Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II 1.2 16v - czasami nie odpala, nie zawsze kręci

22 Paź 2010 08:49 29802 28
  • Poziom 10  
    Witam!

    Otóż mam problem jak w temacie. Autko z 2001 roku.

    Czasami odpala bez żadnego problemu, a czasami...i tu różnie - raz kręci rozrusznik z 2-3 sekundy i go odcina a innym razem po prostu wogóle rozrusznik nie kręci.

    Czasami pokręce kluczykiem 20 razy i odpali ale ogólnie nie ma reguły

    Samochód był u mechanika który sprawdził rozrusznik i niby wszystko ok, wymienił też jakiś przekaźnik i immobiliizer bo niby był w rozsypce.

    Niestety problem występuję dalej. Dodam że nie ma znaczenia czy auto jest "ciepłe" czy "zimne"

    Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?

    Dodam że jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie i ewentualne porady po prostu przekaże mechanikowi:D

    Z góry dziękuję
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    proponowałbym sprawdzić czujnik położenia wału korbowego , jego rezystancję , oczyścić styki połączeniowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kostka stacyjki, sprawdzić na przewodzie sterującym rozrusznika.
  • Poziom 10  
    Panowie dziękuję bardzo za odzew!

    Przekaże wasze rady do mechanika ponieważ zaraz będę do niego dzwonić.

    Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać dopóki auto w warsztacie;)
  • Poziom 24  
    Skoro płacisz to zmień mechanika.
  • Poziom 29  
    ANDYW6 napisał:
    Skoro płacisz to zmień mechanika.


    Też jestem tego zdania. Mechanik wymienił jakieś elementy, a usterka nie ustąpiła. Nie wiem na co czekasz.
  • Poziom 43  
    Immobilizer też wymienił??? Zapytaj go, czy on chociaż wie, gdzie siedzi immo w tej cliówce (a jest w trzech miejscach)Szkoda Twojej kasy na tego ,,speca,,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam!
    Ja mam podobny problem. Kiedys nie zadzialal mi kluczyk przy zamykaniu drzwi. Zaraz po tym mialem problem z odpaleniem, tzn. szybko migala dioda blokady rozruchu. Ale zapalil w koncu. Wymienilem baterie, odstawilem na bok i uzywalem zapasowego. Wczoraj wyprobowalem i okazalo sie, ze otwiera drzwi, ale nie zapala silnika.
    Ostatnio z zapasowym pojawil sie problem taki: zamyka i otwiera drzwi, ale nie chce zapalic silnika! dioda blokady miga, po czym sie nie wylacza, swieci napis "stop" i silnik nie odpala. Albo dioda blokady po prostu nie przestaje swiecic i tez nie odpala silnika...
    Wiem, ze powodow moze byc wiele, ale moze mial ktos wlasnie taki przypadek? Czy potrzebna bedzie wizyta w ASO? Mam Clio 1.2 16 V II z 2003.
    Dzieki za wszelkie podpowiedzi!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Motronic napisał:
    Jak nie chce zapalić miga jak szalona lampka blokady rozruchu?


    Dokładnie tak było!

    Problem rozwiązany!

    To jednak był immobiliser.

    Jak wkładałem kluczyk i lampa rozruchu migała to nie było szansy odpalić. Auto wtedy nawet nie hehłało lub zahehłał pół sekundy.

    Musiałem wtedy wyciągnąć kluczyk i wkładać do skutku aż lampa rozruchu zapali się ciągłym światłem wtedy odpala bez problemu.

    Zmieniłem kluczyk na zapasowy i jak na razie do dziś odpala zawsze za pierwszym razem.

    Ale i tak już się kontaktowałem ze znajomym elektrykiem któy mi po prostu usunie immo żeby nie było problemów na przyszłość.

    Dziękuję wszystkim za pomoc!!

    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Koledzy temat stary ale wciąż aktualny , ponieważ teraz sam walczę z clio . Przekaźniki przy akumulatorze sprawdzone ( podmieniane ) , sprawdzenie przewodów również bez rezultatu . Autko kręci rozrusznikiem 3 sek po czym koniec . Jak włączony jest zapłon to kontrolka imma ciągle się świeci , po wyjęciu mruga i tak powinno być . Brak iskry i brak podawania paliwa . Po zwarciu przekaźnika paliwo podoje ale nadal brak iskry . Sprawdziłem jak radzili koledzy pin 66 i dochodzi tam napięcie po włączeniu zapłonu . Koło akumulatora wszystkie styki wyczyszczone , złączki , przekażniki , bezpieczniki sprawdzone i są sprawne . Przy autku wymieniana była uszczelka pod głowicą i pseudo fachowcy nawet akumulatora nie odłączyli . Po podłączeniu clipa brak komunikacji z wtryskami . Podejrzewam że winne jest immo tylko co można jeszcze samodzielnie sprawdzić ?? Czekam na Wasze porady . Clio 2003 rok .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tomasz sadowski napisał:
    Jak włączony jest zapłon to kontrolka imma ciągle się świeci , po wyjęciu mruga i tak powinno być .

