Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Latarka Guradlite, nowy akumulator i ładowarka

lecho85 19 Paź 2010 22:34 2250 0
    lecho85
    Poziom 8  
    Witam
    Na początku zacznę od tego że nie znam się zbytnio na elektronice, dlatego proszę o pomoc w tej prostej dla was sprawie.
    Rok temu kupiłem latarkę firmy MacTronic Guardsman.
    Po jakimś czasie padł do niej zasilacz, elektronik nie był w stanie go naprawić. Kupiłem ze strony producenta nowy o parametrach:
    PRI: 230V ~ 50Hz 12W
    SEC: 12V 500mA 6VA
    Włączyłem do ładowania, przychodzę po 4 godzinach i też przestał działać.
    Rozebrałem latarkę, w środku jest:
    -akumulator żelowy SLA 6V4.0AH oraz jakaś płytka z bezpiecznikiem i diodą (zdjęcie poniżej) oraz żarówka H3 6V10W.
    Latarka Guradlite, nowy akumulator i ładowarka.

1. Co mogło być przyczyną uszkodzenia obu zasilaczy? zepsuty akumulator żelowy?
    2. Prosiłbym o skomentowanie mojej propozycji przeróbki latarki:
    - mam zamiar kupić nowy akumulator żelowy 6V 4,5Ah żelowy (firmy HPG lub VIPOW HQ) oraz ładowarkę do akumulatorów żelowych firmy VIPOW Bat1127.
    Tutaj dane techniczne obu produktów: http://www.vipow.pl/sites/vipow.pl/files/katalog/2010/jpg/vipow_2010_18.jpg.
    Wsadziłbym ten akumulator do latarki, wyprowadził na zewnątrz latarki dwa gniazda tak żeby można było ją ładować oraz wyrzucił bym tą płytkę z diodą i bezpiecznikiem (w takim rozwiązaniu chyba nie będzie potrzebna?).
    Prosiłbym o ocenę takiego rozwiązania oraz odpowiedź na parę pytań: