Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.7D 1993r Kopci i nie nagrzewa sie

19 Paź 2010 23:40 7526 13
  • Poziom 8  
    Witam!!
    Mieszkam w londynie, a tam serwis jest wyjątkowo drogi, wiec zwracam się z pytaniem do was..
    Zaczęło się tak:
    Jasną sprawą jest, że ja jako młodociany kierowca w wieku 20 lat nie jestem w stanie utrzymać auta zarejestrowanego w anglii, ponieważ najtańsze ubezpieczenie kosztuje okuło 2tys fontów na rok do tego road tax itp..
    Co zmusiło mnie do kombinowania, miewałem auta na polskich, francuskich tablicach.. po małym kryzysie finansowym zmuszony byłem kopić tańsze auto. Wypatrzyłem starego opla astre w dieslu 1.7 z 1993 roku na węgierskich tablicach, ubezpieczonego w Polsce na pól roku, ze względu na idealny stan wizualny co w astrach jest co najmniej dziwne postanowiłem zakupić trupka..
    Auto jeździ normalnie, jest owszem słabe ale to w dieslach chyba norma..
    W czym problem:
    Zimny, nie chce palić do puki nie podgrzeje 2 razy świec i nie wcisnę pedału gazu do końca.. wtedy zapala i z tyłu pojawia się duuuża ilość siwego dymu.
    Auto jak jest totalnie zimne to straaasznie muli, jeśli wskazówka temperatury wyjdzie powyżej niebieskiej kreski to jakby ręką odjął.
    Po nawet bardzo długiej jeździe w korkach temperatura silnika wzrasta maksymalnie do pierwszej kreski, wiec to jest na moje oko nie więcej niż 50 stopni...
    auto nie muli wtedy ale kopci na czarno, wiec staram się praktycznie wcale nie używać pedału gazu. jadę na 4rtym biegu 40km/h byle nie zakopcił, bo tutejsza policja nie ma litości :D

    Chciałbym się dowiedzieć co może być nie tak.. dodam że silnik ma przejechane 364 tys km. ale jest po kapitalce, rok temu.. sprzedawca coś wspominał mi ze pompa była wymieniana i od tej pory kopci.. Co może być nie tak? czy mogę zdziałać coś domowymi metodami?
    Dodam, że założyłem nowy filtr powietrza i niewiele to dało.

    Z góry dzięki za rady..
    pozdrawiam
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 12  
    Witam

    Mialem wczesniej takiego opelka i podobne problemy. Jesli chodzi o slabe odpalanie i kopcenie to najprawdopodobniej słabe sprężanie spowodowane zużyciem pierścieni i/lub cylindrów a słabe grzanie to uszkodzony termostat (cały czas otwarty na maxa). To drugie to akurat znikomy koszt i do zrobienia samemu ale to pierwsze to niestety duże koszta i raczej warsztat.

    Pozdrawiam
    Maciej
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 8  
    silnik po kapitalce, miałem na myśli wymianę także pierścieni tłokowych. w całym silniku widać że ma wszędzie nowe śruby, uszczelki, siemeringi.. suchy jak pieprz, bez wycieków..
    przy odpalaniu wygląda to tak że jak kręcę to załapuje, wtedy ja nie popuszczam - dalej go kręcę pompuję pedałem gazu i załapuje bardziej, po jakiś 5 minutach męki akumulator ostatkiem sił jak zakręci to odpali na 2 gary, dodam lekko gazu i pracuje na czterech..
    chyba wiem co zrobię.. pojadę na scrap i kupie na wagę rozbitą astre w angliku, może ustrzelę z isuzu turbo dieslem.. ktoś wie czy skomplikowana będzie przekładka silnika? czy będą problemy z elektryką? poduchy itp?

    myślałem i byłem przekonany że pomoże regulacja pompy wtryskowej, konkretnie ustawienie kąta wtrysku.. mechanik nie zaglądając pod maskę, po samym dźwięku i zachowaniu silnika stwierdził że do ustawienia pompa i rozrząd.. wycenił się na 120 funtów więc moja reakcja była chyba logiczna. za niewiele większe pieniądze kupie drugi samochód w angliku i przełożę cały silnik.
  • Poziom 15  
    Masz słabą kompresje jak nie pali Ci na wszystkich tylko jedynie po dodaniu gazu wskakuje reszta tak samo miałem. Następnie może być źle ustawiony zapłon albo też pompa leje pompa ale stawiam na silnik . Z grzaniem to termostat jest cały czas otwarty i nie nagrzeje Ci się.
  • Poziom 14  
    kolego ten silnik nawet przy słabym ciśnieniu musi zapalić masz po prostu spalone któreś świece żarowe a dymić może od słabych wtrysków itd .po prostu bez fachowca nic nie zdołasz ' nie trzym temperatury - termostat. silnik potrzebuje przeglądu .
  • Poziom 8  
    On przy odpalaniu tylko czasem nie załapuje wszystkich garów, problemu nie ma gdy na dworze jest przynajmniej 10 stopni ciepła.
    Wątpie żeby diesel się zużył po 360 tyś km.. miałem benzyniaka w golfie 3 1.4 to miał najechane prawie 500 tys i chodził ok, a diesel podobno ma dużo lepszą żywotność.
    Rozrząd był wymieniany, może to być przyczyna że jest ustawiony nie tak jak być powinien? Dzwoniłem to regulacja pompy i ustawienie rozrządu nie z chodzi z cen poniżej 80 funtów.
  • Poziom 9  
    Z tego co przeczytałem to wnioskuje że uszkodzone masz świece żarowe, nie mówię że wszystkie wystarczy tylko jedna że jest spalona i już trudniej będzie zapalić.Możesz je sprawdzić samemu-odłącz szynę prądową od świec i za pomocą próbówki(oczywiście takie do inst.sam.)albo kawałek kabla z żarówką podłącz jeden koniec do +akumulatora a drugi końcem dotykaj końcówki świecy, jeśli świeci żarówka tzn że świeca jest sprawna i tak każdą z osobna.A co do dymienia to prawdopodobnie któryś z wtrysków leje.
  • Poziom 17  
    Stawiam na silnik. Kiedys mialem astre 1,7D odpalanie go zimą to była poezja... Wtryski sprawdzalem w serwisie nie lały. Swiece były ok. Spreżanie mialem na poziomie 22-24atm.
    Po twoich objawach inwestowanie nawet w diagnoze chyba mija sie już z celem. Albo się dowiesz że leją wtryski albo że nie spręża.A pewnie jedno i drugie sądząc po objawach. Czy tak czy siak nie opłaca się naprawa. A nie wyjdzie taniej kupic w miare sprawne auto od przekładki?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeszcze dodam, przekręć zapłon i nie odpalaj go zaraz jak zgaśnie lampka.Poczekaj do 15 sekund i wtedy.. oczywiście z gazem w podłodze.
  • Poziom 31  
    chcesz zaoszczędzić, a myślisz o drugim silniku. sam go będziesz przekładał? ktoś ci go za darmo przełoży? jeżeli jesteś sam w stanie przełożyć silnik, to myślę, że ze sprawdzeniem ustawienia p-py /wnioskuję, że chodzi o wtryskową/ też sobie poradzisz. przecież o tym jest mowa na początku postu. poszukaj na forum, gdzieś na pewno jest schemat ustawienia. świece do sprawdzenia jak najbardziej może być metoda ridla.
    ps. zaraz: po silniku , ja tak miałem, wymieniaj, rozbieraj, przy ciśnieniu 22-24 mało który diesel /z tego typu/ będzie dobrze klekotał
  • Poziom 8  
    Pracuję na garażu londyńskich autobusów, w którym znajduję się workshop.
    Dysponuję sprzętem, podnośniki do silników itp, oraz darmową pomocą ze strony enginerów..
    Co do świec żarowych posłużyłem się patentem od murzyna.. wziąłem kabel, zdjąłem listwe (tą blachę co łączy wszystkie świece ze sobą) i jeden koniec kabla do świecy a drugi do plusa na akumulatorze i że jak zaiskrzy to świeca ok, a jak nie zaiskrzy to świeca walnięta.. po sprawdzeniu tym sposobem który wydaje mi się dosyć podejrzany ale wychodzi na to że wszystkie są ok..
    Problem odpalania rozwiązany, zalałem pełen bak paliwa i pali prawie że od strzała, maksymalnie 3 - 4 sekundy kręcenia.. winą było cofające się paliwo, które pompa paliwowa musiała długo pompować aby dotarło do pompy wtryskowej..
    auto udało się odpalić nawet przy -5*C

    Co do podgrzewania świec- nie działa mi kontrolka przy zegarach, zawsze podgrzewam na 2 razy po około 5 - 7 sekund.

    A kopcenie.. hmm jak kopciła tak kopci nadal ;/ enginierzy z workshopu nie chcą się podjąć sprawdzenia ani regulacji pompy, twierdzą że to nie ich brocha i nie chcą gorzej rozregulować.

    A zakup anglika... w planach po nowym roku ;] mam zamiar kupić passata B5 po lifcie z około 2002 - 03 roku w TDI, który pójdzie do przekładki, lub jeśli wejdzie ustawa o możliwości rejestracji samochodów przystosowanych do ruchu prawostronnego w Polsce, zostanie zarejestrowany w naszym pięknym kraju i powróci do UK
  • Poziom 8  
    angielski mechanik stwierdził, że silnik twardo pracuje i musi być rozrząd przestawiony.. problem w tym, że on specjalizuje w autobusach a nie w autach osobowych, mówi że jest w stanie mi to naprawić ale muszę mu załatwić jakąś instrukcję do silnika, żeby szybko mógł znaleźć znaki i szybko się z tym uporać, bo zrobi to po godzinach na szybko..
    czy ktoś dysponuje takim czymś?? jakimś manualem do 1.7D ?
  • Poziom 10  
    i jak sprawa sie rozwiązała, moze jakies sugetie tu na forum kolega napisze, borykam sie z podobnym problemem ale u mnie wystepuje kopcenie na czarno
    Astra 1,7TD z silnikiem oplowkism jak wciskam na maxa gaz to z tyłu leci chumra czarnego dymu przy maniejszych predkosciach nie mam tego problemu ale jak jade na 4 z 80-90 to juz widac z tyłu dym, astra ma przejechane 290tys, zauwazyłem że problem pojawia sie gdy turbina pracuje wlasnie gdy załączy sie przy wyższych obrotach to pojawia sie czarny dym
  • Poziom 1  
    masz źle ustawiony rozrząd, najlepiej wyprzedzic lekko wtrysk paliwa, poprzez przesuniecie lekko kola zamachowego ok. 1mm. przed wskaźnikiem kręcąc kolo w prawo. Mi tez cieżko zapalał i kopcił był slaby, jak rozrząd był ustawiony zgodnie z książka na znakach, po tej operacji samochód lepiej zapal i ma lepsza moc.