Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Green spinners - spinnery produkujące energię eletkryczną.

Mateusz120986 22 Paź 2010 12:36 1890 18
  • Green spinners - spinnery produkujące energię eletkryczną. W historii motoryzacji było wiele prób poprawienia ekologii samochodów, ale Green Spinnery są rozwiązaniem, którego nikt wcześniej nie proponował. Montaż urządzenia nie jest skomplikowany. Należy jedynie zamocować specjalne nakładki na felgi samochodu oraz znaleźć miejsce na akumulatory, które będą gromadzić wytworzoną energię.

    By zapobiec obracaniu się urządzenia wraz z kołem, wykorzystano pole magnetyczne, które utrzymuje je w ustalonej pozycji. Energia będzie wytwarzana przez wirujące koła i magazynowana w akumulatorach umieszczonych w bagażniku.

    Zgromadzona energia może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie lub w domu, co pomoże zmniejszyć miesięczne rachunki za energię elektryczną.

    Źródło: http://www.ubergizmo.com/15/archives/2010/10/..._to_turn_cars_into_eco-friendly_vehicles.html

  • #2 22 Paź 2010 12:49
    degename
    Poziom 18  

    Te Green Spiners'y będą hamować koła a energia którą wytworzą będzie mniejsza niż siła którą włożymy w pokonanie oporów tego urządzenia. Dobrze myślę?

  • #3 22 Paź 2010 13:56
    proprocek
    Poziom 15  

    Bardzo dobrze myślisz, bo energia zostanie "stracona" na nagrzewanie się łożysk tego cuda.
    Ostatnio wszystko co ma GREEN lub EKOLOGIĘ w nazwie to zwyczajna ściema...

  • #5 22 Paź 2010 15:17
    zebro84
    Poziom 14  

    To urządzenie może przynieść jedynie zyski energetyczne w momencie gdy samochód stanie a spinery siłą bezwładności będą się jeszcze kręcić przez chwile, chociaż i tak trzeba włożyć jakąś energię żeby je rozkręcić, wiec nie wiem czy to ma w ogóle jakiś sens. Jak ktoś napisał wyżej, co to przez producenta jest okrzyknięte jako EKOLOGICZNE nic nie ma z tym wspólnego.

  • #6 22 Paź 2010 15:31
    michal-michalik
    Poziom 23  

    Heh
    Ale bzdet :D Pewnie przekroczy oczekiwania sprzedawców ;) A jak jeszcze będzie na zielono pomalowane... Chyba, że to faktycznie jakaś cudowna technologia ...
    Pozdrawiam ;)

  • #7 22 Paź 2010 16:35
    daavid117
    Poziom 42  

    Eko-manii i eko-kłamstw ciąg dalszy. Nie bójcie się! Ludzie i tak to kupią tak jak dyski serii "Green" i reklamówki foliowe za 2gr.

  • #8 22 Paź 2010 17:07
    M. S.
    Poziom 34  

    Czy dziś mamy 1kwietnia?

  • #9 22 Paź 2010 17:07
    michal-michalik
    Poziom 23  

    >>daavid117
    Mam dysk WD serii green właśnie i przyznam się, że jest cichszy i mniej się grzeje, czyli powinien mniej energii pobierać. Pytanie tylko, czy produkcja nie pochłonęła tej nadwyżki wypracowanej podczas użytkowania...
    Ja jestem jeszcze ciekawy jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem i prawem. Łożyska są konstruowane pod konkretne obciążenie więc, czy zwiększenie nie spowoduje na przykład urwania koła :D I czy nie ma ograniczeń prawnych jakieś normy która zabraniała by doczepiać takie coś do koła?

  • #10 22 Paź 2010 17:09
    degename
    Poziom 18  

    Można by zastosować sprzęgło które złączy taki wynalazek z kołem podczas hamowania. Na chwilę by ten "Spiner" mógł nabrać prędkości i kręcił się jeszcze przez chwile oddając prąd do akumulatora. Trzeba tylko się zastanowić czy masa tego wynalazku nie będzie powodowała strat - zawsze 1kg w tą czy w tą nam nie przeszkadza ale jeśli założymy że od nowości samochód będzie jeździł przez 7 lat z tym wynalazkiem to może się okazać że to gra nie warta świeczki.

  • #11 22 Paź 2010 17:10
    daavid117
    Poziom 42  

    Jest cichszy, bo zapewne wolniej się kręci przez co jest również mniej wydajny.

    Przepisy przeciwko "eko"?

