Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik po wymianie legalizacyjnej, kosmiczne wskazania...

20 Paź 2010 22:57 3339 9
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam bardzo poważny problem z rachunkiem za prąd od mojego taty. Mieszka on sam w bloku, dotychczas zużywał ok 600kWh rocznie. Problem pojawił się przedwczoraj, kiedy otrzymał rachunek za prąd na kwotę 5300zł. Po analizie rozliczenia okazało się że na wymienionym(legalizacja) w marcu licznniku jest 10500kWh. Liczniki znajdują się na korytarzu w zamkniętej szafie. W skrzynce na listy było tylko zlecenie że licznik został wymieniony i stan początkowy 0. Nowy licznik jest elektornicznym. Zlożyłem wniosek o ekspertyzę licznika.
    Czy jest możliwość aby założony licznik nie był nowym i stan początkowy był większy niż 0, oraz czy można go wadliwie podłączyć by nabijał takie kosmiczne wskazania? Czy te liczniki ZE111DR mają pamięć by podczas ekspertyzy odczytać stan na marzec? Jak walczyć z Vattenfallem, gdyż nie ma możliwości zużycia takiej ilości prądu (średnio 2kWh/h) przez mojego tatę
    Licznik po wymianie legalizacyjnej, kosmiczne wskazania...
    Regulamin, pkt 11:
    W temacie wiadomości (pomocy/ regulamin) należy dokładnie zawrzeć całą istotę wysyłanych informacji.
    W działach serwisowo - naprawczych w tytule należy obowiązkowo podać rodzaj sprzętu, markę i model naprawianego urządzenia jak również, w formie skrótowej lub symbolicznej, charakter uszkodzenia (problemu).

    Proszę poprawić.
    [_P_]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Jak na moje oko to ktoś popełnił błąd odczytu i nie umieścił przecinka. Sprawdź o ile wzrośnie wskazanie po godzinie używania obciążenia 1kW.
  • Poziom 21  
    Teraz sprawa wygląda trochę inaczej, być może to faktycznie błąd pracownika ponieważ z tymi licznikami są ciągle niejasności. Na dodatek to licznik 1 fazowy.

    W pamięci licznika jest zapisana historia wskazań, najważniejsze jaką masz obecnie taryfę. Domniemam że G11 skoro na zdjęciu pokazujesz liczydło sumaryczne 15.8.0.

    Jeżeli licznik był używany (a wcale nie musi byc nowy ze stanami zerowymi jak pisze _ZEUS_) i w dodatku u poprzedniego odbiorcy pracował w innej taryfie to łatwo popełnić błąd.

    Domyślam się że skoro licznik poszedł do ekspertyzy to już masz inny i nie możesz podać wszystkich wskazań licznika wraz z kodami czyli 15.8.0 15.8.1 15.8.2 itd

    Jakie masz zużycie na obecnym liczniku?
  • Poziom 9  
    Od 26.10 na nowym liczniku jest 40 kWh, licznik pracował w taryfie G11, brak wskazania dla G12

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Brak zainteresowania tematem od strony autora!
    _jta_ napisał:
    temat został na nowo otwarty?
  • Poziom 9  
    Orientuje się ktoś czy te liczniki mają pamięć i co ewentualnie można z niej odczytać? Co jaki czas ewentualnie zapisywany jest stan zużycia do rejestru?
  • Poziom 9  
    Ekspertyza wykazała że licznik odmierza prawidłowo. Nie mam mowy nic natomiast o odczycie rejestru i prawidłowej pracy wyświetlacza. Napisałem ponowną reklamację o udowodnienie, że stan początkowy wynosił "0". Mimo że Vattenfal miał 14 dni na odpowiedz odpisali dopiero po 30 dniach, że licznik odmierza prawidłowo. Mimo wielu telefonów do BOK-u i próśb o kontakt nic w tej kwestii nie zrobili a powołali się na wynik ekspertyzy. Odpowiedź pisemna totalnie nie na moje pytania, nawet nie wspomnieli o stanie początkowym! Straszeniem odłączenia prądu wymusili zapłatę! Zwróciłem się o pomoc do RZECZNIKA PRAW KONSUMENTA. Zobaczymy co jemu odpiszą. Rzecznik powiedział, że w takich przypadkach nie mają prawa odłączyć prądu, owszem mogą naliczać odsetki ale to wszystko!
  • Poziom 9  
    Dziś otrzymałem pismo z Vattenfal. Okazało się, niestety dopiero po interwencji Rzecznika, że zrobiono odczyt z pamięci licznika. Uszkodzony wyświetlacz. Prawdziwy stan był o 10000kWh mniejszy. Szkoda, że dopiero intrerwencja Rzecznika Praw Konsumenta zmusiła ich do zrobienia czegokolwiek, co ja sugerowałem od samego początku.Tak więc uważam że ekspertyza licznika polega na wystawieniu faktury za badanie, bo nie potrafi wykazać tak błachej sprawy, a pracownicy Bok Vattenfal są tak inteligentni że potrzebują 5 miesięcy i interwencji RPK aby wpaść na pomysł odczytu rejestru. Pozostaje mi teraz pisać o unulowanie FV za badanie labolatoryjne, bo oczywiście mimo ustawy sami na to nie wpadli.