Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus - Pompka paliwa

piotrek power 23 Wrz 2004 19:10 24180 18
  • #1 23 Wrz 2004 19:10
    piotrek power
    Poziom 27  

    W Polonezie (97r) przestała działać pompka paliwa, co się mogło stać?
    Jak ją wymontować aby można ją sprawdzić?
    Proszę o pomoc.

    1 18
  • Relpol
  • #2 23 Wrz 2004 19:57
    pelek
    Poziom 20  

    sprawdż najpierw czy działa przekażnik i czy cały jest bezpiecznik.całość powinno się znajdować za schowkiem po stronie pasażera.

    2
  • Relpol
  • #3 23 Wrz 2004 20:20
    CAMARENA
    Poziom 23  

    o ile pamiętam to pompkę można wybrać dopiero po opuszczeniu zbiornika ale to zależy od modelu.pod schowkiem są bezpieczniki i przekaźniki od pompki

    1
  • #4 23 Wrz 2004 20:47
    sharp
    VIP Zasłużony dla elektroda

    faktycznie, aby dostać się do pompy trzeba by wywalić zbiornik. W Plusie skrzynka bezpieczników jest pod dechą rozdzielczą po stronie kierowcy, bezpiecznik nr 13 (czerwony 10 A),jeśli jest to wielopunkt warto sprawdzić też przekaźnik umieszczony w tej samej skrzynce.Jeśli okaże się to sprawne sprawdź omomierzem ciągłość obwodu zasilania pompy - powinien pokazać kilkanaście omów.

    0
  • #5 23 Wrz 2004 20:57
    piotrek power
    Poziom 27  

    Dodam jeszcze: Przy włonczeniu zapłonu kontrolka od pompy paliwa zapala się i pochwili gaśnie - lecz nie słychać tak jak powinno pracy popmki i uruchomienie silnika na bezynie jest niemożliwe.
    ?

    0
  • #6 23 Wrz 2004 21:31
    Piotr36
    Poziom 17  

    Mam takiego poldka z jednopunktowym wtryskiem. Dwa lata temu też pompa przestała działać.
    Sprawdź najpierw bezpiecznik od pompy paliwa i przekaźnik tej pompy.
    Okazało się, że skorodowały styki w złączu pompy znajdującym się na zbiorniku paliwa.
    Aby się tam dostać musisz wyjąć koło zapasowe i odkręcić sześć śrub oraz zdjąć pokrywę przykręconą nimi. Tam będziesz widział górną część pompy oraz przykręcony do zbiornika pływak od poziomu paliwa. Pompa to ten większy okrągły element na zbiorniku paliwa. Z niego wychodzą dwie rurki i elastyczny silikonowy przewód dł. ok. 25 cm i zakończony złączem hermetycznym. Rozepnij to złącze i sprawdź omomierzem opór uzwojeń pompy. Powinno być ok. 1-2 omów. Jeśli nie ma to jeszcze sprawdź miejsce podłączenia tego przewodu do samego zbiornika. Dość często się zdarza korozja tego przyłącza. Ja oczyściłem to miejsce, zlutowałem i zalałem klejem silikonowym z pistoletu. Na razie trzyma.
    Można się jeszcze pokusić o podłączenie zasilania pod złącze pompy na zbiorniku i sprawdzić czy pracuje.
    Jeśli tam jest w porządku to podłącz się woltomierzem do tego złącza od strony instalacji samochodu i korzystając z pomocy drugiej osoby sprawdź napięcie jakie powinno się pojawić w chwili załączenia zapłonu. To napięcie po przekręceniu kluczyka pojawi się tylko na ok. 3 sec.- tak powinno być. Jeśli nie ma to przyczyna tkwi w centralce z bezpiecznikami.
    Najlepiej mieć do niego schemat instalacji elektrycznej - bez niego będzie ciężko.

    Nie bardzo wiem o jaką kontrolkę Ci chodzi, przecież Caro Plus nie posiada kontrolki od pompy paliwa. Na tablicy wskaźników jest tylko kontrolka CHECK ENGINE w kolorze bursztynowym /zarys silnika/.
    Ta kontrolka w normalnych warunkach powinna zgasnąć po kilku sekundach. Jeśli się pali cały czas to oznacza, że coś jest niesprawne w układzie zasilania lub wtrysku silnika, a ten przechodzi do trybu awaryjnego. Dalej pracuje, ale jest słabszy i dużo więcej pali.

    0
  • #7 23 Wrz 2004 21:36
    sharp
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Yyy, jaka kontrolka pompy paliwa ? 8O Jeśli mówisz o tej bursztynowej po lewej stronie tablicy rozdzielczej, to jest to kontrolka osprzętu elektronicznego silnika (wtrysku) i te zaświecenie a potem zgaszenie jej to najzupełniej prawidłowy objaw - komputer auta testuje układ wtrysku paliwa. Powtarzam raz jeszcze: sprawdź elementy o których pisałem wcześniej w pierwszej kolejności - potem będziemy się zastanawiać co dalej.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 24 Wrz 2004 19:47
    piotrek power
    Poziom 27  

    Bezpiecznik i przekaźik jest dobry.

    2
  • #10 24 Wrz 2004 21:58
    Piotr36
    Poziom 17  

    Zrób to co opisałem Ci w poprzednim poście i daj znać o Twoich spostrzeżeniach.
    Jeśli po podaniu napięcia bezpośrednio na pompę /nie przez ten silikonowy kabel/ ta będzie milczeć to masz pecha i pompę do wymiany. Ja stawiam na silikonowy kabel ewentuanie złącze przy pompie - tak jak Ci pisałem poprzednio.