  • #12 22 Paź 2010 17:50
    Maticool
    Poziom 20  

    Wybaczcie koledzy ale już któryś raz widzę w newsach projekt, który ktoś tam sobie wyrenderował w 3DMaxie (czy innym) i to ktoś, kogo bardziej interesuje wzornictwo przemysłowe niż to, czy faktycznie dana rzecz może działać i być opłacalna. Litości...

  • #13 22 Paź 2010 18:19
    michal-michalik
    Poziom 23  

    >>daavid117
    Właśnie nie. Ma normalnie 7200obr/min i bardzo solidnie przepuszcza pliki ;) A to green to chyba dodali tylko dla mody w sumie, a pisze o tym, bo to wyjątki (!) jak coś "ekologicznego" ma coś z ekologią wspólnego. A koncept na zdjęciu jest faktycznie wyredendowany tylko po to, aby ktoś usłyszał o grafiku/firmie ;)

  • #14 22 Paź 2010 18:30
    Citek
    Poziom 22  

    To już lepiej zastosować coś podobnego jak w elektrycznych samochodach, czyli system odzyskiwania energii podczas hamowania

  • #15 22 Paź 2010 21:21
    M. S.
    Poziom 34  

    Cytat:
    Można by zastosować sprzęgło, które złączy taki wynalazek z kołem podczas hamowania.

    A czy układ sterowania i takie sprzęgło nie pochłonęłoby całej energii odzyskanej przez ten wynalazek zamieniając ją w ciepło jak każdy szanujący się hamulec? Czy masa tego wynalazku wożona cały czas w samochodzie nie spowodowałaby zwiększenia ilości spalonego paliwa?

  • #16 22 Paź 2010 21:42
    degename
    Poziom 18  

    Cytat:
    A czy układ sterowania i takie sprzęgło nie pochłonęłoby całej energii odzyskanej przez ten wynalazek zamieniając ją w ciepło jak każdy szanujący się hamulec? Czy masa tego wynalazku wożona cały czas w samochodzie nie spowodowałaby zwiększenia ilości spalonego paliwa?


    Bardzo możliwe że tak. Napisałem o tym w poście gdzie podałem ten przykład. A na sterowanie tym sprzęgłem znalazłem na szybko dwa sposoby:
    a) pedał hamulca jest manualnym sterownikiem tego sprzęgła,
    b) wykorzystanie siły bezwładności do sterowania sprzęgłem, np poprzez mały odważnik załączający sprzęgło.

    Gdyby wykorzystać punkt b) to można by jeszcze czerpać energię podczas hamowania silnikiem i zjazdów z wzniesienia. Tylko trzeba by to mądrze rozwiązać. Ale wcześniej zrobić bilans zysków i strat by sprawdzić czy to zadziała bo nie twierdzę że to jest ok i super jak fanatycy ECO, gazu hho i samochodów elektrycznych. Być może już gdzieś to ktoś wymyślił i prowadzi nad tym badania, być może ktoś policzył na kartce że zysk energii będzie mniejszy niż energia potrzebna do działania tego ustrojstwa.

  • #17 22 Paź 2010 23:41
    wesoledi
    Poziom 12  

    Widze, ze w koncu ktos zauwazyl, ze moze sie to przydac przy zjezdzie ze wzniesienia, ew wykorzystac jako uklad wspomagajacy hamowanie silnikiem. Wtedy to moze ma sens, bo i tak musimy zwolnic i stracic energie i tak, wiec mozna na cos pozytecznego.
    Ale jak zauwazyliście koledzy wczesniej, do normalnego uzytku, przy jezdzie to sensu nie ma i bardziej skodzi.

    Szkoda, ze tak jak ktos zauwazyl, nikt nie zrobi tego, zmierzy, pobada, a tylko w 3d maxie sobie zrobi rysunek. Potem gadaja jakie to niby cudowne, a bladego pojecia nie maja o efektywnosci tego.

  • #18 23 Paź 2010 07:52
    zebro84
    Poziom 14  

    A mnie zastanowiło jeszcze jedno. Taka zmiana ciężaru koła wpływa na zmianę charakterystyki pracy zawieszenia. W nowych samochodach masa elementów pracujących ( wahacze, koła, tarcze i cala reszta ) jest bardzo skrupulatnie dobrana, a jak dołożymy parę kilo do każdego koła to może okazać się, że zawieszenie zmieni swoja charakterystykę pracy i albo będzie głośne lub nie dość czułe.

  • #19 24 Paź 2010 18:06
    Frog_Qmak
    Poziom 25  

    Rewelacja! proponuję dodać jeszcze napędzane wprost ze skrzyni biegów wentylatory, by zwiększyć sprawność tego cuda...
    Ewentualnie jeździć zawsze prostopadle do wiejącego wiatru...
    ciekawe, ilu ludzi zapłaci za zrobienie z siebie idiotów?