Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Vw 1.9 td raz jest kompresja raz nie ma

Jabcok20 19 Paź 2010 08:40 3608 7
  • #1 19 Paź 2010 08:40
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Witam.
    Silnik 1.9td, vw golf 3, głowica 0,5 roku temu po regeneracji w profesjonalnym zakładzie, podobno robione gniazda zaworowe.
    Problem polega na tym, że gdy się odpala samochód na zimnym silniku to raz odpala a raz kręci jakby nie miał kompresji ( zawory się nie domykają ).
    Na pewno jest to związane z gniazdami zaworów ew. sprężynami zaworów.
    Dodatkowo była wymieniana pompa olejowa. Olej zalany 15w40.

    Wymieniłem wszystkie popychacze ale efektu nie ma.
    Czy pod sprężyny zaworowe można podłożyć jakieś podkładki bez obaw?
    Są tam dwie sprężyny mniejsza i większa.
    Może je po prostu wymienić?
    Ale czy da to dłuższy efekt?
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

  • #2 19 Paź 2010 09:18
    tomek.kopiec
    Poziom 17  

    Problemem w twoim silniku jest wysokie ciśnienie oleju w magistrali głowicy co w efekcie powoduje napełnienie popychaczy(tak mocno że działają jak siłownik hydro)i uchylenie zaworów,do sprawdzenia zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej.

  • #3 19 Paź 2010 09:35
    carrot
    Moderator Samochody

    Ostatnio takiego robiłem, gasł przy 12bar na magistrali olejowej, podpierało zawory

  • #4 19 Paź 2010 12:02
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Ogólnie silnik chodzi super, jak odpali gdy jest cieplej to jest spoko.
    silnik troszkę po przejściach, robił jakiś paprok co koło na rozrządzie przykręca do oporu.
    szpilka od wałka rozrządu przeciągnięta.
    Jednak poprzedni właściciel mnóstwo pieniędzy wrzucił w remont silnika.
    Kompresji nie mam jak zmierzyc ale silnik pali na dotyk czy ciepło czy zimno(troszkę podejrzane że tak lekko )Pompe wcześniej również ustawiał jakiś paprok bo nie podłąćzył przyśpieszacza a dźwignie na pompie dał na stałe:D

    Pompa oleju na pewno była zmieniana i mechanik mówił oprzedniemu właściecielowi że niby syf jest w silniku?
    rozumiem że najlepiej wymienić pompe czy może jakoś przedmuchać kanały olejowe?
    manometra do mierzenia ciśnienia oleju nie posiadam na ta chwilę. jednak właściciel mówił że wyrzucało mu olej spod filtra.To na pewno ciśnienie ale czy da się ocenić stan pompy olejowej wizualnie?

  • #5 19 Paź 2010 14:19
    bartek_j
    Poziom 35  

    Przeczytaj jeszcze raz co carrot napisał.
    Masz problem w zaworku przelewowym na pompie.

  • #6 21 Paź 2010 21:28
    lego9
    Poziom 10  

    Kolego miałem podobny problem ale 1,9tdi jeśli masz zawór na kolektorze ssącym, przepustnica jest sterowana zaworem na podciśnienie która zamyka dopływ powietrza po wyłączeniu silnika potrafi się zacinać i pozostać w pozycji zamkniętej co uniemożliwia w znacznym stopniu dopływ powietrza wyniku czego auto podczas rozruchu przez o.k 2 obroty wału zachowuje się normalnie a potem kręci jak by nie było ciśnienia na cylindrach,i wystarczy palcem pchnąć dźwigienkę i wszystko wraca do normy.

  • #7 19 Lis 2010 23:54
    Jabcok20
    Poziom 18  

    pompa wymieniona i samochód pracował ok, dodatkowo wymieniłem popychacze. pozdrawiam

  • #8 20 Lis 2010 00:47
    kwok
    Poziom 38  

    trochę mnie to dziwi że na rozruszniku pompa robi więcej niż 6bar bo moje poprzednie auta za groma nie chciały zrobić 3,5 na zimno a do podparcia zaworów trzeba trochę więcej - więcej niż super silnik albo cud

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME