Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xerox dc 250 - problem z instalacją skanera

17 Paź 2010 20:41 2790 7
  • Poziom 9  
    Mam problem z instalacją skanera sieciowego w dc 250 xerox. Na xerox-sie się nie znam ale ustawienie skanera wydaje się proste... Tylko że po ustawieniu ftp-a lub smb skany nie lądują we wskazanym katalogu na komputerze (katalog udostępniony do zapisu oczywiście, ip jest poprawne, firewall zdjęty w ogóle, maszyna drukuje, wskazany poprawnie login i hasło) choć w logach zapisane są jako udane. Problem może prozaiczny ale nie wiem jak go rozwiązać:( Jeżeli ktoś miał podobne doświadczenia to proszę o pomoc.
  • Poziom 24  
    Skanowanie w xeroxach jest na 2 sposoby:
    - pierwsze: tworzysz "job template: w nim są właściwości skanu i miejsce docelowe" a skany wysyłane są na adres FTP bądź SMB
    - drugie: również trzeba utworzyć "job template: w nim są tylko właściwości skanu" a skany wysyłane są do Fiery, z której obrazy ściąga się instalując odpowiedni sterownik do scanu.
  • Poziom 9  
    Stworzyłem templat-y ze wskazaniem ścieżki ftp, udostępnionego do zapisu katalogu, loginu i hasła (dla dwóch różnych komputerów z Windows Xp i Windows 7, podpiętych do sieci lokalnej, z wyłączonymi firewall-ami). Skanowanie z wykorzystaniem tych templat-ów odbywa się, maszyna nie zgłasza błędu, ale skany nie pojawiają się w katalogach.

    Drugi sposób też próbowałem (może błędnie), mianowicie z wykorzystaniem templatki w której zadeklarowany jest skan do mailbox-a "guest" przeprowadziłem skanowanie, następnie wykorzystałem program Fiery Remote Scan 5 i znalazłem pliki na Fiery. Wskazałem je do ściągnięcia do wybranego katalogu i wyskakuje błąd "Exception Occured" - pliki znajdują się po operacji w katalogu ale są puste - 0 bajtów każdy.

    Jak próbuję stworzyć nową templatkę z mailbox-em "guest" to wyskakuje błąd - nie ma takiej templatki.

    Próbowałem wobec tego wejść w konfigurację Fiery z poziomu przeglądarki wpisując adres maszyny w url-u. Administracja "Webtools3" działa dopóki nie spróbuję uruchomić "Lunch Configure" wtedy, pomimo poprawnie zainstalowanego apleta Javy aplikacja się wywala tj. po przyjęciu poprawnego, podanego przez Klienta loginu i hasła (jak wpisze inne to nie przechodzi dalej w ogóle i podaje że login/hasło błędne) pojawia się biały ekran i nic więcej. Tego próbowałem również na dwóch różnych komputerach z różnymi systemami.

    Ustawienie skanowania na tym Xerox-ie wydawało mi się formalnością a teraz wydaje mi się czymś magicznym (no chyba że fiera jest uszkodzona ale maszyna poza tym działa poprawnie).

    Będę wdzięczny za pomoc:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze dodam, że z poziomu Fiery Remote Scan skanowane pliki mają wszystkie właściwości - rozmiar pliku, datę i czas utworzenia, rozdzielczość, a nawet liczbę stron, można je też skasować a wtedy program potwierdza kasowanie pliku z mailbox "guest".

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Trzeba przeinstalować oprogramowanie Fiery z dołączonych płyt.
  • Poziom 21  
    Kolega darqsx ma rację aczkolwiek tak drastyczna metoda może nie być konieczna lub przy jej zastosowaniu może okazać się rozwiązaniem chwilowym. Proponuję w pierwszej kolejności zainteresować się patchami do fiery na stronie xeroxa. Strasznie dawno się tym bawiłem więc nie podam ścisłych konkretów bo musiał bym tego poszukać. O ile dobrze pamiętam w sofcie fiery jest bug, który w ten sposób rozkłada skanowanie. Jest na to poprawka i można ją ściągnąć ze strony xerox. Powinna być zainstalowana jak skanowanie jest działające żeby nie było przykrych konsekwencji. Jednakże o ile tak się nie stało można w pierwszej kolejności zrobić pełną reinicjalizację fiery do ustawień fabrycznych. Następnie wstępnie ją skonfigurować i wgrać patche. Ważne jest to że nie można ich wgrywać ot tak. Musi być zachowana kolejność. Najlepiej chronologicznie wszystkie jakich brakuje. Jeśli nie pomoże to niestety trzeba wykorzystać rozwiązanie kolegi darqsx i koniecznie wgrać komplet poprawek. Bez poprawek z czasem można spodziewać się tego samego.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam!
    Z tego co mi wiadomo patche na stronie Xeroxa nie poprawiają tego błędu tylko jakieś błędy w graficznej obróbce. Można natomiast włączyć automatyczną aktualizację i Fiera pobierze sobie sama aktualizacje z serwera EFI aczkolwiek może się zdarzyć że po n-tej aktualizacji maszyna się już nie podniesie co wiem z własnego doświadczenia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Sprawdziłeś czy Ci się wydaje ? Proszę wykaż minimum zaangażowania jeśli na prawdę chcesz komuś pomóc bo to co napisałeś nie ma odzwierciedlenia w prawdzie.
    Dla przykładu w opisie composite patch 2 można znaleźć:
    Cannot retrieve a scanjob from the Fiery via WebTools. (1-T2ZJH) lub
    Scanning via SMB on a Microsoft Vista operating system does not work properly. (1-VRZ4R)
    Nie pamiętam czy to któryś z tych ale jestem pewien że jest na to patch. Zapobiega występowaniu tej usterki. Oczywiście wcześniej należy doprowadzić skanowanie do prawidłowego działania, stąd w poprzednim poście mowa o reinicjalizacji.

    31.08.2012 g. 10:00
    Uzupełniając powinno to wyglądać mniej więcej tak. Obecnie sprawa jest prostsza bo występują tylko dwa composite patche. Patche nas interesujące znajdują się w 1-Z4E66.
    - na początek dobrze jest wykonać backup templates. Wchodzimy na Fiery, logujemy się, w zakładce scan settings robimy export.
    - sprawdzamy jakie patche są zainstalowane. Zaleca się wyłączenie wszystkich blokad pop-up i w IE8 włączenie trybu zgodności.
    - wykonujemy reinicjalizacje Fiery. Wchodzimy na stronę Fiery, w zakładce "Configure" klikamy "Launch configure", logujemy się, wybieramy "server" następnie "Backup and Restore" i tam klikamy "Restore Fiery Factory Default Settings". Jeśli jest problem z otwieraniem okien, należy sprawdzić wersje Javy.
    - teraz instaluijemy patche. Najpierw 1-U8E58 (o ile nie było go wcześniej) potem 1-Z4E66. Ważne żeby po instalacji każdego z patchy zrestartować Fiery.
    To powinno pomóc. Jeśli nie to tak jak pisał wcześniej kolega, reinstalacja całego softu i koniecznie w pierwszej kolejności patche.

    Na marginesie ten błąd jest zależny jeszcze od wersji softu na Fiery. Do starszych softów te patche nie mają zastosowania, natomiast tam nie było tego typu problemów, choć zdarzały się podobne, typu brak dokumentów w skrzynce ale problem leżał w większości w Javie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Zanim zaczniesz coś robić to upewnij się co masz. Maszyna wersja, Fiera wersja, gdy ściągniesz patha i zainstalujesz nieodpowiedniego to niestety może się zdażyć iż bez serwisu się nie obędziesz (uważaj iż nie każdy serwis sobie poradzi nawet autoryzowany).

    Pamietaj iż gdy fiera Ci nie wstanie to nie tylko nie będziesz mógł skanować ale i zapewne drukować no ale człowiek uczy się na błędach :)