Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik impulsów 7-mio cyfrowy na atmega

17 Paź 2010 20:53 2247 5
  • Poziom 10  
    Witam

Mam wielką prośbę do kolegów "Atmegowców". potrzebuję zbudować licznik impulsów na 7 cyfr z pamięcią po wyłączeniu napięcia zasilania. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego rozwiązania. Proszę jeśli to możliwe o jakieś sugestie dot wyboru atmegi - jaką? schemat i najlepiej program. mogę zaoferować podziękowanie w punktach - kwestia dogadania się. Jestem początkującym "atmegowcem" więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Zagadnienie w sumie nie jest aż takie trudne. Jeżeli freq impulsów nie jest zbyt wysokie to podłączasz je pod wejście timera i liczysz. Jedyne co musisz zrobić dodatkowa zmienna, i przeliczać przekręcenia się timera, bo one w atmegach są chyba tylko 16 bitowe. 7 cyfr przekracza zakres takiego timera jakieś 150 razy. W programie głównym tylko cały czas aktualizujesz wyświetlacz wartością

Zapamiętanie najlepiej zrealizować "na baterii".Najlepiej dać zewnętrzną pamięć ram podtrzymaną baterią patykową, albo zasilić atmegę z baterii i usypiać po zaniku napięcia zasilania. Zapis za każdym razem do pamięci eeprom jest głupi, bo szybko ilość cykli jej się wyczerpie.

Jedyne co możesz jeszcze wykombinować to układ wykrywający odłączenie zasilania i zapisujący wtedy do pamięci eeprom wartość z licznika. Nigdy tego nie robiłem, ale to chyba aż takiego trudne do wykonania by nie było.

Na gotowca nie licz, bo za punkty nikt go Tobie nie zrobi.

Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    sprecyzuj podstawowe parametry
    - częstotliwość impulsów
    - format wyjścia

Znając te dane będziemy mogli zabrać się za zaprojektowanie układu.
  • Poziom 10  
    Witam