Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po zmianie kół świeci się kontrola trakcji mercedes 124QP.

19 Paź 2010 10:32 5019 16
  • Poziom 25  
    Mercedes 124QP 3.2cm. benzyna. Po wymianie kół na zimowe świeci się kontrola trakcji po przekroczeniu 60-70km/h, gdy nacisnę hamulec to gaśnie.
    Najciekawsze jest to, że pożyczyłem jeszcze koła zimowe od kolegi które mają tylko inny rozmiar i na jego kołach jest wszystko OK. Założę swoje i znów świeci.
  • Poziom 33  
    Czy na tych zimach wcześniej jeździłes i było dobrze?
    Podaj rozmiar swoich letnich, swoich zimówek i kolegi zimówek.
  • Poziom 25  
    Nie nie jeździłem, auto niedawno kupione tak jak i koła.
    Do garażu mam spory kawałek a nie pamiętam rozmiaru opon dokładnie. Wczoraj tylko mierzyłem obwód kół i te moje co się na nich świeci kontrola mają o 3cm. obwód mniejszy od tych kolegi. A kolegi koła mają dokładnie taki sam obwód jak moje letnie co na nich jeździłem.
    Czy ten obwód koła może mieć znaczenie?.
  • Poziom 33  
    No to masz odpowiedź na swoje pytanie, czemu trakcja sie czepia...
    Odnoszę wrażenie że na przodzie i tyle masz inne rozmiary, a tu jest pies pogrzebany.
    Nie wiem dokładnie co to za model samochodu, ale jeżeli masz napęd 4x4 to dodatkowo przy nierównych kołach z przodu/tyłu mechanizm różnicowy dostaje po 'pupie'...
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Ten model nie miał trakcji jedynie ABS, ASD lub ASR - co jeszcze się do trakcji nie zalicza. Obojętnie - dla tych układów jest jedynie ważne żeby koła krecily się z identyczna prędkością. Skoro kontrolka zapala się zawsze przy tej samej prędkości to zacznij faktycznie od sprawdzenia rozmiarów opon.
  • Poziom 25  
    Już wszystko wiadomo...metodą prób i błędów dobraliśmy z wulkanizatorem opony. I z tyłu muszą być wyższe niż z przodu, przód 205/55/16 a tył 205/60/16 i w takiej kombinacji jest wszystko OK.
    Letnie co z nimi kupiłem auto też były z tyłu wyższe (nawet tego niezauważyłem).
    Ale chyba tak nie powinno być...czy mógł ktoś komputerowo zaingerować i tak przestawić?.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    saly napisał:
    A co ma most do obrotów kół

    O ile nie wiesz, to z tyłu jest jeden czujnik - zbiera sygnał z wału napędowego. Dalej twierdzisz, że przełożenie tylnego mostu nie ma wpływu na zmianę obrotów wału napędowego?
    Proponuję zacząć właśnie od tego: wg numeru podwozia sprawdzić w karcie danych pojazdu z jakim przełożeniem auto wyszło z fabryki i porównać to z przełożeniem nabitym na tylnym moście. Przekładnia główna ma z tyłu pokrywę, jednak nie zakrywa ona całej powierzchni. W dolnym rogu powinno być wytłoczone przełożenie w postaci "X,XX" (jedna cyfra, przecinek, dwie cyfry)
  • Poziom 25  
    Rozumie, że komputerem nic nie mogli zmienić bo nic o tym nie piszecie. Więc postaram się jak najszybciej sprawdzić ten tylni most.
    A koło foniczne to te zęby przy kole co czujnik abs odczytuje obroty?, też bym to sprawdził.
  • Poziom 20  
    A próbowałeś do 124 podchodzić z kompem :D Jakim ? W tym przypadku oscyloskop.
  • Poziom 26  
    Beczka to 123 a 124 to po prostu 124.
  • Poziom 25  
    Most był wymieniany.