Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf 3 1.9TD_94r Leje paliwem z pompy wtryskowej

marcin_77 20 Paź 2010 20:49 14555 15
  • #1 20 Paź 2010 20:49
    marcin_77
    Poziom 2  

    Witam;
    Obszukałem forum i w sumie nie znalazłem odpowiedzi na problem, który mnie dręczy. Mianowicie w czasie pracy silnika leje się paliwo na silnik ze śrubki z otworkiem znajdujacej się z boku pompy (w książce serwisowej znalazłem nazwę - drążona śruba powrotu paliwa, ale nie mam pewności czy to jest to). U mnie zakończona jest taką gumową nakładką z dziubkiem. Problem zaczał się po wymianie filtra paliwa. Mianowicie po dłuższym postoju zwykle po nocy zapowietrzał mi się układ paliwowy (powietrze w wężykach doprowadzajacych paliwo do silnika) i miałem spory kłopot z zapalaniem. Dosyć długo trzeba było krecić rozrusznikiem. Po wymianie filtra problem z zapalaniem minął tylko teraz leje się paliwo tą śrubką z otworkiem. Przy wymianie filtra nie zalałem go. Silnik odpalił, ale zgasł. Po krótkim ponownym kreceniu odpalił i wszystko juz było ok, tzn. wydaje mi się ze układ się sam odpowietrzył (pęcherze powietrza znikły) i samochód już zapalał normalnie przy kolejnych uruchomieniach.
    Dla jasnosci zamieściłem zdjęcie poniżej.
    https://obrazki.elektroda.pl/23_1287600428.jpg
    Pozdrawiam

    2 15
  • #2 20 Paź 2010 21:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Paź 2010 21:13
    daw210
    Poziom 13  

    No i sprawdź bo nie wiem czy uszczelek tam nie ma może sie zerwała

    0
  • #4 20 Paź 2010 21:22
    marcin_77
    Poziom 2  

    Dzięki za szybką reakcję. Wiesz ja przy tym gumowym dzyndzlu nic nie grzebałem. Tylko wymieniłem filtr. Dzisiaj jadąc z włączoną dmuchawą poczułem zapach oleju napędowego wewnątrz. Poczatkowo myslałem, że leci mi wężykami paliwa (gumowe w oplocie ) rozprowadzajacymi paliwo w obrębie pompy wtryskowej - kiedyś miałem taki przypadek, ale wymieniłem je na nowe i był spokój. Też początkowo myślałem, że mi tam jakis wężyk spadł. Niczego się nie dopatrzyłem (jutro spojrzę na to jeszcze raz dokładnie), ale do czego z tego odejścia ten wężyk miałby być podłączony tak się zastanawiam idąc twoim tropem?

    0
  • #5 20 Paź 2010 21:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 21 Paź 2010 11:42
    marcin_77
    Poziom 2  

    Witam ponownie. Dzisiaj rzuciłem okiem na tę pompę wtryskową jeszcze raz. Powiem tak: żednego odpływu czy potencjalnego połączenia z którym mógłby być ten gumowy dzyndzel (gumowa nakładka z dziubkiem) połączony nie znalazłem. Nawet trudno mi sobie wyobrazić w jaki sposób mógłby być połączony z potencjalnym wężykiem (jest to miękka gumka, której ściągnięcie ze śruby nie wymaga żadnego wysiłku). Przypuszczam, że odprowadza potencjalny zrzut paliwa żeby nie lał się zaraz przy pompie wtryskowej po silniku. Wydaje mi się że wina leży w pompie wtryskowej. Może ktoś wie w jakich przypadkach z tej śruby drążonej może lecieć paliwo (tzn. może go puszczać). Patrzyłem przy dodawaniu gazu na biegu jałowym i ze zwiększaniem obrotów leci bardziej (chlapie). Dosyć, że śmierdzi w aucie, ucieka paliwo no i strach żeby się nie zapaliło pod maską. Poniżej podaję linki do rzeczywistych fotek, które dzisiaj robiłem.

    https://obrazki.elektroda.pl/5_1287653622.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/52_1287653622.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4_1287653622.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/99_1287653623.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/53_1287653623.jpg
    Za wszelka pomoc z góry dzieki.

    0
  • #7 21 Paź 2010 20:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 21 Paź 2010 21:48
    toku74
    Poziom 31  

    przekaże ci to co kiedyś o tym przypadku mówił mi pompiarz.
    ...w tym elemencie p-py zamontowany jest kołeczek średnicy ok. 3mm uszczelniony o-ringiem. to uszczelnienie uległo zurzyciu. jako naprawa występuje cały element i tylko oryginał, jednak ktoś kto ma pojęcie o p-pach może to naprawić "na samochodzie" za ok. 50 zł...
    moja sugestia taka, abyś udał się z problemem do pompiarza, który określi ci dokładnie stan uszkodzenia zakres naprawy, chyba że ktoś na forum przerabiał taki przypadek. ja się od razu przyznaję, że pompy tylko wymontowuje, myje i oddaję do kogoś kto ma o tym znacznie szerszy zakres wiedzy i oprzyżądowania.
    w "stodole" p-py nie naprawisz.

    1
  • #9 22 Paź 2010 21:11
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    Swięta prawda nie naprawisz (zgadza sie puścił oring )

    0
  • #10 22 Paź 2010 21:37
    marcin_77
    Poziom 2  

    Panowie dzięki wielkie za odzew. Jutro zakręcę się za "pompiarzem". Może ktoś w okolicach Łodzi jest wart polecenia i nie zedrze ze mnie skóry :) ?
    Pozdrawiam

    0
  • #11 25 Paź 2010 22:59
    olapiotr
    Poziom 10  

    Łódz ul. Gliniana ,mały warsztat koło stacji benzynowej.

    0
  • #12 04 Gru 2010 16:26
    endriu1977
    Poziom 2  

    odświerzam temat bo mam to samo co kolega wyżej czy da rade samemu to naprawić ?? prosze o jakieś wskazówki

    0
  • #13 04 Gru 2010 18:03
    dizba
    Poziom 29  

    endriu1977 napisał:
    odświerzam temat bo mam to samo co kolega wyżej czy da rade samemu to naprawić ?? prosze o jakieś wskazówki

    Nie dasz rady. Trzeba wymienić miniaturowy oring po totalnej rozbiórce dekla pompy.
    Poszukaj serwisu Boscha w swojej okolicy.

    0
  • #14 04 Gru 2010 18:10
    endriu1977
    Poziom 2  

    dzięki jednak trza sie udać do pompairza

    0
  • #15 07 Gru 2010 16:09
    AFN
    Poziom 1  

    endriu1977 napisał:
    odświerzam temat bo mam to samo co kolega wyżej czy da rade samemu to naprawić ?? prosze o jakieś wskazówki


    Link

    0
  • #16 09 Gru 2010 19:08
    endriu1977
    Poziom 2  

    dzięki tak włąsnie zrobiłem i jest oki

    1