    Rozwiniesz? Bo nie bardzo rozumiem....
  • Spec od samochodów
    kolego Paweł już rozwijam : Po włączeniu zapłonu kontrolka immo cały czas świeci , natomiast po wyjęciu klucza zaczyna pulsować ( mrugać ) Chodziło mi o to że immo widzi klucz , kontrolki (akumulator olej abs itp ) się świecą a nadal nie odpala . Nie podaje również paliwa i brak iskry . Tak jak pisałem przekaźniki , bezpieczniki sprawne . Zastanawiam się co jeszcze można sprawdzić . Próbowałem również zamykać/otwierać go kilkanaście razy i nadal nic . Dodam że nie jest zamontowana tylna klapa ale to chyba nie ma wpływu na działanie imma i mojej usterki . Czytałem że mógł komputer się spalić ale to w moim przypadku dość naciągana wersja . Auto przyjechało samo , wymieniona uszczelka pod głowicą , nic nie grzebane przy elektryce a tu problem z odpaleniem . Wszelkie porady mile widziane
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Clipa masz? Immo blokuje sterownik silnika. Możliwe, że brak komunikacji ze sterownikiem. Możliwe, że brak któregoś z zasilań na sterownik, popatrz w parametry, będzie ładnie widać.
  • Spec od samochodów
    Kolega ma clipa ale dopiero się uczy czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie zerknąć ?? na jakie parametry ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na pamięć to może Motronic Ci pomoże, ja nie jestem teraz w pracy, tak podałbym Ci dokładnie ścieżkę, jak macie wejść i co posprawdzać. Na początek, jeśli nic nie było grzebane to kablologia plus bezpieczniki, z uwzględnieniem zielenizny na pinach wtyczek. Aby spawane coś nie było?
  • Spec od samochodów
    Nie kolego nic nie było spawane ,bezpieczniki były sprawdzane ( faktycznie jeden duży bezpiecznik 20A był spalony , po jego podpięciu pojawił się żółty napis servis ) Co do zieleniny to wszystkie styki przekaźników , bezpieczników i innych złącz po prawej stronie przy akumulatorze potraktowałem kontaktronem do złącz . Jeżeli będziesz mógł to prosiłbym o podanie ścieżek ( oczywiście jak wrócisz ).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    ok 16 będę dalej walczył to dam znać a jeżeli chodzi o sterownik (ten koło akumulatora ) to jedna duża wtyczka . Dam znać co z tym przyciskiem . Na razie bardzo dziękuję
  • Spec od samochodów
    Wciskanie przycisku centralnego zamka nic nie daje . Zostaje tylko szukanie po przewodach , może któryś pękł ??? . Dziwne jest tylko to że przy elektryce ni9c nie było grzebane . Dalsze porady i sugestię mile widziane .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    kolego sterownik siemens EMS3132 S110140201A 8200326395 ten model to już chyba po lifcie . Jest jedna duża wtyczka do komputera a w środku podzielona na dwie mniejsze. Dziś walczyłem dalej i tak jak pisałem wciśnięcie przycisku nie daje rezultatu . Dodam że wyjąłem przekaźnik pompy paliwa i po zrobieniu zworki pompa podaje paliwo, to samo zrobiłem ze środkowym przekaźnikiem i rozrusznik kręci tyle ile trzymam a nie tylko 2-3 sekundy . Podejrzenie moje pada na komputer . Czy jest słuszne nie wiem ale nic innego mi nie przychodzi na myśl .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilanie na sterowniku sprawdzone? Mam rozpiskę do EMS3134 ale to powinno być tak samo, stały plus pin 30, po stacyjce pin 29, po przekaźniku ma się pojawić na 66 i np wtryskach, masy piny: 3,28,33, 67. Komunikacja pin 57 i 27, diagnoza pin 56. Ciekawi mnie to przerwanie pracy rozrusznika po 2 sek, czy tam nie klęknęła kostka stacyjki? Byłaby diagnoza, było by wiadomo w 5 minut.
  • Spec od samochodów
    Kolego paweł jedynie czego jestem pewien to że na 66 pinie jest plus po zapłonie , natomiast co do rozrusznika to tak jak pisałem po zmostkowaniu środkowego przekaźnika rozrusznik działa bez zarzutu . Jutro powalczę jeszcze jeszcze z pinami które podałeś i zobaczymy .Posprawdzam i zobaczymy .
    Dodam że brak komunikacji clipem z wtryskami .
  • Spec od samochodów
    A więc po sprawdzeniu wynika że masa jest wszędzie ( 67 pin jest wolny ) zasilanie jest tzn stały plus na 30 , po zapłonie na 29 pinie ale na 66 pinie jest tak że na wyłączonym zapłonie jest 12 v a po włączeniu zapłonu i podczas rozruchu napięcie spada na ok 2,5 V . Co do 57 , 27 oraz 56 nie sprawdzany ponieważ nie wiem co powinno tam się pojawiać . Na chwilę obecną pozostaje tylko wymiana komputera . Dalsze porady mile widziane
  • Spec od samochodów
    szanowny kolego kkknc myślę że Twoja diagnoza jest błędna ponieważ pisałem że jak zmostkuję przekaźnik środkowy to rozrusznik działa bez problemów , kręci tak długo jak chcę Problem stanowi brak iskry , podawania paliwa i kręcenie rozrusznika przez ok2-3 sek Osobiście wskazuje mi to na immo ale oczywiście sprawdzam wszystkie wskazówki z forum .
  • Poziom 1  
    powiem ci tak mialem to samo doprowadzalo mnie do szalu z tym zapalaniem odkrecilem czujnik walu wyczyscilem bo byl zasniedzialy i autko pali jak nowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tomasz sadowski napisał:
    na 66 pinie jest tak że na wyłączonym zapłonie jest 12 v a po włączeniu zapłonu i podczas rozruchu napięcie spada na ok 2,5 V .
    Znalazłeś usterkę. Teraz lokalizuj gdzie ginie, pewnie przekaźnik nie wyrabia, daj na próbę obejście do plusa aku przez żarówkę H4 dla bezpieczeństwa. Powinien odpalić.