    0
  • #11 24 Wrz 2004 22:00
    Piotr36
    Poziom 17  

    Zrób to co opisałem Ci w poprzednim poście i daj znać o Twoich spostrzeżeniach.
    Jeśli po podaniu napięcia bezpośrednio na pompę /nie przez ten silikonowy kabel/ ta będzie milczeć to masz pecha i pompę do wymiany. Ja stawiam na silikonowy kabel ewentuanie złącze przy pompie - tak jak Ci pisałem poprzednio.

    0
  • #12 25 Wrz 2004 22:14
    piotrek power
    Poziom 27  

    W chwili włonczenia zapłonu nie ma żadnego napięcia. a pompa podpięta bezpośrednio pod akumulator działa.

    ???

    0
  • #13 26 Wrz 2004 13:53
    Piotr36
    Poziom 17  

    Skoro pisałeś, że przekaźnik, bezpiecznik i pompa są sprawne to pozostały nam już tylko złącza, no i......... sam komputer serujący pracą silnika. Ale po kolei.

    W komorze silnika po prawej stronie masz złącze wiązki silnika / czarne 13 stykowe/. Sprawdż po przekręceniu kluczyka czy jest napięcie na styku 4, lub 12 /kolor przewodu: szary/. Najlepiej sprawdzić po obu stronach tego złącza. Na tych stykach komputer steruje pracą przekaźnika pompy, a tym samym samą pompą. UWAGA! - po jego rozłączeniu komputer nie ma zasilania i pomiar jest niemożliwy.
    Jesli napięcia nie ma to na 99% padł komputer sterujący pracą silnika /bardzo rzadkie uszkodzenie w tym systemie/. Możesz jeszcze spróbować odpiąć złącze główne od samego komputera i sprawdzić jego czystość.

    Jeśli jest to:
    W kabinie kierowcy po lewej stronie deski rozdzielczej tuż nad podłogą powinieneś znaleźć dwa złącza po 8 styków każde. W jednym z tych złącz znajdziesz przewód w kolorze niebieskim / dość gruby/. To jest zasilanie pompy paliwa. Sprawdź czy pojawia się napięcie w tym miejscu po przekręceniu kluczyka. Jeśli jest tu, a nie ma go z tyłu samochodu na zbiorniku, to masz przerwę na tym odcinku i musisz ją znaleźć. Kable z tej kostki biegną do swoich miejsc przeznaczenia bez żadnych złącz po drodze.

    Jak sprawdzisz to wszystko daj znać - jest jeszcze kilka możliwośli pod samą deską rozdzielczą.
    Powodzenia!!!!!

    1
  • #14 02 Paź 2004 00:01
    gerard gorecki
    Poziom 10  

    zeby dostac sie do pompy musisz zdjac zbiornik,sprawdz zlacza i pompe

    0
  • #15 02 Paź 2004 20:07
    Piotr36
    Poziom 17  

    Kolego gerard gorecki
    Jesteś w błędzie, aby dostać się do pompy paliwa nie ma potrzeby wyjmowania zbiornika - wystarczy wyjąć koło zapasowe i odkręcić parę śrub na kluczyk "imbus" Nr 5 i zdjąć pokrywkę !!!!!!!!
    Otwór po zdjęciu pokrywki pozwala na sprawdzenie zarówno pompy paliwa jak i czujnika poziomu paliwa.
    Chyba nigdy nie robiłeś tego...........

    piotrek power czyżbyś znalazł przyczynę usterki? Długo Cię tu nie ma.

    Pozdrawiam Piotr 36

    0
  • #16 04 Paź 2004 22:28
    gerard gorecki
    Poziom 10  

    myslalem o caro,przepraszam a za pozdrowienia dziekuje

    0
  • #17 09 Kwi 2006 12:23
    Maciej Byd
    Poziom 10  

    sprawdź najpierw bezpieczniki i przekaźniki a jak nie to musisz opuścić zbiorkik i tak dojdziesz do pompy. miałem taki sam problem u siebie jak ty i okazało się ze benzyna przeżarła wężyk od pompy

    0
  • #18 19 Paź 2007 09:07
    pomidorek
    Poziom 10  

    mam podobny problem z pompą nie działa ale sprawdziłem wszystko w bezpiecznikach i przekaźnikach :
    bezpieczniki ok
    pompa ok
    przekaźnik ok
    co znalazłem: przy przekaźniku pompy nie ma masy i nie załącza (styk 85 przekaźnika, kabel żółty z czarnym paskiem) jak podłącze do masy to pompka pracuje cały czas
    co z tym zrobić

    mam jeszcze gaz w samochodzie i nie mam pojęcia czy komp gazu odcina pompe

    1
  • #19 20 Kwi 2008 22:00
    Przemo1268
    Poziom 19  

    pomidorek u mnie w poldku było to samo - tez nie było masy na cewce przekaźnika. Podanie masy z karoserii na cewkę uruchamiało pompę, ale po włączeniu zapłonu pompa paliwa pracowała przez cały czas - powinna napompować do pewnego ciśnienia i się wyłączyć. U mnie przyczyną braku masy był wyłącznik wstrząsowy - podczas jazdy auto wpadło w dziurę w jezdni, co spowodowało zadziałanie wyłącznika. Wyłącznik znajduje się po lewej stronie w komorze silnika, obok akumulatora. Po odblokowaniu wyłącznika pompa paliwa pracuje normalnie.

    1