Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak grzania świec żarowych po zwarciu na zaplniczce Corsa B

dudu19 18 Oct 2010 16:36 3406 2
  • #1
    dudu19
    Level 16  
    Pisałem na forach motoryzacyjnych, ale żaden elektryk nie był w stanie mi wytłumaczyć co ma jedno z drugim wspólnego.
    Auto: Opel Corsa B '93r. wersja Viva, 1.5 TD
    Mianowicie miałem sytuacje następującą, że podczas jazdy po włączeniu zapalniczki zapalała się kontrolka ładowania aku. Co się później okazało, wywalił bezpiecznik zapalniczki.



    Zanim się zorientowałem okazało się, że auto po paru godzinach na parkingu nie chciało odpalić. Świece żarowe nie grzały (brak kontrolki grzania, silnik kręcił bez problemów i nie odpalał).
    Zacząłem wyciągać bezpiecznik każdy po kolei i po wyciągnięciu bezp. od radia/oświetlenia kabiny auto z trudem odpaliło.
    W domu wykonałem pomiary i na aku napięcie ok, po odpaleniu jak najbardziej ok. Na zapalniczce napięcie bez kluczyka w stacyjce - 0V.
    Po włączeniu zapłonu - 0V.
    Po odpaleniu auta - 13.8V. Po podłączeniu odbiornika pod stacyjke (np. CB) napięcie spada do 8V.
    Wtedy zajrzałem do bezp. i wymieniłem wadliwy bezpiecznik. Wszystko wróciło do normy i do teraz auto zachowuje się bezproblemowo.

    Ktoś mi wyjaśni co ma wspólnego zapalniczka a świece żarowe?
    Oraz czemu po odpaleniu pojawiało się mało stabilne napięcie na zapalniczce, jeśli na bezpieczniku była przerwa?
  • Helpful post
    #2
    viper555
    Level 39  
    Nie rozumiem dlaczego nikt tego nie wytłumaczył przecież przyczyna jest prosta ponieważ bezpiecznik F-18 20A zasila nie tylko zapalniczkę ale między innymi sterownik grzania świec.P
  • #3
    dudu19
    Level 16  
    no prosze. Problem trudny do rozgryzienia dla zwykłego mechanika, dla specjalisty w pare sekund. Dzięki serdeczne za odpowiedź.
    Teraz zostaje dylemat:
    czemu po wyciągnięciu bezp. radio/ośw. kabiny auto zaczęło łapać na rozruszniku.
    Oraz czemu było napięcie na zapalniczce z przerwą na bezpieczniku?