Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec Junkers ZW20KE blokuje sie załączanie

janek hutnicza 21 Paź 2010 15:29 2813 13
  • #1 21 Paź 2010 15:29
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Witam. U mnie w piecu Junkers ZW20KE podczas czuwania następuje włączenie pompy obiegowej i włącza się dioda serwisant powiedział że trzeba wymienić płytę główna. Gdzie mogę kupić nową.Może Nie potrzeba wymieniać.Nie wiem co począć jestem załamany.Może
    ktoś podpowie .Serwisant tylko patrzy żeby mnie wydoić z kasy a efektu nie widać
    Jak do tej pory to piec pracował nie nagannie

    0 13
  • #2 25 Paź 2010 20:46
    ol_an
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jeżeli wymieni płytę i pomoże, to będzie oznaczało, że dojenie było jednak konieczne. Żadne półśrodki nie są skuteczne. Jeśli trzeba wymienić płytę, żadne kręcenie śrubokręcikiem tego nie zastąpi. Jeśli natomiast wymiana płyty nie pomoże to powiesz panu serwisantowi, żeby pozabierał swoje zabawki i nie dasz mu kasy, bo naprawa nie była skuteczna.

    0
  • #3 26 Paź 2010 16:46
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Dziękuje za odpowiedz. Z tego co wiem to muszę najpierw wyłożyć kasę. Skontaktuję się z serwisantem i podejmę decyzje. W tym wypadku wkładanie śrubokręta wzbronione

    0
  • #4 26 Paź 2010 23:34
    ol_an
    Specjalista - systemy grzewcze

    Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. Wkładanie śrubokręta nie zabronione, tylko bez sensu. Jeśli coś trzeba zmienić, to trzeba. Jeśli serwisant wymieni ci tę płytę i nie uzyskasz poprawy w działaniu kotła to niech ci z powrotem założy twoją płytę, bo naprawa (wymiana) okazała się nieskuteczną, niech wtedy szuka prawdziwej przyczyny złego działania sprzętu. Jeśli jednak okaże się, że wymiana płyty przyniosła oczekiwaną poprawę, to na cóż by miało się zdać szukanie innych sposobów naprawy?

    0
  • #5 27 Paź 2010 07:54
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Witam.Ja jestem zdania ze jak nie potrafisz to nie grzeb [piesze o sobie].Tak jak wcześniej napisałem zadzwonię do serwisanta i podejmiemy decyzje. Dziękuje.

    0
  • #6 27 Paź 2010 10:29
    omnixwp
    Poziom 17  

    janek hutnicza napisał:
    Witam... Gdzie mogę kupić nową. Może Nie potrzeba wymieniać. Nie wiem co począć jestem załamany.Może ktoś podpowie ...


    Od dawna serwisanci nie maja wyłączności na sprzedaż części zamiennych. Bezproblemowo możesz je zakupić z gwarancją w cenie katalogowej w bardzo znanej warszawskiej firmie lub na aukcji. Ale o naprawę zwróć swoje kroki do osób przeszkolonych z uprawnieniami.

    0
  • #7 03 Gru 2010 09:25
    bartidaff
    Poziom 9  

    Witam, odświeżę temat. Mam, wydaję mi się, identyczny problem co autor tematu. Przez to mam pytanie do janek hutnicza.

    Czy wymiana płyty głównej coś dała?

    U mnie serwisant najpierw wyczyścił środek, to nic nie dało to przyszedł drugi raz i wymienił czujnik temperatury. To również nie zadziałało.

    Może jeszcze pytanie dla specjalistów w tym fachu. Wiecie może co jest przyczyną takiej awarii?

    1
  • #8 04 Gru 2010 06:11
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Witam . Płyty nie wymieniłem ale zgłosił sie serwisant ze Szczecina i powiedział ze to nie potrzeba wymienić. Jest to prosta usterka do usunięcia.Jestem w trakcie ustalania terminu usuniecia usterki. Jak bede mial usunieta usterke to sie odezwe z informacja .

    0
  • #9 04 Cze 2011 12:49
    dadarian
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam podobny problem, oczywiście skorzystałem z pomocy sił fachowych, ale po wymianie czujnika temperatury i gumowego oringu na przycisku resetującym ( ten który w przypadku awarii pali się na czerwono ), kocioł nadal nie funkcjonuje prawidłowo. Obecna praca to tylko podgrzewanie ciepłej wody ( jest ciepło więc CO jest wyłączone ) i w momencie kiedy kocioł podgrzeje wodę np do mysia rąk po jakimś czasie coś w nim " cyknie" włącza się jakby pompa
    dioda pali się na czerwono ( miga ) i aby funkcjonował dalej normalnie muszę go wyłączyć i włączyć ponownie co stwarza pewne problemy gdy człowiek siedzi w wannie i chce dopuścić sobie ciepłej wody. Jestem umówiony z fachmanem ale coś nie bardzo może dotrzeć, oczywiście mogę skorzystać z usług innego, ale skoro ten wziął pieniądze za wymianę i rozpoczął prace to wydaje mi się że powinien ją skończyć, ale gdyby pojawiła się jakaś podpowiedź w temacie byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 04 Cze 2011 14:45
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Witam. U mnie nadal nie usunieta awaria. Mechanik ktory obiecal usuniecie awarii nadal nie dojechal. Zglosilem w Piotrkowie problem ,przyjechal kazal kupic czujnik gazu i czadu i na tym sie skonczylo.

    0
  • #12 05 Cze 2011 06:28
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Witam. Musze zareagowac na odpowiedz kol.mirzzo ale ja nie korzystam z fachowcow z wedki tylko serwisantow ale jak serwisant kaze mnie kupic cala plyte glowna i nie daje pewnosci czy bedzie dobrze to cos nie tak .Dla mnie serwisant powinien zamontowac plyte i wtedy powinien wziazc kase a nie najpierw kaze mnie kupic plyte nie majac pewnosci czy pomoze. Pisze o serwisie w Piotrkowie tryb.A moze kolega podpowie ktorego wybrac. Pozdrawiam

    0
  • #13 05 Cze 2011 09:37
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Serwisant usuwa usterkę, a dopiero potem, po sprawdzeniu prawidłowego działania kotła, bierze kasę.
    Ty go wzywasz do usunięcia usterki, a nie do gdybania. Zadzwoń na infolinię Junkersa i poproś o weryfikację błędu kotła i serwisanta.
    Zadzwoń pod numer infolinii 801 600 801 lub napisz junkers-infolinia(malpa)pl.bosch.com

    0
  • #14 05 Cze 2011 11:56
    janek hutnicza
    Poziom 9  

    Dziekuje za podpowiedz z tego co wiem dzis jest niedziela i nie bede niepokoil jutro napisze o odpowiedzi poinformuje . Dziekuje za szybka odpowiedz .A tak na marginesie ja nie gdybam tylko tak to bylo pomiedzy mna a servisantem . Ja jestem zdania wzywam servis serwis usuwa kasa a Ja zapominam o temacie ale tak nie jest .Jesli on wymienia dobre czujniki na dobre to cos tu nie rozumiem . Ja natomiast widze to tak wymieniam czujnik jesli nie ma poprawy to wracam do tego co byl a nie mowie ze musze zaplacic bo on go z powrotem nie wezmie. Do brania kasy to koledzy bardzo chetni

    0