo brak obrotomierza) ale to słychać. Dzieje się tak tylko na benzynie. Kiedy jadę spokojnie to tak nie odczuwać tego ale gdy dam gazu to tak delikatnie poszarpuje jak by miał zaraz zgasnąć. Dodam, że po przełączeniu na gaz wszystko jest ok i ładnie pracuje. Schodzi z obrotów. Wydaje mi się też, że jakoś dużo pali bo ta wskazówka ciągle tak w dół leci a robię tylko 6 km dziennie na benzynie? czasami podczas odpalania czuć trochę benzynę w środku. Samochód jest na monowtrysku. Proszę o pomoc, bo nigdzie nie mogę uzyskać odpowiedzi.. A także jestem młodym mechanikiem więc nie chce jeździć gdzieś po warsztatach i wydawać kasy ;) Pozdrawiam
  • #2
    Mario Mario
    Level 13  
    Jeżeli na benzynie źle a na gazie dobrze więc musisz sprawdzić układ zasilania benzyną.
  • #3
    blondyn26044
    Level 11  
    Układ zasilania benzyną, no tak ale od czego zacząć? Wysokie obroty przy odpalaniu i poszarpywanie to raczej nie wina uszkodzonych przewodów?
  • #4
    igorek83
    Level 24  
    Sprawdź ciśnienie paliwa, za filtrem i przed.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    a gaz z emulatorem czy bez??
  • #5
    blondyn26044
    Level 11  
    Problem z szarpaniem rozwiązany. Po prostu masa od sondy była urwana. Zlutowałem, przykręciłem i nie szarpie, ale problem z wysokimi obrotami został i co teraz? :|

    Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie klem nic nie pomogło.. uszczelka ta przy kolektorze i reszta nowe więc lewego powietrza nie łapie.. czy może to być wina któregoś z czujników temperatury? a i bym zapomniał o ważnym szczególe a tak przynajmniej mi się wydaje, że ważnym. Otóż po przejechaniu 5 km zszedł trochę z obrotów na benzynie lecz na luzie dałem mu gazu i znowu trzymał wysokie obroty.. Bardzo proszę o odpowiedź
  • #6
    revq
    Level 12  
    czy mógłby ktoś odpowiedzieć na pytania blondyn26044
  • #7
    wytrych121
    Level 21  
    blondyn26044 wrote:


    Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie klem nic nie pomogło.. uszczelka ta przy kolektorze i reszta nowe więc lewego powietrza nie łapie.. czy może to być wina któregoś z czujników temperatury? a i bym zapomniał o ważnym szczególe a tak przynajmniej mi się wydaje, że ważnym. Otóż po przejechaniu 5 km zszedł trochę z obrotów na benzynie lecz na luzie dałem mu gazu i znowu trzymał wysokie obroty.. Bardzo proszę o odpowiedź
    Odnośnie silnika krokowego - tam go nie ma. Jest natomiast nastawnik przepustnicy. Po odpięciu wtyki obroty powinny wzrosnąć, o ile są wolne obroty. Klemę odpinałeś, ale nie opisałeś co zrobiłeś potem. Po odłączeniu akumulatora - na zimnym silniku, podłączasz zacisk, uruchamiasz go i pozwalasz aby się zagrzał bez "dotykania" pedału gazu, do włączenia wentylatora chłodnicy. Gasisz silnik i ma być. Jeżeli nie to czujnik temperatury do wymiany, jeżeli masz dwa to ten odpowiadający za tzw.ssanie. Aha, zapomniałbym, potencjometr przepustnicy może jeszcze szwankować.
  • #8
    revq
    Level 12  
    Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100
    Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody do świec, rurki z podciśnieniem, brak reakcji, podstawiłem drugi nastawnik biegu jałowego to samo.
    Po przekręceniu zapłonu słychać, że silniczek pracuje idzie na niego 12V, miernikiem sprawdzałem oporność 4,8-4,9om na obu silniczkach. Po podłączeniu widać w nim, że się otwiera zawór.
    Po odłączeniu przepływomierza silnik gaśnie, po odłączeniu wtyczki TPS brak reakcji. Napięcie na TPS 4,96V (tylko dwa piny). Generalnie obstawiam, że uszkodzony jest jeden (z dwóch czujników przepustnicy TPS). Nie ma na nich widocznych oznaczeń jutro popytam w sklepach z częściami.

    Zdjecia TPS:
    http://finek.eu/248854

    http://finek.eu/248855

    VW 1G2 3V2 JETTA GL (USA)
    symbol: RV
    poj. 1781
    śr.cyl. 81
    skok tłoka 86,4
    ilość cyl.w 4R
    kW 77
    model auta Golf II/Jetta (USA)
    lata prod. 9/87-7/89
    typ silnika i, kat
    rodzaj zapłonu KE-Jetronic/ VW Digifant
    benzyna, wielopunkt