Szanowni,
Posiadam kocioł Junkers Novatherm ZW 20 KE. Problemy, które go bolą:
- kocioł włączony, brak przepływu (krany z ciepłą wodą zakręcone), c.o. wyłączone (włącznik pokojowy na 0) - kocioł się odpala i grzeje, woda zaczyna się gotować, wszystko huczy i trzeszczy, mi brak nerwów na dalsze obserwacje i wyłączam kocioł;
- kocioł włączony, jest przepływ c.w.u., c.o. wyłączone - kocioł się odpala i grzeje wodę, gdy dojdzie do ok. 100st. C, gaśnie i stygnie, by za chwilę powtórzyć sekwencję zdarzeń. Niby wszystko OK, ale po zakręceniu ciepłej wody, sytuacja jak w punkcie wyżej;
- kocioł włączony, brak przepływu, c.o. włączone - sytuacja jak w pierwszym przypadku.
Od wewnątrz wygląda to następująco:
- zespół wodny od góry zardzewiały z naciekami,
- raczej brak możliwości odkręcenia zespołu wodnego od gazowego bez ukręcenia/urwania śrub (tych dwóch małych na krzyżaka),
- iglica dolna chodzi,
- może być uwalony mikrostyk/przełącznik, bo woda raczej na niego skapywała (nie sprawdzałem go),
- pompa sprawna i chodzi,
- płyta główna raczej sprawna, bo błędu nie sygnalizuje (była wymieniana na początku roku),
- po wyjęciu iglicy z zespołu wodnego, ciężko jest poruszyć jej przedłużeniem (plastikowy "krzyżyk" w dziurze - obrazowo opisując), membraną.
Stawiam na zakamienienie membrany i okolic, przez co zablokowane jest wyjście na układ c.o. Poprawna teza?
Pytania do szanownych:
1. Czy z Waszej praktyki serwisant będzie chciał rozwiercać śrubki po ich urwaniu, by zdemontować i naprawić zespół wodny, czy raczej będzie chciał wymienić oba zespoły? Jakie są przybliżone koszty tych zespołów?
2. Czy w przypadku konieczności wymiany/naprawy obu zespołów i może mikrostyka/przełącznika opłacalna jest taka naprawa, czy jednak korzystniej będzie zakupić nowy kocioł?
3. Jeśli okaże się, że trzeba zakupić nowy kocioł, to czy Ceraclass ZW 14-2 DV KE/AE będzie dobrym wyborem (dla AE kanał wentylacyjny jest niedaleko, więc chyba możliwa będzie jego instalacja)? Czy może polecicie coś innego, lepszego?
Posiadam kocioł Junkers Novatherm ZW 20 KE. Problemy, które go bolą:
- kocioł włączony, brak przepływu (krany z ciepłą wodą zakręcone), c.o. wyłączone (włącznik pokojowy na 0) - kocioł się odpala i grzeje, woda zaczyna się gotować, wszystko huczy i trzeszczy, mi brak nerwów na dalsze obserwacje i wyłączam kocioł;
- kocioł włączony, jest przepływ c.w.u., c.o. wyłączone - kocioł się odpala i grzeje wodę, gdy dojdzie do ok. 100st. C, gaśnie i stygnie, by za chwilę powtórzyć sekwencję zdarzeń. Niby wszystko OK, ale po zakręceniu ciepłej wody, sytuacja jak w punkcie wyżej;
- kocioł włączony, brak przepływu, c.o. włączone - sytuacja jak w pierwszym przypadku.
Od wewnątrz wygląda to następująco:
- zespół wodny od góry zardzewiały z naciekami,
- raczej brak możliwości odkręcenia zespołu wodnego od gazowego bez ukręcenia/urwania śrub (tych dwóch małych na krzyżaka),
- iglica dolna chodzi,
- może być uwalony mikrostyk/przełącznik, bo woda raczej na niego skapywała (nie sprawdzałem go),
- pompa sprawna i chodzi,
- płyta główna raczej sprawna, bo błędu nie sygnalizuje (była wymieniana na początku roku),
- po wyjęciu iglicy z zespołu wodnego, ciężko jest poruszyć jej przedłużeniem (plastikowy "krzyżyk" w dziurze - obrazowo opisując), membraną.
Stawiam na zakamienienie membrany i okolic, przez co zablokowane jest wyjście na układ c.o. Poprawna teza?
Pytania do szanownych:
1. Czy z Waszej praktyki serwisant będzie chciał rozwiercać śrubki po ich urwaniu, by zdemontować i naprawić zespół wodny, czy raczej będzie chciał wymienić oba zespoły? Jakie są przybliżone koszty tych zespołów?
2. Czy w przypadku konieczności wymiany/naprawy obu zespołów i może mikrostyka/przełącznika opłacalna jest taka naprawa, czy jednak korzystniej będzie zakupić nowy kocioł?
3. Jeśli okaże się, że trzeba zakupić nowy kocioł, to czy Ceraclass ZW 14-2 DV KE/AE będzie dobrym wyborem (dla AE kanał wentylacyjny jest niedaleko, więc chyba możliwa będzie jego instalacja)? Czy może polecicie coś innego, lepszego?