Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 HDI 1.4, pytanie o rozpiskę wtyczki ABS

zbychd 18 Paź 2010 23:55 4556 6
  • #1 18 Paź 2010 23:55
    zbychd
    Poziom 2  

    Mam prośbę o specyfikację wtyczki do sterownika ABS w samochodzie Peugeot 307 kombi HDI 1.4 (bez ESP)
    Tam jest taka wtyczka z 4 większymi pinami na dole i 22 mniejszymi w 2 rzędach nad tymi czterema. W sumie 26 pinów.

    Mam problem z czujnikiem ABS (wykazuje na diagnostyce błąd połączenia z czujnikiem lewego tylnego koła) więc bezmyślnie kupiłem i wymieniłem czujnik.
    Ale problem występuje nadal, więc zacząłem podejrzewać kable w dalszej części instalacji, ale tam dokąd mogłem to sprawdziłem i jest połączenie, więc albo nie łączy we wtyczce, albo (o zgrozo) problem jest w samym sterowniku.
    Czujnik wymontowany pokazuje takie same wartości jak ten nowy
    (ok 600 omów lub 1500 omów zależnie od polaryzacji omomierza).

    A tak przy okazji:
    1. Istnieje jakaś książka typu "Sam naprawiam .." do tego samochodu?
    2. Jak ewentualnie należałoby się zabrać do wymontowania (i zamontowania) sterownika z pompą ABS aby nie sknocić czegoś?
    3. Czy 4 przewody hydrauliczne od góry są w tym samym obwodzie co płyn hamulcowy, czy to całkiem inne coś? (może głupio pytam, ale każdy kiedyś się uczył)

    Pozdrawiam

    0 6
  • Pomocny post
    #2 19 Paź 2010 19:34
    melas
    Poziom 25  

    Jeśli masz układ Bosch 8.0 to zasilania na pin 3i2 po (30) i 18pin po (15) a (31) na pin 1i4 czujniki masz hala także miernikiem ich nie zmierzysz jedynie oscyloskop lub podgląd w parametry czujniki są na pinach przedni lewy 5i16, przedni prawy 10i9, tylni prawy 19i8, tylni lewy 17i6. Piny 16,9,6,8 zasilania czujników

    0
  • #4 20 Paź 2010 19:01
    zbychd
    Poziom 2  

    Dzięki melas i zombek. Dzięki opisowi melasa (od razu po tej wadomości zabrałem się do pracy) przeanalizowałem całą instalację czujników i wiem, że jest w porządku. Albo więc problem jest w samej centralce, albo kupiłem wadliwy czujnik. Natomiast plik od zombka może się jeszcze nie raz mi przydać.
    Teraz wpadłem na pomysł zamiany kabli, zobaczę przez to, czy komputer wykaże usterkę dalej w tym samym kole czy po drugiej stronie.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 20 Paź 2010 19:17
    colin555
    Poziom 27  

    napraw sobie instalacje bo jest uszkodzona a czujnik kupiłeś niepotrzebnie

    szukaj nad wydechem - przetarta wiązka

    0
  • #6 20 Paź 2010 20:24
    zbychd
    Poziom 2  

    Instalacja jest OK. Jak napisałem wyżej. Sprawdziłem też napięcia na czujnikach gdy włączona jest "stacyjka" na prawym jest 10,8V a na lewym 10,1V choć jest mała różnica, to chyba to jest OK (chociaż nie wiem czy tak ma być) ale to mi daje nadzieję na to, że centralka ABS jest w porządku.
    Teraz zamieniłem kable tył lewy na tył prawy i odwrotnie. Jeszcze zamienię też czujniki i jak zdążę dziś to zrobić, to jutro pojadę znowu podpiąć pod komputer. Z kablami zrobiłem tak, że jestem je w stanie szybko zamienić.
    Więc dwa pomiary w odstępie chwili jazdy i zamianie kabli powinny mi dać obraz tego, czy problem jest po stronie samego czujnika, czy może jakieś paprochy w łożysku zaburzają pomiar.

    0
  • #7 24 Paź 2010 00:13
    zbychd
    Poziom 2  

    Dzięki wszystkim, co mi odpowiedzieli.
    Po rozcięciu instalacji (aby zamienić na chwilę kable pomiędzy lewym i prawym kołem) a następnie także zamianie czujników z lewego na prawe i odwrotnie stwierdziłem, że czujnik, który kupiłem był wadliwy.
    Dziś kupiłem drugi czujnik, wymieniłem i jest OK.
    Wreszcie mam znowu sprawny ABS :-)
    A już powoli się nastawiałem na wymianę centralki.
    Ale za to ile się nauczyłem.
    Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo