Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V40, szarpie, nie dopala - pomysły mi się skończyły

AHMPL 20 Oct 2010 21:43 9984 19
e-mierniki
  • #1
    AHMPL
    Level 11  
    Witam, mam problem od kilku mc. z moim volvo, ale od początku. Volvo V40 silnik 2.0 16v 140KM założona instalacja gazowa II generacji z Blos. Hmm od czego zacząć... kilka mc temu auto zaczęło kichać czy jak kto woli mieć wystrzały podczas ruszania przy jeździe na gazie. Oczywiście udałem sie do regulacji wszystko zostało wyregulowane ale problem nie znikną tylko z czasem sie pogłębił. Obecnie kiedy zapalam rano na zimnym silniku, na wolnych obrotach pracuje ok ale kiedy dodaje gazu strasznie nie równo chodzi, tak jak by brakowało paliwa czy ktoś ściągał i nakładał fajkę typowy objaw niedopalania. Jeśli przełączne na gaz to zaraz następuje wystrzał ze względu na gromadzoną niedopaloną mieszankę. Musze jechać na benzynie a auto strasznie szarpie trwa to do momentu zagrzania ale nie kiedy temperatura osiągnie wymaganą wartość na wskaźniku, tylko ogólnie kiedy silnik sie zgrzeje, wtedy mogę przełączyć na gaz i jechać normalnie. Oto co zrobiłem przez ostatnie tygodnie ale nic to nie dało:

    - wymiana filtra powietrza, paliwa i gazu
    - wymiana świec ( 2 razy, najpierw NGK teraz zainwestowałem w oryginalne 3 elektrodowe Volvo )
    - wymiana kabli zapłonowych wprawdzie nie oryginalne ale takiej firmy na której wcześniej jeździłem przez 3 lata bez problemu
    - wymiana sondy lambda
    - mierzyłem ciśnienie na tłokach wszystkie 4 równe około 14-15
    - auto było podpinane u diagnosty ale oprócz częstych błędów nic nie wyszło

    zastanawiam sie nad wadliwą cewką ( w tym modelu są 2 szt) ale kiedy raz miałęm ją uszkodzoną auto nie jechał na ciepłym silniku dopóki sie nie zgrzał to można było jechać, potem już całkowicie stawał. Zauważyłem też że podczas pracy na wolnych obrotach po podpięciu miernika V do akumulatora występują częste skoki na pięcia, przeważnie jest około 13V ale bardzo nieoczekiwanie potrafi skoczyć na 5V i nagle na 20V, możliwe że jest uszkodzony regulator ale czy to miało by wpływ na takie szarpanie przy zimnym silniku??? Będę wdzięczny za sugestie
  • e-mierniki
  • #2
    woo1
    Level 11  
    Zacznij od naprawy alternatora, takie skoki napięcia potrafią zawieszać sterownik silnika.
  • e-mierniki
  • #3
    vojvod
    Level 9  
    gaz jak jest zimny to jest w stanie cieklym, wiec musisz zagrzac silnik aby parownik zamienil gaz ze stanu cieklego no lotny.dlatego mozesz wymienic pol silnika a on bedzie i tak kiszke kopal :)
  • #4
    młody88
    Level 19  
    lewe powietrze, regulator ciśnienia paliwa, kiedy wymieniałeś rozrząd??
  • #5
    AHMPL
    Level 11  
    wiem że jest ciekły, auto chodzi na zimnym silniku tak samo na gazie jak i benzynie a na zimnym silniku na benzynie nie chce jechać wcale, rozrząd będzie powoli do wymiany około 40-50 tyś jest zrobione. Myślisz że przeskoczył na zębie ??? Po wymianie świec na NGK zdarzało się żę po ostrym dodaniu gazu, ciepły silnik na benzynie też miewał lekkie szarpanie dławienie, teraz jak włożyłem świece 3 elektrodowe poprawiło się, ciągle mam wrażenie że to coś z prądem...
  • #7
    rafalh1983
    Level 12  
    pierw sprawdź znaki na rozrządzie,jeżeli przeskoczył o 1 ząbek takie będziesz miał objawy. 2 rzecz sprawdź ładowanie.powodzenia
  • #8
    AHMPL
    Level 11  
    Hmm wydech nie wiem mam przejechane 170 tys km ale katalizator nie wycięty no to jest jakieś trop... Te objawy są na zimnym silniku w granicach 1000-3500 obrotów powyżej jak się wkreci pracuje równo, objaw występuje przy dodawaniu gazu.
  • #9
    jaclac26
    Level 15  
    moze dostawać cewka przebicia / spr wszystkie przewody podcisnienia i klapki o ile masz załozone . może poprostu łapie gdzieś lewe powietrze . tak w nich bardzo czesto sie dzieje . i ewentualnie pózniej jak nie bedzie poprawy spr przepływomierz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    przy gazie na podciśnieniu musząbyć szczelne .
  • #10
    AHMPL
    Level 11  
    tak, sprawdziłem wszystko szczelne... ale czemu problem jest przy zimnym silniku i na benzynie i na gazie, szarpie go i pracuje strasznie nie równo na obu paliwach do zagrzania...
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    seat21
    Level 28  
    A jakie były błędy rejestrowane przez sterownik
  • #13
    siwy12345
    Level 13  
    Witam

    Wymień alternator kolego ,a potem bierz się za diagnostykę

    pozdrowionka
  • #14
    ele5
    Conditionally unlocked
    Ja bym zrobił to co pisze emeryt2. Odręcić przed KATem i w drogę
  • #15
    tadek58
    Level 10  
    sprawdż elektrozwory gazowe,możliwe że któryś puszcza gaz,w czpieniu elektrozaworu jest uszczelka gumowa która zamyka gaz,może być zużyta.
  • #16
    robertm82
    Level 2  
    Witam.
    Mam podobny problem ze swoją V40.
    Czy może ktoś napisać jaka była przyczyna tej usterki?
  • #17
    bobros
    Level 2  
    Witam,
    niestety mam dokładnie ten sam problem dławi od 1000 do 3000 obrotów i potem OK, brak zapisanych błędów
    proszę o podpowiedz jak się skończyła historia z Twoim silnikiem
  • #18
    AHMPL
    Level 11  
    tak, w tym przypadku mimo że na komputerze nic nie wychodziło całkowitym rozwiązaniem problemu było zakupienie dwóch nowych cewek na allegro bodajże po 50zł. Problem rozwiązał się bezpowrotnie
  • #19
    bobros
    Level 2  
    Dzięki za info, dam znać jak poszło u mnie
  • #20
    bobros
    Level 2  
    dokładnie ta sama usterka dzisiaj wymieniłem cewki i jest super, jutro będę sprawdzał dalej jak działa